AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Først var det 4-åringen som som kom inn til oss hver natt. Greit nok det, hun roet seg igjen hos oss og vi klarte å sove videre. Det stoppet da hun nærmet seg 6 år. 2 åringen hadde dessuten (nettopp) begynt å sove gjennom natta uten oppvåkninger, så vi fikk sove noenlunde greit nok etter forholdene. Nå er derimot 2 åringen blitt snart 4 og har blitt helt ekstremt urolig om nettene. Hun våkner og gråter mellom 2-5 ganger hver eneste natt. Vi klarer å roe og trøste henne og hun sovner igjen, men så er det på an igjen etter to timer. Det har ført til at jeg har fått store søvnforstyrrelser og kroppen går i fullt beredskapsmodus med adrenalin hver gang hun våkner. Så da klarer jeg ikke sovne igjen. Og er jeg heldig og gjør jeg det, skal jeg love deg at hun våkner igjen og gråter. Kjenner vi begynner å bli skikkelig tynte og utslitte. Sover i snitt 2-4 timer hver natt. I tillegg er begge barna vanskelige å legge og få til å sovne. Prøver å klamre meg til tanken om at det bare er en fase og at det vil gå over. Men nå har de utfordrende nettene vart i snart 3 år på ulike måter. jeg vil faktisk på mange måter si at barsel/baby tiden var mye bedre enn slik det er nå mht søvn. For da hadde jeg jo permisjon og baby sov gjerne 4-5 timer i strekk og vi kunne ta igjen timer med søvn ifm dupp på dagen. Dette er bare tortur😣 Trenger sårt gode råd for hvordan vi skal håndtere denne situasjonen❤️ Anonymkode: 5ba1e...7bd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Det der er ren tortur ja, vi har det på samme måten med vår 5 åring, har holdt på slik siden hun var født. Kjenner igjen det med adrenalin, jeg gruer meg slik til natten at jeg ikke lenger klarer å sove. Sover rundt 4-5 timer i døgnet. Har desverre ingen gode råd, eneste som funker ganske greit her er samsoving. Helst sammen med bare pappaen. Om jeg sover sammen med de er det sirkus med en gang. Går bra om bare jeg sover sammen med henne og. Jeg venter stadig på bedre tider...😴 Anonymkode: 5de36...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der er ren tortur ja, vi har det på samme måten med vår 5 åring, har holdt på slik siden hun var født. Kjenner igjen det med adrenalin, jeg gruer meg slik til natten at jeg ikke lenger klarer å sove. Sover rundt 4-5 timer i døgnet. Har desverre ingen gode råd, eneste som funker ganske greit her er samsoving. Helst sammen med bare pappaen. Om jeg sover sammen med de er det sirkus med en gang. Går bra om bare jeg sover sammen med henne og. Jeg venter stadig på bedre tider...😴 Anonymkode: 5de36...a8e Å så godt å bare høre om noen som har det likt❤️ Kunne skrevet helt det samme som deg. Her har jeg nå lagt 3 åringen i dobbeltsenga og selv rømt til gjesterommet i desperat håp om å få noen timers søvn før alarmen ringer😓 Anonymkode: 5ba1e...7bd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Helt enig at det er mer slitsomt med søvnmangel jo eldre barna er. Prøvd å legge ungen på rommet deres slik at du ikke trenger å gå ut av senga din når småen våkner? Anonymkode: 0ff33...ad9 1
Surriball Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Du sier ingenting om hvorfor barnet våkner. Er det mareritt? Vondt noe sted? Sover hen på dagen?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Surriball skrev (12 timer siden): Du sier ingenting om hvorfor barnet våkner. Er det mareritt? Vondt noe sted? Sover hen på dagen? Mareritt og ‘natten er skummel’ som hun sier. Hun syns nok stillheten er skremmende. At alle sover og det er mørkt. Hjelper derimot ikke med litt lys på. Forsøker samsoving fra leggetid start fremover og bytter på hvem som samsover med henne. Så får vi se hvordan det går. Anonymkode: 5ba1e...7bd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mareritt og ‘natten er skummel’ som hun sier. Hun syns nok stillheten er skremmende. At alle sover og det er mørkt. Hjelper derimot ikke med litt lys på. Forsøker samsoving fra leggetid start fremover og bytter på hvem som samsover med henne. Så får vi se hvordan det går. Anonymkode: 5ba1e...7bd Jeg har en som våkner flere ganger om natten, men tar jeg han inn til meg får jeg sove uavbrutt til morgenen. Anonymkode: 819b9...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå