AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Funnet noe undertøy/innetøy i 50% ull og bomull, er det god kvalitet, varmt, dårlig? Eller hva? Anonymkode: c36ef...fd1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Det kan være det. Hva slags ull er det? Anonymkode: 8a176...527
Kipling Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Jeg ser ikke helt poenget med 50/50. Hvis jeg vil ha det varmt fordi jeg skal bruke det i kulden så ser jeg ingen grunn til å ville ha 50% bomull i det, da vil jeg ha 100% ull. Og hvis det ikke skal brukes i kulden og jeg ikke trenger at det er varmt, hvorfor ha noe ull i det hele tatt? Hvorfor ikke 100% bomull hvis det skal brukes når det er varmt ute? Aldri hatt undertøy i 50/50, men det bare høres litt meningsløst ut for det er hverken så varmt eller så svalende som det kan være, så mesteparten av tiden ville det vært bedre med enten ren ull eller ren bomull.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 7 minutter siden, Kipling said: Jeg ser ikke helt poenget med 50/50. Hvis jeg vil ha det varmt fordi jeg skal bruke det i kulden så ser jeg ingen grunn til å ville ha 50% bomull i det, da vil jeg ha 100% ull. Og hvis det ikke skal brukes i kulden og jeg ikke trenger at det er varmt, hvorfor ha noe ull i det hele tatt? Hvorfor ikke 100% bomull hvis det skal brukes når det er varmt ute? Aldri hatt undertøy i 50/50, men det bare høres litt meningsløst ut for det er hverken så varmt eller så svalende som det kan være, så mesteparten av tiden ville det vært bedre med enten ren ull eller ren bomull. slitestyrke f.eks Anonymkode: d6709...a3b
Kipling Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: slitestyrke f.eks Anonymkode: d6709...a3b Joda, det er et poeng, men er det kaldt nok til at jeg føler jeg trenger ull så gidder jeg ikke fryse for å spare noen øre på bruksslitasjen. Men det er et poeng, og bruker man det ikke på de kaldeste dagene, men mer overgangsperiodene så er det jo forståelig nok.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 14 minutter siden, Kipling said: Joda, det er et poeng, men er det kaldt nok til at jeg føler jeg trenger ull så gidder jeg ikke fryse for å spare noen øre på bruksslitasjen. Men det er et poeng, og bruker man det ikke på de kaldeste dagene, men mer overgangsperiodene så er det jo forståelig nok. Enig, jeg liker også best 100% ull. Men kan også være pga estetikk Anonymkode: d6709...a3b
Kipling Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig, jeg liker også best 100% ull. Men kan også være pga estetikk Anonymkode: d6709...a3b Hvordan da? Hva slags “look” er det man håper å oppnå med 50% bomull som man ikke får med 100% ull?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 1 minutt siden, Kipling said: Hvordan da? Hva slags “look” er det man håper å oppnå med 50% bomull som man ikke får med 100% ull? Om man like et plagg og deretter finner ut av at det er 50-50... Anonymkode: d6709...a3b
Kipling Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Om man like et plagg og deretter finner ut av at det er 50-50... Anonymkode: d6709...a3b Joda, det kan jo skje. Men da snakker vi om grunn til å kunne leve med 50-50, ikke grunn til å ville ha 50-50, for da høres det jo ut som man i utgangspunktet ville ønsket seg det i ren ull om man kunne fått det, en situasjon jeg forsåvidt ofte befinner meg i.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Jeg har strikket mye i garn som er 50 % ull og 50 % bomull. Det er fordi jeg ikke vil ha plaggene så varme som de blir med 100 % ull, men varmere enn 100 % bomull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå