Gjest vet du? Skrevet 26. oktober 2002 #1 Del Skrevet 26. oktober 2002 Ble i 1999 behandlet for nærsynthet og skeive hornhinner ved en privat klinikk i Tromsø. Dette kostet med 30 000.- Jeg hadde en styrke på -11 og ser nå helt bra. Har i ettertid fått høre at det er mulig å få dekket dette (da tenker jeg ikke på fradrag på skatten) Er det noen som har kjennskap til dette? Taknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 4. november 2002 #2 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg mener jeg har hørt om dette. Tror betingelsen var at du måtte ha dårligere syn enn -6, og det hadde jo du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 4. november 2002 #3 Del Skrevet 4. november 2002 Dette lurer jeg også på. har nesten like dårlig syn som deg pluss skjeve hornhinner. Må man få optiker til å skirve en søknad?? Etter hva jeg har skjønt vil denne laserbehandlingen skje på et offenlig sykehus og man betaler bare en egenandel. Er det noe som har fått dekt en slik operasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2002 #4 Del Skrevet 4. november 2002 kunne du virkelig ser HELT bra og slipper briller etter korreksjonen??? jeg har nemlig bare minus 3.75.... er det billigere for meg siden jeg har såpass lavt tall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 4. november 2002 #5 Del Skrevet 4. november 2002 tror det dessverre er samme prisen uansett............... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #6 Del Skrevet 5. november 2002 Her er ei internettside hvor det står litt fakta dersom dere er interessert. http://www.klartsyn.no/bodo/ Ut i fra det jeg kunne lese på denne sida så det kun ut som du kunne få skattefradrag for operasjonsutgiftene, men det var vel ikke det du var ute etter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #7 Del Skrevet 5. november 2002 Ikke helt det samme, men.. tok denne operasjonen for et år siden, offentlig. fikk alt dekket, betalte kun egenandelen. er veldig fornøyd, hadde -7 før operasjonen. anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 5. november 2002 #8 Del Skrevet 5. november 2002 Du siste gjest, hvordan gikk du frem for å få alt dekket?? Via optikeren din?? Var det lang ventetid? hva kostet denne egenandelen? Jeg har -8 og -9 og hadde jeg bare kommet ned i -4 hadde jeg vært overlykkelig! Men har rett og slett ikke råd- Vet at medi3 har en slags nedbetalingsordning men kan en få det dekt er det det aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 5. november 2002 #9 Del Skrevet 5. november 2002 Om du har mer en minus 6 i styrke så får du kun fra drag i skatte sammenheng. Kravet for oppfyllelse for å få alt dekket er: på minus 10, eller mer. Eller skjeve hornhinner mer en minus 5. D må du søke. Øyenlegen hjelper deg! *Nettopp tatt opperasjon for styrke på minus ni og åtte.* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #10 Del Skrevet 6. november 2002 Hei, Har en kamerat som hadde kun - 2,75 i syn. Men han fikk dette dekket pga. jobben hans. Han er raftinginstruktør og kan derfor ikke bruke briller. Visst han bruker linser kan de falle av i forbindelse med elven. Han fikk det altså dekket pga. umulig for han å bruke briller el. linser på jobb.. Kristin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2002 #11 Del Skrevet 8. november 2002 Du må gå til en øyelege som sjekker deg og ordinerer deg til Haukeland sykehus. Husker ikke helt kravene for å få godkjent, men jeg hadde -7 og skjeve hornhinner. Vet også du kan søke hvis du har en spesiell grunn, eks jobber som politi, flygeleder osv. Du får så et brev fra haukeland om du skal til kontroll hos dem,og så blir du satt på venteliste, og så er det bare å vente... jeg hadde flaks, var en som ikke kunne ta sin time, så jeg fikk den. men ventet i 6 mnd. Med den nye operasjonmåten kan du fint ta begge øynene med en gang, men jeg var litt pyse, og ventet i 3 mnd med det andre. egenandelen er 180,- , tror det var 4-5 kontroller pr øye og operasjonen ... så var inne 10-12 ganger, give and take.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 20. november 2002 #12 Del Skrevet 20. november 2002 Etter å ha lest denne tråden fikk jeg "blod på tann" og snakket med optikeren min, hun ga meg en brilleseddel og et navn på en øyespesialist. I går var jeg til forundersøkelse med han, og nå skal han søke om laseroperasjon til meg. med min styrke må jeg til Tromsø (1 års ventetid) eller Bergen(2 års ventetid) derfor søkte han Tromsø. Jeg vil få dekt alt bortsett fra noen egenandeler, det er 500 kr for forundersøkelsen i går (den må jeg betale i sin helhet da dette var en privat øyeklinikk), 3-400 kr for selve behandlingen, 200 kr hver vei i reise. I tillegg må jeg har undersøkelser i ettertid men slipper å reise helt til Tromsø, det kunne jeg få tatt hos han jeg var med i går. Om jeg betale for dem, blir det vel en egenandel ikke fullpris. Dette blir spennende!Gleder meg! Jeg blir da sykemeldt og må bo på sykehotellet til neste dag. For dem som lurte på det med skatteavdrag hvis en betaler selv, er det 28 %. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2002 #13 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg står på venteliste på rikshospitalet for å få utført en sånn operasjon. Det vil si at jeg, hvis jeg får operasjonen, bare må betale egenandel på ca 1000 kr for hvert øye. Jeg har gått veien om mange leger for å komme på lista, da....først til fastlegen min, så til vanlig øyenlege, så henvisning fra henne til riksen, så til vanlig øyenlege der, og i januar skal jeg til undersøkelse hos han legen som har med de operasjonene å gjøre. Jeg har styrke -5, og driver en del med idrett. Det siste året har jeg fått vondt av linsene. Jeg tror det holder som begrunnelse for å få operasjonen utført av det offentlige. Når det er sagt, så er jeg veldig i tvil om jeg kommer til å tørre å ta operasjonen i det hele tatt. Det høres jo veldig skummelt ut. De kutter av et lite "lokk" på øyet, så skyver de det til siden og lyser inn med lasern....brrrr...hu! Og så har jeg tenkt å studere, og når man leser mye, så kan øynene bli mer nærsynte....ikke no særlig å ta en sånn operasjon bare for å bli nærsynt igjen... Hilsen SP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå