Gå til innhold

Forslag til dansbar musikk for barn i 6-7 årsalderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta fyller 7 år og fikk discokule til jul. Dermed vil hun ha disco på bursdagen sin. Hun aner derimot ikke hvilken musikk hun vil vi skal spille. Vet hun har nynnet på noen liste pop-låter innimellom hun har hørt barna i klassen synge, men hun vet ikke hva sangene heter. Utenom BlimE. Er det noen her som har musikk- og dans glade barn som har noen gode forslag til oss? Gjerne noen låter som er litt ‘in’ nå;)

Hun skal invitere hele klasse så det blir både gutter og jenter der.

Anonymkode: f2394...781

Skrevet

MGP junior-sangene

Tix 

Freddy Kalas

Raske briller etc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ziggy Marley and Sean Paul - Three little birds

Anonymkode: 44a93...401

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere titler? Heller titler enn artister jeg ikke kjenner til🙈

AnonymBruker
Skrevet

Blime sangen liker dattera mi. 

Ellers er det en del moro på YouTube.

Anonymkode: 947a3...4a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere titler? Heller titler enn artister jeg ikke kjenner til🙈

Min sjuåring liker å danse til "Roar" med Katy Perry, Waka waka med Shakira og masse Abba. 

Anonymkode: 2969f...0ac

• Hjerte 1
Skrevet

«Blinding Lights» med the Weeknd, «Watermelon sugar high» med Harry Styles, «Waka waka» med Shakira er alltid en hit, og «Allez les Bleau» med Vegedream (skikkelig fotballstemning!) og Lady Gaga med f.eks «Telephone».

Barna skjønner (hekdigvis..) ikke all teksten,  så viktigst med rytme og trøkk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

6-åringen min liker Hagle

Anonymkode: be87b...3ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

7-åringen min ber stadig Google om å spille «stay»

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode forslag❤️

AnonymBruker
Skrevet

Alt fra ballinciaga -desverre!

dans på bordet

Anonymkode: 913d4...f72

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, ganske lite musikk i deres familie, skjønner jeg? 

Anonymkode: 0b3fb...f09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og lite folkeskikk i deres? 

Anonymkode: be87b...3ef

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor får du den konklusjonen fra..? I vårt hjem er det masse musikk. Det betyr ikke at vi vet hva 5-åringen kunne komme til å like av ny musikk. 

ts: 

Gummy bear song av gummy bear (stille gråt)

Anonymkode: afa4a...c4c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: ac7ae...a13

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barbiegirl av Aqua slår fremdeles an her i huset (jenter på 6 og 8), men som en motvekt har du også Ava Max med «not your Barbie girl». Ava Max sine sanger er generelt populære å danse til. Subwoolfer «give that wolf a banana» kan mange barn. I samme sjanger kan også Ylvis med «the fox» fungere.

Hvis du vet at flere ser på NRK Supers Labyrint er sangen «gi meg slim» også morsom (hvis ingen ser på vil den ikke funke). Hvis de ser på My little pony (seriene eller filmene) ligger også mange av disse tilgjengelig. 

Marcus og Martinus med «elektrisk» er kanskje helt ut, men mange har hørt den og den er fin å danse til. Lillesøsteren deres Emma har også vært veldig populær blant barn i denne aldersgruppen, og hun synger enkle hits på norsk. Spesielt «Happy» og «Fått deg på hjernen» passer på disco. Lisa Børud med «Milkshake» fra filmen Kutoppen kan danses til.

Eldste hos meg hører også på Meghan Trainor, spesielt «title» og «made you look», men det er kanskje ikke like gøy for femåringer? 

Anonymkode: c7576...4d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, ser hun blir 7 og ikke 5, blandet deg med en annen over. Da håper jeg noen av tipsene kan fungere :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barbiegirl av Aqua slår fremdeles an her i huset (jenter på 6 og 8), men som en motvekt har du også Ava Max med «not your Barbie girl». Ava Max sine sanger er generelt populære å danse til. Subwoolfer «give that wolf a banana» kan mange barn. I samme sjanger kan også Ylvis med «the fox» fungere.

Hvis du vet at flere ser på NRK Supers Labyrint er sangen «gi meg slim» også morsom (hvis ingen ser på vil den ikke funke). Hvis de ser på My little pony (seriene eller filmene) ligger også mange av disse tilgjengelig. 

Marcus og Martinus med «elektrisk» er kanskje helt ut, men mange har hørt den og den er fin å danse til. Lillesøsteren deres Emma har også vært veldig populær blant barn i denne aldersgruppen, og hun synger enkle hits på norsk. Spesielt «Happy» og «Fått deg på hjernen» passer på disco. Lisa Børud med «Milkshake» fra filmen Kutoppen kan danses til.

Eldste hos meg hører også på Meghan Trainor, spesielt «title» og «made you look», men det er kanskje ikke like gøy for femåringer? 

Takk for supre forslag🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi er musikk elskere i familien vår, men går mest i god rock hos de voksne (som barna også liker). Altså ikke sørlig disco vennlig. Ellers spilles Gabby (‘s dollhouse) sanger dagen lang , men de sangene hater guttene i klassen i følge jenta mi😅

AnonymBruker
Skrevet

Gummybear og blime

Anonymkode: c38bf...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...