AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Litt usikker førstegangsmamma her, så ikke bli for oppgitte. Helsesykepleier snakket om -10 som en grense for trilletur, men at man måtte se an været ellers også. Så her er det nå -13, vindstille og sol, men lufta er litt bitende. Ville dere gått en liten trilletur med en 1 mnd gammel baby? Eller er det ikke verdt det med tanke på lungene hennes? Anonymkode: c2368...4e5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Min sønn er 5 uker, her er det 8 minus og jeg holder meg inne. Så nei, jeg ville ikke gått ut i minus 13. Anonymkode: 85cc0...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Førstegangs mamma her også, så sikkert litt hønemor 😅 Vi holder oss inne med en gang gradestokken kryper ned mot -10 uavhengig av været ellers... 🙊 Men frøkna har vært mye forkjøla, så tar ingen sjanser altså. Helsesykepleieren her sa det er i forhold til at lufta blir veldig kald for de små lungene, derfor det er satt en grense. Men at det er effektive grader man må forholde seg til. Anonymkode: 6686b...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Jeg ville nok holdt meg inne når temperaturen kryper under -10. Min var ute hver dag i minusgrader men det var ikke så kaldt Anonymkode: b7da5...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Ville ikke gått tur med en så liten baby når det er -13, nei. Som du sier: rådet er å ikke gå ut når det er under -10. I vår bhg lar de alle unger sove inne når det er under -10, og det selv om ungene da er både ett og to ÅR. Anonymkode: 9daea...50c 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Da holder vi oss inne 🙈 selv om mor kunne trengt litt luft 😂 gleder meg til det blir litt varmere i været altså! Anonymkode: c2368...4e5 1
Hensatt Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Om det er en kort tur bort til f.eks butikken går det helt fint når det er sol og vindstille.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da holder vi oss inne 🙈 selv om mor kunne trengt litt luft 😂 gleder meg til det blir litt varmere i været altså! Anonymkode: c2368...4e5 Ingen som kan passe babyen litt? Jeg fikk en med veldig lav fødselsvekt, mens det var rekordkulde for noen år siden. Og fikk strengt forbud mot å gå ut nå rdet var minusgrader, før han var bikket 3 kg (som i under null grader..) og det tok jo nesten seks uker før han kom seg så høyt i vekt. Jeg holdt på å bli rablende gal. Det hjalp utrolig de dagene min mor kunne passe ham en halvtimes tid, så jeg kunne gå frem og tilbake i veien utenfor for å få litt luft (turte ikke gå lengre pga han var helt bingo med spising og soving og gikk fra 0 til 100 på hysteriskalaen på et nanosekund). Anonymkode: 9daea...50c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Litt usikker førstegangsmamma her, så ikke bli for oppgitte. Helsesykepleier snakket om -10 som en grense for trilletur, men at man måtte se an været ellers også. Så her er det nå -13, vindstille og sol, men lufta er litt bitende. Ville dere gått en liten trilletur med en 1 mnd gammel baby? Eller er det ikke verdt det med tanke på lungene hennes? Anonymkode: c2368...4e5 Her er det ca samme temp i dag. Vi skal gå en tur på butikken og hente søsken i barnehagen. 1,5 mnd Anonymkode: ef294...109 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen som kan passe babyen litt? Jeg fikk en med veldig lav fødselsvekt, mens det var rekordkulde for noen år siden. Og fikk strengt forbud mot å gå ut nå rdet var minusgrader, før han var bikket 3 kg (som i under null grader..) og det tok jo nesten seks uker før han kom seg så høyt i vekt. Jeg holdt på å bli rablende gal. Det hjalp utrolig de dagene min mor kunne passe ham en halvtimes tid, så jeg kunne gå frem og tilbake i veien utenfor for å få litt luft (turte ikke gå lengre pga han var helt bingo med spising og soving og gikk fra 0 til 100 på hysteriskalaen på et nanosekund). Anonymkode: 9daea...50c Jeg kan ta meg en tur når pappaen er hjemme fra jobb 😊 så helt krise er det ikke Anonymkode: c2368...4e5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 Blizz1 skrev (41 minutter siden): Om det er en kort tur bort til f.eks butikken går det helt fint når det er sol og vindstille. Spørs hvor langt det er til butikken, ikke alle bor i sentrum av Oslo liksom 😊 Jeg hadde vært avhengig av matpakke på den turen 🤣 Anonymkode: 8d92c...421
Hensatt Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 Blizz1 skrev (46 minutter siden): Om det er en kort tur bort til f.eks butikken går det helt fint når det er sol og vindstille. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørs hvor langt det er til butikken, ikke alle bor i sentrum av Oslo liksom 😊 Jeg hadde vært avhengig av matpakke på den turen 🤣 Anonymkode: 8d92c...421 Har de lesebriller på butikken der du bor? 🤓 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 Det er minusgrader pustet inn som er grensen. Det er ikke -13 grader nede i vogna til babyen. Hvis du er usikker, kan du bruke babycallen om den har temperaturmåling og legge den i nærheten av babyen for å følge med. Dette gjorde jeg, og det var sjeldent under 0 grader, selv med mange minus i lufta. Anonymkode: 914a5...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er minusgrader pustet inn som er grensen. Det er ikke -13 grader nede i vogna til babyen. Hvis du er usikker, kan du bruke babycallen om den har temperaturmåling og legge den i nærheten av babyen for å følge med. Dette gjorde jeg, og det var sjeldent under 0 grader, selv med mange minus i lufta. Anonymkode: 914a5...ab2 Det var lurt! Det skal jeg sjekke Anonymkode: c2368...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå