AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Uff følte jeg savna litt i år ting som barnet mitt lager i barnehagen der barna lager ting i juleverksted, i 2022 begynte hun i stor avdeling hun blir 4 i år. Når hun gikk i lille avdelingen så var det alltid så koselig før jul der barna tok med seg det de hadde laget i juleverkstedet, men i år så var det ingenting Uansett om stor avdelingen er grei så opplever jeg de ansatte som litt sløve i forhold til lille avdelingen glømmer seg ut, jaja synes bare det var litt trist uten noen fine pynt og ting fra barnet i jula som var andre som savner det eller har barnet tatt med seg? Anonymkode: 64b95...883 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Vi fekk: - Julegåve til mamma (malt krukke til å ha lys i) - Julegåve til pappa (eit maleri). - 2 pynteting til juletre - Eit stort juletrebilde med glitter og pålimt juledilldall. Anonymkode: 1d004...89e 2
Handful Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Vi fikk også nydelige gaver fra storbarnsavdelingen. Det høres sløvt ut. Gjør de andre ting med barna? Det skal ikke bare være ren oppbevaring. 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Her hadde barna laget hver sitt handlenett (malt på et) til oss i julegave, og så har ene barnet laget 2 nisser og andre 1. Men de ansatte sa mye av planene måtte skrotes pga mangel på ansatte, mye sykdom nå i vinter. Og så har mine vert syke noen dager også og dermed ikke fått gjort ferdig alt. I tillegg til at de ikke alltid ville, og barnehagen ikke ønsker å tvinge barna til juleverksted mulig det er slik hos deg også? Mye sykdom og barn som ikke nødvendigvis vil eller har tid? Anonymkode: 240b4...7a0 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Det var litt spesielt. Antar at de har hatt juleverksted? Kanskje de har pyntet avdelingen med tingene og at dere får tingene hjem nå når julepynten tas ned? Her fikk vi 4 innpakket gaver til oss foreldre som vi åpnet på julaften. 4 åringen var super stolt over gavene hun hadde laget selv, og var mer gira enn alle andre når vi skulle åpne gavene fra henne. Synd at sitt barn ikke fikk gleden av det samme. Anonymkode: 252d7...839 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Vi har fått litt igjennom høsten. En flott og kreativ figur fikk vi tidligere i høst. Denne var veldig stilig, så den fikk besteforeldre i julegave fra den håpefulle 😄 De likte den!! Ellers fikk vi med diverse hjem til jul som den håpefulle hadde laget 🙂 Anonymkode: e0681...64c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Veldig rart. Sikker på at det ikke ligger igjen i barnehagen? Spoiler Kanskje Nissen har tatt dem! Vet ikke hvordan denne kom her, får ikke vekk heller.. Anonymkode: bea06...a1b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Her lar de barna velge selv hva de gjør. Som. Gjør at en av mine har laget masse til mens den andre stort sett har lekt med lego Anonymkode: d7982...14b 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 Handful skrev (7 timer siden): Vi fikk også nydelige gaver fra storbarnsavdelingen. Det høres sløvt ut. Gjør de andre ting med barna? Det skal ikke bare være ren oppbevaring. Herlighet kanskje det har vært te sykdom, lite faste ansatte og derfor har de prioriter andre ting Anonymkode: 22413...918 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Hos oss lagde de 3 malerier på ordentlig lerret, et selvmalt krus, stort pepperkake hjerte med pynt og en lussekatt. Fikk også noe mer før dette. Anonymkode: 11f64...f2c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 Her bestemmer barna selv om de vil lage noe eller ikke. Verste jeg veit er at barn blir tvunget til å lage noe fordi voksne har bestemt det. Så om du ikke fikk noe er det fordi dere barnehage gir barna valget om de vil lage eller ikke. Det er kjempe fint 😊😊😊 Det er ikke barnehagen sin oppgave å fylle hjemmene våre med dorullnisser. Det kan du fikse selv. Anonymkode: 45920...3ab 2 4
Handful Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herlighet kanskje det har vært te sykdom, lite faste ansatte og derfor har de prioriter andre ting Anonymkode: 22413...918 Derfor jeg spør om hvordan det er til vanlig. Dette kan jo være en pekepinn på at noe ikke er som det skal, eller ingenting å bry seg om, så lenge alt er bra ellers.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Her hadde barna laget hver sitt handlenett (malt på et) til oss i julegave, og så har ene barnet laget 2 nisser og andre 1. Men de ansatte sa mye av planene måtte skrotes pga mangel på ansatte, mye sykdom nå i vinter. Og så har mine vert syke noen dager også og dermed ikke fått gjort ferdig alt. I tillegg til at de ikke alltid ville, og barnehagen ikke ønsker å tvinge barna til juleverksted mulig det er slik hos deg også? Mye sykdom og barn som ikke nødvendigvis vil eller har tid? Anonymkode: 240b4...7a0 Sånn er det hos oss også. De har alltid flere "stasjoner" med aktiviteter, og det er ikke alle stasjonene som er å lage julegaver. Ingen rekker alle aktivitetene og dersom barna har egne meninger om hva de vil gjøre, så få de velge selv. Anonymkode: 6b2b4...891
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 Ofte ender disse aktivitetene opp som tvang, der de voksne må piske barna til å gjennomføre. De fleste barnehager har gått bort i fra dette, og det gjelder forhåpentlig også din barnehage. I det minste er det prosessen og ikke resultatet som er viktig. Barna vil leke og farte rundt. Noen trives med bordaktiviteter og sitter gjerne en stund å flikker på ett eller annet de voksne har bestemt, men de fleste gir greit bæng. Kanskje dette gjelder ditt barn. Personlig hadde jeg vert glad for at ikkje barnet mitt ble tvunget til å lage noe dersom hen ikke ønsket det. Dere kan jo kanskje arrangere ett lite juleverksted hjemme til neste år. Da vil du jo fort se om dette er noe som fenger. Og barnet ditt er blitt eldre og kanskje mer klar for å sitte i ro med slikt arbeid. På småbarnsavdelingen er det jo de ansatte som lager 90% av tingene som barna liksom har laget. Det har de ikke tid til på stor avdeling. Og hva skulle poenget være Anonymkode: c6b4d...b06 4
kaffemor Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 Vi fikk heller ikke noe i år. Jenta vår elsker juleverksted, hadde det masse hjemme så besteforeldre og tanter/onkler fikk masse. Så her tror jeg de bare ikke har tatt insj til det i barnehagen i år. Litt trist men jenta vår har det veldig fint i barnehagen ellers 😊
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Uff følte jeg savna litt i år ting som barnet mitt lager i barnehagen der barna lager ting i juleverksted, i 2022 begynte hun i stor avdeling hun blir 4 i år. Når hun gikk i lille avdelingen så var det alltid så koselig før jul der barna tok med seg det de hadde laget i juleverkstedet, men i år så var det ingenting Uansett om stor avdelingen er grei så opplever jeg de ansatte som litt sløve i forhold til lille avdelingen glømmer seg ut, jaja synes bare det var litt trist uten noen fine pynt og ting fra barnet i jula som var andre som savner det eller har barnet tatt med seg? Anonymkode: 64b95...883 Glemmer personalet det?? Det høres forferdelig sløvt ut ja! Er barnehagelærer på avdeling med 4-åringer. De fikk lage hver sin julegave til mamma og pappa, i tillegg lagde de massevis av diverse julepynt, nissetegninger og mye fint❤️ Hadde ikke juleverksted da, der alle må sitte og lage en formiddag dag feks, men tok frem litt når barna var motiverte til bordaktiviteter. De elsker å leke så vi vil ikke alltid avbryte det, men etter adventsamling var de fleste alltid klare til å lage litt 😁 Noen lagde kun gaven, andre produserte i massevis😅 Anonymkode: f0db6...cc9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 Hva menes med «glømmer seg ut»? Jeg tenker som flere over her, at barna sannsynligvis har fått lov å velge om de vil lage noe. Ikke alle barn liker kreative aktiviteter. Anonymkode: 9e08b...2c6 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 Jeg tenker at det har vært enormt mye virus, sykefravær og manglede personale, og at hovedfokus har vært på drift og få dagene til å gå i hop. Da må nødvendigvis noe ryke. Anonymkode: 3d340...57b 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #19 Skrevet 3. januar 2023 Det var et par år jeg fikk hjem julegaver som tydelig var laget med for mye voksenstøtte. Så var det et par år jeg nesten ikke fikk hjem noe til jul og informasjonen 'hun ville ikke lage noe, og vi synes det blir for dumt at vi voksne skal presse/delta så mye i produksjonen at det strengt tatt ikke er hun som har laget'. Jeg vil veldig mye heller få hjem halvgjort og lite enn noe som de voksne har mer eller mindre laget fordi jentungen egentlig ikke synes sånt er stas. Anonymkode: 19fae...668
Kaffetørst80 Skrevet 5. januar 2023 #20 Skrevet 5. januar 2023 Gutten vår er ikke særlig gira på formingsaktiviteter, men vi fikk ett bilde der han hadde malt litt. Jeg var overraska over at de hadde fått gjennomført juleverksted i det heletatt, med den førjulsvinteren som har vært mtp sykdom både hos store og små. Kanskje man kan legge opp til litt juleverksted hjemme hvis man vil ha noe barna har lagd? Det er viktigere at barna har fine dager i barnehagen, enn at de nødvendigvis produserer ting, syns jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå