Gå til innhold

Dere som sluttet med snus - slutte med Onico?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har endelig klart å slutte, og gått over på Onico. Har vært snusfri i 3 dager, men lurer på når dere sluttet med Onico? En boks er jo like dyr som en vanlig snus nesten, så har lyst å slutte med denne også men merker den hjelper godt når snussuget kommer. Er redd for å slutte for tidlig med Onico som igjen gjør at jeg sprekker. Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 9f08b...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sluttet cold turkey. men dette passer ikke for alle. hadde en eske onico liggende, men den ble aldri rørt, hva synes du hjelper med denne? jeg brukte fisherman´s friend når jeg ble snusjuk.       

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt både nedtrapping, bytte snusmerke, forsøkt mocca, onico og de urte-falske-snusene fra ymse butikker. Jeg sank så lavt at jeg gikk over til oliver twist og til og med forsøkt å bytte til røyk. Jeg sprakk gang på gang på gang. Var ikke før jeg sluttet på dagen, uten noen form for hjelpemidler og taktikker at jeg klarte det. Er nå 6 år snusfri. 

Jeg tror at onico og andre hjelpemidler gjør mer skade enn nytte. Du forlenger bare slutten og torturerer deg selv. Du må virkelig jobbe med psyken og viljen. Endre holdning og tankegang, skaff deg nye vaner. Det er eneste måten å gjøre det på. For meg så var det å ikke ha snus og snusboksen i hånda mens jeg ser på tv et stort savn. Jeg fiklet alltid med snusboksen mens jeg så TV. Det å røyke til fest var også en stor vane, noe som er nikotin og som forsterker lysten på snus. Så da jeg sluttet så måtte jeg slutte med snus og røyk. Så alkohol måtte jeg holde meg unna for å ikke sprekke. Jeg kan fortsatt få den lysten til å kjøpe bare én boks snus og én eske røyk til fest, men jeg vet at det vil aldri bli bare den ene boksen/esken. Ved å bruke onico så vil lysten, trangen og savnet forsterkes i slike situasjoner. Sjansen for å sprekke er da større enn hvis du lager nye vaner og ikke bruker onico. 

Anonymkode: ab9ee...76e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Onico av og på i mange, mange måneder - hele graviditeten. Det er litt dritt å bruke så mye penger på plantefiber med aroma, ja, men verdt det når man er kvitt snusen til slutt. Etter jeg fødte har jeg faktisk ikke tenkt på verken snus eller Onico før jeg så denne tråden. 

Anonymkode: d4ef0...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...