Gå til innhold

Sterke smerter i begge beina ved mensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter skikkelig med disse smertene. De kommer jevnt gjennom hele måneden, men denne uka er det ekstra ille. Det verker så i knær, lår og legger at jeg omtrent ikke orker å ligge eller sitte stille. Det er vondt når jeg beveger meg også, men prøver å ikke tenke på det.

Jeg har ikke sterke blødninger, ikke vondt i magen eller ryggen, men beina er skikkelig ille. 

Jeg har smurt meg inn med smertestillende, jeg tar ibux, naproxen og paracet uten at det hjelper noe. Det er like vondt nå som under fødsel..

Kan dette ha noe med gikt å gjøre? 

Noen som har det slik og kan gi noen råd?

Anonymkode: 426eb...859

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg på tråden, da jeg opplever det samme. Kanskje noen vet

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. 

Anonymkode: 64627...23e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har og smerter i beina, helt jævlig, men jeg blør som en bukspretta gris og da. :P 

Anonymkode: 58666...e14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet også veldig med smerter nedover i lårene da jeg hadde mensen (har nå begynt med piller som gjør at jeg slipper hele dritet..)

Foreslår å gå til legen, om du er usikker på hva det er. 

Anonymkode: 68321...740

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg slet også veldig med smerter nedover i lårene da jeg hadde mensen (har nå begynt med piller som gjør at jeg slipper hele dritet..)

Foreslår å gå til legen, om du er usikker på hva det er. 

Anonymkode: 68321...740

Jeg går på p piller så det hjelper veldig lite.

Ingenting påvist på blodprøver. Men jeg har slipp med celleforandringer. Kun 1.5 år siden jeg hadde en konisering, frisk 6 mnd senere og påvist nye forandringer igjen for et par måneder siden. Jeg har flere plager rundt blødninger, nå er smertene i beina ganske sterke. Er det kanskje et tegn på celleforandringer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg går på p piller så det hjelper veldig lite.

Ingenting påvist på blodprøver. Men jeg har slipp med celleforandringer. Kun 1.5 år siden jeg hadde en konisering, frisk 6 mnd senere og påvist nye forandringer igjen for et par måneder siden. Jeg har flere plager rundt blødninger, nå er smertene i beina ganske sterke. Er det kanskje et tegn på celleforandringer?

Jeg går ikke på p-piller og har ingen celleforandringer men disse smertene kom hos meg med åra og etter graviditet.

Anonymkode: 58666...e14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dette. Lammelser i korsryggen og helt jævlige smerter i lår og knær, og innimellom legger. Fungerer ikke i det hele tatt. 

Celleforandringer tror jeg ikke det skyldes, for jeg har hatt problemet i 34 år og tatt jevnlige og helt fine celleprøver i 24 av dem. 

Anonymkode: 68960...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Jevnlig mosjon og avspenningsøvelser. 

Sjalusi, stress, og relasjonsproblematikk forsterker smertene. 

Hilsen: vondt helt ned til tærne før, og nå tilnærmet smertefri.

Anonymkode: 3f926...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Å få smerter nedover lårene når man har menssmerter er jo ikke så uvanlig. Men det du beskriver er jo noe helt annet. Har du vært hos legen med det? Er du sliten? Smerter andre steder?

Anonymkode: 552ea...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det henger sammen med menstruasjon? Jeg sliter med smerter i beina og betennelse smerter i armene. Jeg får det alltid når jeg er sliten/utmattet, fysisk og psykisk sliten. Mosjon fungerer ikke, faktisk så er høy fysisk aktivitet en trigger. Når jeg er kald så skjer det også. Har hørt magnesium skal funke, men vet ikke om det kun gjelder kramper og ikke smerter. 

Anonymkode: 576d6...664

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å få smerter nedover lårene når man har menssmerter er jo ikke så uvanlig. Men det du beskriver er jo noe helt annet. Har du vært hos legen med det? Er du sliten? Smerter andre steder?

Anonymkode: 552ea...4ca

Smerter i småledd som tær og fingre hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikker på at det henger sammen med menstruasjon? Jeg sliter med smerter i beina og betennelse smerter i armene. Jeg får det alltid når jeg er sliten/utmattet, fysisk og psykisk sliten. Mosjon fungerer ikke, faktisk så er høy fysisk aktivitet en trigger. Når jeg er kald så skjer det også. Har hørt magnesium skal funke, men vet ikke om det kun gjelder kramper og ikke smerter. 

Anonymkode: 576d6...664

Jeg går 20-30k skritt om dagen, lever sunt og alt det der. Enkelte dager klarer jeg nesten ikke reise meg pga knær og tær. Hendene fungerer også dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke du tar ibux, paracet og naproxen sammen. Det skal du ikke gjøre! Kanskje lurt å få resept på naproxen i høyere dose, det har jeg. Det er det eneste som hjelper. Ta det i god tid før det begynner å verke mye, helst egentlig litt før du får mensen. 

Anonymkode: deba4...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk Ibux og Naproxen samtidig. 

Anonymkode: f13fd...1c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper ikke du tar ibux, paracet og naproxen sammen. Det skal du ikke gjøre! Kanskje lurt å få resept på naproxen i høyere dose, det har jeg. Det er det eneste som hjelper. Ta det i god tid før det begynner å verke mye, helst egentlig litt før du får mensen. 

Anonymkode: deba4...8fa

Det har vært konstant i dag, så rakk ikke å ta noe før det begynte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...