Gå til innhold

16 ukers helvete 2023

Sonit

Anbefalte innlegg

Jeg synes forrige sesong var både motiverende og interessante deltagere.

Nå har ny sesong begynt og jeg kjenner det blir  mindre interessant når Jenny Jensen nekter å gi opp data som vekt, livvidde og fettprosent! Litt av det som er gøy for også oss seerne er jo å følge med på fremgang, og litt merkelig av henne å takke ja og at produksjonen tillater dette,

Det var første utblåsning. Og det virker som en fin gjeng å følge.

Endret av Sonit
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt enig med deg. Synes det er interessant å følge med på målingene. Men ellers synes jeg det er en veldig lovende start 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, de som inspirerer meg mest i dette programmet er kvinnene. Når da j Jensen ikke vil oppgi sine mål og T Haltvik for meg ser slank og veltrent ut allerede blir det litt kjedelig. Jeg blir ikke motivert av folk som skal til Mars, selv om kanskje noen blir det,,, 😉

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan Romano er faen meg en kul fyr. Ikke overrasket over at han hadde et greit kolesterol, han har tilgang til og spiser sikkert de beste råvarer. Syntes synd på han når han med sine topptrente smaksløker skal over til pulvershakes😄

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotosyntesen skrev (2 timer siden):

Jonathan Romano er faen meg en kul fyr. Ikke overrasket over at han hadde et greit kolesterol, han har tilgang til og spiser sikkert de beste råvarer. Syntes synd på han når han med sine topptrente smaksløker skal over til pulvershakes😄

Enig! Der ser man hvor mye råvarer har å si, samme med Hellstrøm - han er jo også ganske sprek til å være 74 :) 

Ellers er jeg også enig i at disse deltakerne ikke er sånn ekstremt motiverende. Tidligere idrettsutøvere som har forfalt litt.. og at Jenny ikke ville oppgi vekt og midjemål, tenker vi kunne fått vite det i det minste. Man trenger nødvendigvis ikke henge seg opp i tall, men for oss seere er jo det kanskje det som er mest motiverende. Kommer nok til å følge med uansett! :ler:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

karroo skrev (7 timer siden):

Enig! Der ser man hvor mye råvarer har å si, samme med Hellstrøm - han er jo også ganske sprek til å være 74 :) 

Ellers er jeg også enig i at disse deltakerne ikke er sånn ekstremt motiverende. Tidligere idrettsutøvere som har forfalt litt.. og at Jenny ikke ville oppgi vekt og midjemål, tenker vi kunne fått vite det i det minste. Man trenger nødvendigvis ikke henge seg opp i tall, men for oss seere er jo det kanskje det som er mest motiverende. Kommer nok til å følge med uansett! :ler:

Synes det var fint at de tok hensyn til Jenny sitt ønske jeg! Og hvis hun ikke vil vite det, hjelper det vel ikke at det kommer på tv..

• Liker 14
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig det er litt fint at de får frem Jennys motvilje for å se de konkrete tallene, jeg. Regner med det er en ganske vanlig problemstilling, og da er det jo spennende at de viser det også? Og positivt at det blir tatt hensyn til. 

De andre virker også som bra folk, synes jeg. Kanskje ingen av dem som trenger en "ekstrem" forandring, men det gjelder vel også de fleste av oss?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brokkolihue skrev (14 timer siden):

Synes det var fint at de tok hensyn til Jenny sitt ønske jeg! Og hvis hun ikke vil vite det, hjelper det vel ikke at det kommer på tv..

Selvsagt, ser begge sider av den delen😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye sutring og klaging på Jenny Jensen. Skikkelig negativ person, som suger energi og motivasjon ut av folk.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at programlederen, som liksom skal være ekspert, ikke korrigerer Trine når hun utfører øvelser feil, spesielt i overkroppen hvor hun har en skadet skulder. Skulderen skal stabiliseres i bryst/benkpress og skal ikke skyves frem sånn vi ser henne gjøre på tv. Det er brystet som skal jobbe, ikke skulderen, ikke rart hun syntes det er vondt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skuffet over deltakerne. For de fleste av oss så fremstår Trine H som rimelig godt trent og slank allerede. Og Iversen trenger bare å komme igang med trening og vips vil han være tilbake i bedre form enn de fleste av oss. 

Og det var da ikke noe poeng i å skjule JJ sine mål for oss. Programmet ble jo spilt inn i fjor engang så regner med hun vet nå hvordan det gikk uansett. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal bli moro å følge med på deltakerne. Jeg reagerer på hvorfor fokuserer de ikke på sunn og næringsrik mat? Lære deltakerne å spise sunn kost med proteiner, fett og karbohydrater. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinshakene er vel bare et supplement til maten de lager selv? I forrige sesong fikk de oppskrifter på sunne og næringsrike middager. Tenker shakene er myntet på styrketreninga. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er rart at deltakerne får shakes. Hvorfor ikke kylling, brokkoli og noe grove karbohydrater? En shake er ultraprosessert. 

Jeg skulle ønske vi fikk menyene jeg, så kunne man sett hva de spiser dag for dag, uke for uke. Da kunne man fulgt samme program selv. 🤗

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også det er hårreisende lite mat når de skal trene så hardt. Ikke noe mat før 12-13, bare en shake og en ingefærshot? Proteininntak er riktignok viktig i styrketrening, men ikke i "nå skal vi mest mulig ned i vekt på kortest mulig tid"- trening. De får ikke i seg nok kalorier til å kunne bygge muskler uansett, og hvis shakene er nesten eneste proteinkilde blir det stusselig. Jeg trener mye, men bruker ikke shake istedetfor mat, men som nødløsning når jeg er på farta.

Enig med Solerin at de burde fått innføring i å lage måltider med bedre makrobalanse og noe de kan holde seg til. Må de drikke shakes bare fordi Proteinfabrikken sponser? 

Endret av Rainbow
endret skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow skrev (9 timer siden):

Jeg syns også det er hårreisende lite mat når de skal trene så hardt. Ikke noe mat før 12-13, bare en shake og en ingefærshot? Proteininntak er riktignok viktig i styrketrening, men ikke i "nå skal vi mest mulig ned i vekt på kortest mulig tid"- trening. De får ikke i seg nok kalorier til å kunne bygge muskler uansett, og hvis shakene er nesten eneste proteinkilde blir det stusselig. Jeg trener mye, men bruker ikke shake istedetfor mat, men som nødløsning når jeg er på farta.

Enig med Solerin at de burde fått innføring i å lage måltider med bedre makrobalanse og noe de kan holde seg til. Må de drikke shakes bare fordi Proteinfabrikken sponser? 

Tror det er noe med at slik er konseptet på programmet, så det må følges i den norske versjonen også. Men helt enig i at sunn mat er mye bedre enn pulver!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisle skrev (På 12.1.2023 den 12.08):

Like skuffet i år som i fjor at det brukes shaker istedenfor sunn, vanlig mat. 

Ja.. sånn går det vel når proteinfabrikken er sponsor😒

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (På 10.1.2023 den 16.11):

Overrasket over at programlederen, som liksom skal være ekspert, ikke korrigerer Trine når hun utfører øvelser feil, spesielt i overkroppen hvor hun har en skadet skulder. Skulderen skal stabiliseres i bryst/benkpress og skal ikke skyves frem sånn vi ser henne gjøre på tv. Det er brystet som skal jobbe, ikke skulderen, ikke rart hun syntes det er vondt.

Han sa jo raskt at denne øvelsen skulle ikke hun gjøre for hun hadde ikke styrken og stabiliteten til å gjøre denne øvelsen med løse vekter! Derfor fikk hun beskjed om å trene overkropp med apparater.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...