Gå til innhold

16 ukers helvete 2023

Sonit

Anbefalte innlegg

1 hour ago, JennieB said:

Joda, men for å få de som de bruker i programmet og ikke en dårligere hjemmeversjon må man ut med 10 000-12 000kr. Og de viser ikke lik feil hver gang så svært begrenset verdi.

Jeg lurer fortsatt på hvilken vekt de bruker, uavhengig av hva den koster. Merke og modell er jeg ute etter 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PhilosopherSe7en skrev (5 timer siden):

Jeg lurer fortsatt på hvilken vekt de bruker, uavhengig av hva den koster. Merke og modell er jeg ute etter 🙂

Ja, og jeg svarte det var en tanita-vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, JennieB said:

Ja, og jeg svarte det var en tanita-vekt. 

Så da er en halvveis. Gjenstår bare hvilken tanita vekt de bruker.

Ny episode i morgen. Hvordan tror dere roduellen går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt det signalet de sender ut med at deltakerne skal «straffes» om de har tatt seg et vinglass eller et kakestykke i løpet av slankekuren. Når de lever på streng diett og trener så mye som de gjør, har ikke et glass rødvin en lørdagskveld noe å si for resultatet. Og hvis en diett skal være så nazi, er en jo dømt til å mislykkes. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Liker ikke helt det signalet de sender ut med at deltakerne skal «straffes» om de har tatt seg et vinglass eller et kakestykke i løpet av slankekuren. Når de lever på streng diett og trener så mye som de gjør, har ikke et glass rødvin en lørdagskveld noe å si for resultatet. Og hvis en diett skal være så nazi, er en jo dømt til å mislykkes. 

Enig. Opplever dette som et strengt regime som ikke er spesielt overførbart til det virkelige livet etter innspillingen. Likte ikke signalet ved at de måtte ta straffevekt om de hadde spist godteri eller drukket alkohol. Skulle ønske de kunne ha fokus på varige endringer og være til inspirasjon istedenfor strafferegimet de holder på med.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Grüner said:

Enda en grunn til at jeg ikke liker Martin og syntes han bør erstattes som programleder, for en uspiselig type. Håper han taper roduellen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (14 timer siden):

JennieB skrev (12 timer siden):

Enig. Opplever dette som et strengt regime som ikke er spesielt overførbart til det virkelige livet etter innspillingen. Likte ikke signalet ved at de måtte ta straffevekt om de hadde spist godteri eller drukket alkohol. Skulle ønske de kunne ha fokus på varige endringer og være til inspirasjon istedenfor strafferegimet de holder på med.

Enig! Tror det var Jenny som kommenterte det. Hun hadde hatt noen glass vin, men de var kalkuert inn i mat/kaloriplanen. Skjønner ikke da, hvordan de kan straffes når totalt inntak fortsatt er etter planen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overrasket over at de ikke har et større team av lege, helsepersonell o.l. rundt seg. Både Steffen og Trine sliter med forskjellige skader etter idretten, men Martin gjør noen halvveise vurderinger av øvelser, og så kjører de på. Slik som at Trine skulle dra seg over gulvet på armene, kan jo umulig være bra for skulderskaden hennes...? Og da Mads besvimte, ble jo alle helt handlingslammet og ingen fra produksjonen grep inn. Her tenker jeg at de burde ha helsepersonell til stede, både til å rådføre og trå til i slike situasjoner. Selv om man har trent mye i mange år, og vært toppidrettsutøver, er det vel ikke dermed sagt at man egner seg til å være PT på et slikt nivå som de driver med her...

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (3 timer siden):

Enda en grunn til at jeg ikke liker Martin og syntes han bør erstattes som programleder, for en uspiselig type. Håper han taper roduellen.

Dietten er det Anette som har bestemt -ikke Martin. Han reagerte jo på hvor lite mat Mads fikk, da han svimte av etter trening. Martin selv spiste masse godis som aktiv skiløper, så han er ikke så streng i matveien. Det er Anette som bestemmer over maten og Martin over treninga. Så jeg reagerer mer på hennes regime enn på hans sånn sett. Men jeg synes kombinasjonen med så hard diett og så mye trening for en gjeng hvor de fleste bare er ute etter en sunnere livsstil med mer aktivitet og sunnere kosthold og gå ned litt i vekt,  ikke behøver å bli like ekstrem som The Biggest Loser hvor de skal trene så mye og så hardt de klarer på minst mulig mat for å gå ned mest mulig i vekt på kortest mulig tid. Forskning viser jo også at de som klarer å holde vekta best etter en slankekur er de som går ned sakte, men som har funnet en sunnere livsstil de kan leve med.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (På 14.2.2023 den 13.36):

Dietten er det Anette som har bestemt -ikke Martin. Han reagerte jo på hvor lite mat Mads fikk, da han svimte av etter trening. Martin selv spiste masse godis som aktiv skiløper, så han er ikke så streng i matveien. Det er Anette som bestemmer over maten og Martin over treninga. Så jeg reagerer mer på hennes regime enn på hans sånn sett. Men jeg synes kombinasjonen med så hard diett og så mye trening for en gjeng hvor de fleste bare er ute etter en sunnere livsstil med mer aktivitet og sunnere kosthold og gå ned litt i vekt,  ikke behøver å bli like ekstrem som The Biggest Loser hvor de skal trene så mye og så hardt de klarer på minst mulig mat for å gå ned mest mulig i vekt på kortest mulig tid. Forskning viser jo også at de som klarer å holde vekta best etter en slankekur er de som går ned sakte, men som har funnet en sunnere livsstil de kan leve med.

Det blir det jo ikke god tv av. 

Forundret over hvor mange som ikke klarer å se at dette er ren underholdning.

Endret av luna1
Feil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
On 2/14/2023 at 1:36 PM, Grüner said:

Jeg tenkte også på dette med vekten. En klinisk ernæringsfysiolog bruker 8 uker på å finne ut at noen spiser ALTFOR lite mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner dere MJS dere som får neller er det bare utseendet?
Skal innrømme at han har litt dra til tryne, men jeg synes han er festlig likevel og han får gang på deltagerne. Fyren har konkurranseinstinkt så det holder.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trine reklamerer nå for en slanke te som hun sier har gjort at hun gikk ned i vekt og fikk mer energi. Om ikke dette er misvisende markedsføring så vet ikke jeg. Mistet all respekt for henne nå!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin ser på prestasjon i forhold til trening og Anette ser på vekt og blodverdier. Men de to går ikke alltid hånd i hånd. Det er nå flere tilfeller hvor deltakere har underprestert på trening fordi de har spist for lite i forkant (Mads kollapset for noen episoder siden etter trening og Alex presterte dårlig på løpstesten fordi han bare hadde drukket shake). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (21 timer siden):

Trine reklamerer nå for en slanke te som hun sier har gjort at hun gikk ned i vekt og fikk mer energi. Om ikke dette er misvisende markedsføring så vet ikke jeg. Mistet all respekt for henne nå!

Er du sikker på at det er ekte? At de ikke bare har stjålet navn og bilde? Ser at det er flere kjendiser nå som har opplevd det de siste ukene, blant annet Guri Solberg og Desta Beeder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...