AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Jeg elsker min samboer, men han er så sinnsykt slurvete. Er folk slurvete av natur eller er han bare lat? Eksempel: han skal overraske meg med å male kjøkkenet, men jeg klarer ikke bli glad for det som møter meg er maling på kjøkkenskap, gulv etc. Han vet han må teipe men gidder ikke. For å toppe det hele har han lagt malingsspannet i gangen slik at all resterende maling har rent ut. Føler det blir så mye på meg som må gjøres da han er så slurvete at jeg må gjøre ting opp igjen. Finnes det noe hjelp mot å være slik? Er også sånn med støvsuging, vasking etc. Han støvsuger der han ser men nekter å løfte på ting, støvsuge under sofa eller bord osv. Anonymkode: 1dc76...592
Bålkaffe Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Du sier det jo selv her "Nekter å løfte på ting". Da er det selvvalgt latskap. Og det at han roter når han maler, ikke gidder å teipe opp, ha underlag som kan fjernes etter maling og søler så masse, er også et valg gjort fra hans side. Du rydder vel ikke opp etter han? Det må han faktisk begynne å gjøre selv, det er han som roter, da er det han som skal rydde og vaske opp igjen. 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Noe er vel manglende konsekvenstenkning, noe er latskap. Enig med over, for all del ikke hopp inn og rydd, da lærer han aldri. Max rydd sammen med ham for å få ham igang og holde ham med selskap. Malingssøl i gangen skulle han fått tatt helt selv. Anonymkode: ec039...630 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Kan det være strategisk inkompetanse? For å slippe å bidra hjemme? Anonymkode: 6089c...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå