AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Babyen er 7 mnd. Legges mellom 18-19 når hun er trøtt. Bruker alt fra 30 min til 3 timer…. Må sovne på flaska i fanget. Løftes over til senga. Våkner noen ganger når hun legges ned og vi må starte på nytt. Når hun endelig har sovna så våkner hun som regel hver søvnsyklus frem til morgenen (hvert 45.-60. minutter) og gråter. Vi må ta henne opp i fanget og ofte sovner hun umiddelbart av nærheten, eller så er det flaske med/uten melk. Hun vil ikke ha smokk. Gjennom natta ligger hun i senga med en av oss da vi ikke orker opp og ned i sprinkelsenga. I 5-tida vil hun ofte stå opp, men får henne som regel til å sove videre til ca 7 etter en litt lengre våkenperiode. Hun sover ute i vogn på dagtid. Som regel 3 x 1-1,5 time. Hun er blid på dagtid, en sjelden gang preget i humør av dårlig natt. Vi foreldre derimot 😅😅😅😅 Og nå har oppvåkning eskalert til hvert 10. minutt….Litt kos/tom flaske og så sovner hun igjen som regel. Tidligere våknet hun 1-2 ganger for flaske om natta. Sovna mellom 19-21 og stod opp mellom 6.30-7. Det helvete vi har nå startet for over 1 mnd siden. Utviklingsmessig har det skjedd en del. Kommer seg opp knestående og stående, og har generelt blitt mye mer mobil i høyden. Takk, hvis noen gadd å lese mitt lange desperate innlegg. Kanskje noen som har lignende erfaringer og vet hva som hjelper? Anonymkode: 4c166...ea6
Yngvil76 Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 (endret) Jeg fant innlegget ditt når jeg søkte svar på noe det samme. Det som slår meg er at det kan være lurt å øve på at hun finner søvnen selv, som det heter så fint. De vil nemlig ha samme servicen når de våkner som de hadde da de sovnet... og da er målet er at de sovner uten at vi bysser, bærer, ammer... du kan finne mye om å finne søvnen selv hvis du googler dette. Jeg synes ammehjelpen.no har fornuftig tilnærming til spørsmål om amming om natten! Jeg har erfart at det hjelper å forberede seg i forkant på slitsomme netter, og å gå helhjertet inn for strategien, og ikke ombestemme seg når det røyner på...da er det lettere å stå i det og ikke endre strategi underveis 👍🏻 Lykke til Endret 3. januar 2023 av Yngvil76
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Veldig vanlig at det blir tull med søvnen i den alderen. Det er tre ting som medvirker: - mange går fra 3 til 2 dagdupper rundt 7-8 måneder. Om hun sover 3 dupper på dagen kan dere forsøke å kutte til to. - ofte er det tenner på vei, kan også påvirke søvn. - det skjer mye motorisk! Min første var sånn at med en gang hun traff madrassen måtte hun bare opp i krabbestilling, eller sitte, eller dra seg opp i stående, eller hva nå var det siste hun hadde lært. Det går over 😅 Ingen magiske triks, dessverre. Dere kan øve på å sovne selv (foreldrerådet har noen fine podcaster med dette temaet), eller dere kan fortsette å gjøre det som funker best så dere kommer dere gjennom. Det går over tilslutt! Anonymkode: 7f61f...f8c 1
Gjest s.h Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Veldig vanlig at det blir tull med søvnen i den alderen. Det er tre ting som medvirker: - mange går fra 3 til 2 dagdupper rundt 7-8 måneder. Om hun sover 3 dupper på dagen kan dere forsøke å kutte til to. - ofte er det tenner på vei, kan også påvirke søvn. - det skjer mye motorisk! Min første var sånn at med en gang hun traff madrassen måtte hun bare opp i krabbestilling, eller sitte, eller dra seg opp i stående, eller hva nå var det siste hun hadde lært. Det går over 😅 Ingen magiske triks, dessverre. Dere kan øve på å sovne selv (foreldrerådet har noen fine podcaster med dette temaet), eller dere kan fortsette å gjøre det som funker best så dere kommer dere gjennom. Det går over tilslutt! Anonymkode: 7f61f...f8c Heldigvis går det over ja. Hadde bare vært kjekt å vite om det er om ei uke, én eller to mnd 🤣🤣 Får søke opp podcast å høre. Begynner å bli rimelig tynnslitte her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå