AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Er det noen her som har erfaring med det? Altså å bli sykemeldt fordi man er deprimert, sørger over å ha mistet i svangerskap tidligere før det endelig klaffet, grusomme diagnoser på foster og en panikk etter å bli gravid igjen. Og så kjenne seg livredd og utbrent, dødssliten når det ble graviditet igjen? Er det noe som kan føre til sykemelding? Klarer ikke å forestille meg å gå på jobb som normalt framover. Livredd for alt som kan bidra til nytt tap, mulig stress og for lite søvn. Anonymkode: aa6e0...0bc
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er det noen her som har erfaring med det? Altså å bli sykemeldt fordi man er deprimert, sørger over å ha mistet i svangerskap tidligere før det endelig klaffet, grusomme diagnoser på foster og en panikk etter å bli gravid igjen. Og så kjenne seg livredd og utbrent, dødssliten når det ble graviditet igjen? Er det noe som kan føre til sykemelding? Klarer ikke å forestille meg å gå på jobb som normalt framover. Livredd for alt som kan bidra til nytt tap, mulig stress og for lite søvn. Anonymkode: aa6e0...0bc Håper ikke man får dette? Man er da ikke syk. Kanskje psykolog hjelp. Men å gå på jobb medfører jo ikke misdannelser eller spontanabort Anonymkode: 97b0a...216 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Du kan helt sikkert få sykemelding, det høres utrolig tøft ut og ikke rart du blir deprimert. Depresjon gir grunnlag for sykemelding. Jeg var sykemeldt når jeg mistet og det var andre grunner til at jeg var sykemeldt i utgangspunktet, men den tøffe tiden gjorde at jeg trengte forlengelse Anonymkode: 8838e...a5c 2
aksase Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Snakk med fastlegen din. Legen gir deg sykemelding om det trenges, og kanskje er det behandling eller annen hjelp å få også.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Håper ikke man får dette? Man er da ikke syk. Kanskje psykolog hjelp. Men å gå på jobb medfører jo ikke misdannelser eller spontanabort Anonymkode: 97b0a...216 Nei, men ekstremt stress kan forårsake spontanabort, som jeg for alt i verden ikke vil gjennomgå igjen. Anonymkode: aa6e0...0bc
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Føler så med deg. Gått gjennom tre spontanaborter selv de siste 7 mnd, og fikk angstsymptomer ved forrige positive test, fordi jeg «visste» det ville gå galt. Er helt jævlig og jeg fungerte nesten ikke de to ukene graviditeten varte. Om du trenger sykmelding så synes jeg du skal snakke med legen din og forklare hvordan det oppleves for deg. Jeg har full forståelse for hva du går gjennom og behovet ditt for sykmelding. For min del trengte jeg å gå på jobb for å ha noe annet og fokusere på, selvom jeg ikke var helt mentalt til stede på jobben, så var det iallfall øyeblikk hvor jeg fikk koblet av. Gjør det som føles best for deg ❤️ Anonymkode: 2bcc1...6dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men ekstremt stress kan forårsake spontanabort, som jeg for alt i verden ikke vil gjennomgå igjen. Anonymkode: aa6e0...0bc Har du virkelig en "ekstremt stressende" jobb da? Når de snakker om "ekstremt stress" så er det av typen der du ikke klarer å spise, ikke klarer å sove om natten, etc. Ikke at du er litt fortvilet fordi du må jobbe en time overtid. Og hvis det i hovedsak er tankekjøret rundt "hva hvis jeg mister igjen" som stresser deg, så stresser det deg bare MER dersom alt du har å gjøre hele dagen er å ligge på sofaen og tenke på spontanaborter... Anonymkode: 613e0...6a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du virkelig en "ekstremt stressende" jobb da? Når de snakker om "ekstremt stress" så er det av typen der du ikke klarer å spise, ikke klarer å sove om natten, etc. Ikke at du er litt fortvilet fordi du må jobbe en time overtid. Og hvis det i hovedsak er tankekjøret rundt "hva hvis jeg mister igjen" som stresser deg, så stresser det deg bare MER dersom alt du har å gjøre hele dagen er å ligge på sofaen og tenke på spontanaborter... Anonymkode: 613e0...6a9 Har du opplevd spontanabort selv? Du skriver helt vanvittig uempatisk, så tviler på at du vet hva dette handler om. Ja, har en stressende jobb som lærer hvor jeg knapt har pauser i løpet av en dag. Inspeksjon og spising samtidig f.eks., stadig elever som lurer på noe -både i pauser/friminutt og timer. Mailer og telefoner gjennom dagen og også ofte på kveldstid. Og jeg vet at dette kan jeg ikke kombinere med lammende angst for å miste, når jeg vet at stress kan utløse SA. Du burde ikke skrive her når alt du har å bidra med er å kaste skyld og skam over på meg fordi jeg er redd for å miste. Anonymkode: aa6e0...0bc 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du virkelig en "ekstremt stressende" jobb da? Når de snakker om "ekstremt stress" så er det av typen der du ikke klarer å spise, ikke klarer å sove om natten, etc. Ikke at du er litt fortvilet fordi du må jobbe en time overtid. Og hvis det i hovedsak er tankekjøret rundt "hva hvis jeg mister igjen" som stresser deg, så stresser det deg bare MER dersom alt du har å gjøre hele dagen er å ligge på sofaen og tenke på spontanaborter... Anonymkode: 613e0...6a9 Hvorfor skal du betvile om hun har en stressende jobb eller ikke? Det som spiller noen rolle er hva ts selv kjenner på som stress og ikke, og det er ikke din vurdering. Anonymkode: 2bcc1...6dc 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Jeg tror ikke det er dokumentert at stress kan føre til SA? Eller? Anonymkode: a7314...df9 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Håper ikke man får dette? Man er da ikke syk. Kanskje psykolog hjelp. Men å gå på jobb medfører jo ikke misdannelser eller spontanabort Anonymkode: 97b0a...216 Depresjon er sykdom. Anonymkode: 5c841...3c7 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 Det kommer helt an på fastlegen din, noen gir ut sykemelding lettere enn andre. Du må jo bare legge det frem, og om legen er enig i at du ikke er i stand til å jobbe får du sykemelding. Be også om henvisning til psykolog, hvis du har både angst og depresjon må du ikke la det gå ubehandlet. Anonymkode: 0870a...73f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 Hør med legen din. Angst og depresjon er i hvert fall grunner til en sykemelding, grunn til angst og depresjon er mange. Anonymkode: a0fc7...546 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, men ekstremt stress kan forårsake spontanabort, som jeg for alt i verden ikke vil gjennomgå igjen. Anonymkode: aa6e0...0bc Det høres ikke ut som du har en kattemat stressende jobb i den forstand at det er skadelig. Og hvis du stresser med abort så er det vel bedre å gå på jobb og kanskje bli distrahert litt? og før noen angriper meg. Ja jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har hatt 4 spontanaborter på rad det siste året. En i uke 14. OG jeg har en jobb som er ganske så stressende. Men jeg har ikke tenkt tanken engang å være sykemeldt… men snakk med legen. Dersom du er helt nedbrutt har du kanskje rett på sykemelding likevel. Anonymkode: 97b0a...216 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ikke ut som du har en kattemat stressende jobb i den forstand at det er skadelig. Og hvis du stresser med abort så er det vel bedre å gå på jobb og kanskje bli distrahert litt? og før noen angriper meg. Ja jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har hatt 4 spontanaborter på rad det siste året. En i uke 14. OG jeg har en jobb som er ganske så stressende. Men jeg har ikke tenkt tanken engang å være sykemeldt… men snakk med legen. Dersom du er helt nedbrutt har du kanskje rett på sykemelding likevel. Anonymkode: 97b0a...216 *kattemat faktisk. Akkurat skulle det stå Anonymkode: 97b0a...216 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 Du kan selvfølgelig ikke gå sykemeldt pga angst for å miste. Det vil heller ikke være sunt å sitte hjemme uten noe å fylle dagene med, angsten vil forverres. Om du er voksen nok til å bli mor, er du voksen nok til å stå i jobb. Anonymkode: 1b558...e1e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du opplevd spontanabort selv? Du skriver helt vanvittig uempatisk, så tviler på at du vet hva dette handler om. Ja, har en stressende jobb som lærer hvor jeg knapt har pauser i løpet av en dag. Inspeksjon og spising samtidig f.eks., stadig elever som lurer på noe -både i pauser/friminutt og timer. Mailer og telefoner gjennom dagen og også ofte på kveldstid. Og jeg vet at dette kan jeg ikke kombinere med lammende angst for å miste, når jeg vet at stress kan utløse SA. Du burde ikke skrive her når alt du har å bidra med er å kaste skyld og skam over på meg fordi jeg er redd for å miste. Anonymkode: aa6e0...0bc Mennesker i krig får friske barn. Vet ikke om å være hjemme og grave seg ned i «dritten» er noe bedre. Kanskje det hadde vært godt å ha litt annet å tenke på? Anonymkode: 77315...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hør med legen din. Angst og depresjon er i hvert fall grunner til en sykemelding, grunn til angst og depresjon er mange. Anonymkode: a0fc7...546 Og muligens ikke den beste tiden i livet å få barn på. Hvis psyken ikke er helt på plass. Det kan nok påvirke babyen like mye som stress kan. Anonymkode: 77315...6cf
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #19 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Håper ikke man får dette? Man er da ikke syk. Kanskje psykolog hjelp. Men å gå på jobb medfører jo ikke misdannelser eller spontanabort Anonymkode: 97b0a...216 Ikke syk? Du vet sykdom/lidelser ikke bare er fysisk? Om ts er deprimert, sliter med angst og er bekymret hele tiden, så har hun faktisk minst to psykiatriske diagnoser. Det finnes også de som feks kan få ptsd etter traumatiske SA, MA osv. Det er også vanskelig å gå på jobb deprimert og med angst. Anonymkode: 2a1f9...287 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #20 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Håper ikke man får dette? Man er da ikke syk. Kanskje psykolog hjelp. Men å gå på jobb medfører jo ikke misdannelser eller spontanabort Anonymkode: 97b0a...216 Jo det kan man for det fikk jeg! Deg å si «håper man ikke kan få dette» er så forbanna stygt å si! Jo depresjon og angst er en sykdom. Det å være på en jobb med et stress i kroppen kan føre til spontanabort! Tenk litt på hva du skriver! Idiot… Anonymkode: d0f6f...d66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå