pernille198 Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 (endret) I går våknet jeg opp med veldig sår hals, så at mandlene var hovne og hadde hvitt belegg. I dag har det blitt enda værre og det er ekstremt vondt å svelge. Hva er deres beste tips for å lindre? Har noen erfaring med bedøvende spray fra apoteket? Og varm eller kald mat? 🤒 Endret 3. januar 2023 av pernille198
Millaca Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Anbefaler en tur til legen. Jeg har nettopp vært igjennom det selv, men med høy feber i tillegg. Fikk antibiotika pga streptokokker. Ellers anbefales det vell te med honning i f.eks for lindring og smertestillende (både paracet og ibux). God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Ibux tabletter er best. Anonymkode: 90d25...0f8 1
bmm Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Høres ut som halsbetennelse. Ring legen, og drikk masse vann 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Zyx sugetabletter. Ibux - virker betennelsesdempende, og hjelper mye bedre enn paracet. Lunken drikke og mat. Både for varmt og for kaldt er ikke bra. Varm melk med honning er gammelt kjerringråd som jeg synes hjelper. Ellers haldtabletter med honning, som repsils eller doc med honning. Har hatt ekstremt vondt i halsen med voldsomt hovne lymfeknuter hele romjulen, og zyx+ibux hjalp veldig. Anonymkode: bd4e2...20f 1
pernille198 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2023 Halsen ble enda værre så i dag har jeg vært hos lege, hun var ikke i tvil om at jeg skulle ha antibiotika 😅 ellers er Paracet og Ibux gull verdt, takk for alle råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå