Gjest Lilleulv Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Disse ser annerledes ut enn gifteringer, ikke sant? Hva slags forlovelsesringer har dere (som er forlova)?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #2 Skrevet 15. desember 2005 Disse ser annerledes ut enn gifteringer, ikke sant? Hva slags forlovelsesringer har dere (som er forlova)? ← Egentlig ikke. Fra gammelt av så var det den samme ringende brukte.
Arkana Skrevet 15. desember 2005 #3 Skrevet 15. desember 2005 De trenger ikke se annerledes ut. Vi skal bruke forlovelsesringene våre som gifteringer. Vi har disse ringene.
Gjest Gjesta Skrevet 15. desember 2005 #4 Skrevet 15. desember 2005 Vi har akkurat bestilt, og har tenkt å bruke de samme ringene også når vi gifter oss. Vi bestilte glatte gullringer fra Niessing; min har i tillegg fire (tror jeg) små diamanter.
Gjest Melk Skrevet 15. desember 2005 #5 Skrevet 15. desember 2005 Vi bruker de samme ringene til forlovelse og gifting.
Gjest Markblomsten Skrevet 15. desember 2005 #6 Skrevet 15. desember 2005 Vi bruker også forlovelsesringer som gifteringer. Enkle glatte litt brede gullringer har vi.
Gjest Lilleulv Skrevet 15. desember 2005 #7 Skrevet 15. desember 2005 Ååå oki, da fikk jeg oppklart det Både Arkana og Elphaba har nyydelige ringer!!! Litt misunnelig
Lassie Skrevet 15. desember 2005 #8 Skrevet 15. desember 2005 Vi har ikke forlovelsesringer vi, vi er ikke ringforlovet.
Gjest Lilleulv Skrevet 15. desember 2005 #9 Skrevet 15. desember 2005 Vi har ikke forlovelsesringer vi, vi er ikke ringforlovet. ← oki... virker litt stusselig synes jeg
Gjest Sabia Skrevet 15. desember 2005 #10 Skrevet 15. desember 2005 Vi bruker også forlovelsesringer som gifteringer. Enkle glatte litt brede gullringer har vi. ← Det har vi også. Da vi forlovet oss graverte vi bare inn Din Nivea/Niveamann, og når vi giftet oss graverte vi inn bryllupsdatoen. Jeg ville ikke ha forlovelses datoen i ringen, men det er visst mange som har det ??
Lassie Skrevet 15. desember 2005 #11 Skrevet 15. desember 2005 oki... virker litt stusselig synes jeg ← Stusselig? Vi er forlovet litt over et år og da gifter vi oss. Da får vi ringer fra Nederland som vi skal bruke resten av livet. Ser ikke helt hva som er så stusselig med det, men... Smak og behag.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. desember 2005 #12 Skrevet 16. desember 2005 Stusselig? Vi er forlovet litt over et år og da gifter vi oss. Da får vi ringer fra Nederland som vi skal bruke resten av livet. Ser ikke helt hva som er så stusselig med det, men... Smak og behag. ← Nei det er kanskje ikke det... forbinder bare forlovelse med ringer, men hørtes ikke så galt ut dette heller da
Gjest Bellatrix Skrevet 16. desember 2005 #13 Skrevet 16. desember 2005 Det viktigste er vel at man blir gift, ikke om man har ringer på forhånd eller ikke. Jeg kjenner par som ikke hadde forlovelsesringer, men som likevel ble gift. Og så kjenner jeg par som har forlovelsesringer uten å planlegge giftemål. Jeg synes det siste er merkeligst, men folk er forskjellige. Jeg syntes det var veldig stas å ha forlovelsesring samtidig som jeg planla byllup.
Gjest Trylletrollet Skrevet 16. desember 2005 #14 Skrevet 16. desember 2005 Hva er vanligst å gravere inn, forlovelsesdato eller vielsesdato? Jentene på jobben diskuterer dette for tida. Samboeren min, som har vært gift før, svarte at i hans ring sto det "Idiot", så der var det ikke mye hjelp å få Er det galt av meg å ikke ville ha verken forlovelsesring eller gifteringring, i alle fall ikke en tradisjonell giftering, fordi han har gått med dette tidligere????? Jeg vil gjerne gifte meg og ser fram til å bli noens kone, men fordi han har vært gift før blir jeg kvalm av tanken på selve bryllupet. Burde sikkert gå i terapi. Jeg vil nemlig gifte meg i kirken, men det har fyren altså gjort før. Noen har foreslått å be bare de nærmeste, men hans nærmeste familie er 20 personer, min er bare foreldrene mine... Jeg har derfor sagt at om vi gifter oss, er det en privatsak mellom ham og meg (pluss forlovere). Foreldrene mine sier det er greit, og foreldrene hans har tross alt giftet ham bort en gang før. Problemet er sønnen hans, det er fullstendig uaktuelt å ha med ham som brudesvenn. Skal vi gifte oss, skal det være VÅR dag. jeg trenger vel kanskje ikke bekymre meg, for med så mange reservasjoner er det lite trolig han gidder å gifte seg med meg...
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #15 Skrevet 17. desember 2005 Hos oss er det bare jeg som har forlovelsesring. Han venter til det blir giftering. Min ring er spesiallagd her nede etter mine tegninger, så jeg er temmelig stolt! Jeg har en 0,25 karat diamant i min, så jeg har nok litt stor diamant sammenlignet med hva som er skikken i norge. Inni er det gravert forlovelsesdatoen. Til gifteringer skal vi har glatte tradisjonelle ringer. Mulig vi har valgt litt annerledes siden vi bor i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå