Gå til innhold

Hvor mye kommer du til å arve fra dine foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ca, hvor mye totalt?

Anonymkode: aa1b0...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en dritt. Bare en hel haug med arbeide.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ferdig med det akkurat nå, ble åtte siffer. Tenker det går til mine barn..

Anonymkode: 0d45f...29c

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting eller smånips fra min mor, hus og penger fra min far.

Anonymkode: 71188...d82

Skrevet

Minimalt. Langt under 100 000 kroner. Kommer litt an på alderdommen til moren min og hvordan den blir.

Hun har vært ufør på minstesats "i alle år" og er nå minstepensjonist. Det lille hun har må hun for all del bruke på seg selv.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje rundt 5 mill.

Anonymkode: 205f9...769

AnonymBruker
Skrevet

Pappa har rundt 80 millioner i gjeld etter firmakonkurs. Han ble forresten sinnsyk av den smellen også, og aldri klart å komme seg ut av det.

Besteforeldre investerte hele formuen i pappas firma før konkursen. Så der er det også null. 

Mamma arvet to gårdsbruk fra besteforeldre på hennes side. Men hun ville ha leilighet i byen, så da røyk begge gårdene. Nå sitter hun i den lille pappesken av en leilighet i byen, som sikkert har en kunstig høy verdi, men hvem vet hvor lenge det varer. Og med det overforbruket hun har, så er vel leiligheten allerede godt belånt på ny. 

Jeg har aldri regnet med å ha noe annet enn det jeg klarer å tjene selv her i livet. Etter å ha sett hvordan foreldrene mine har ødsla vekk alt som denne familien en gang hadde, og hvordan hundrevis av år med spinking og sparing kan gå tapt på én generasjon, så tviholder jeg på å være min egen lykkes smed. Sikkert hyggelig å arve, men jeg regner ikke med noen ting. 

Anonymkode: 7515d...a69

• Liker 7
  • Hjerte 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gitt at de ikke bruker opp alt (det må de selvfølgelig gjerne) blir det rundt 5 mill. etter dagens boligpriser. Har fått 500 000 i forskudd til EK for noen år siden. Ingen enorme summer, men nok til at jeg blir gjeldfri og kan gi EK hvert av barna. Vi klarer oss fint uten også. Forhåpentlig mange år til enda, men begge er rundt 80. Det beste var om de kunne kost seg og reist for pengene, men begge begynner å bli for skrøpelige til å orke. i

Anonymkode: b0526...24a

AnonymBruker
Skrevet

Ca 1.5 mill

Anonymkode: eddf2...577

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 5 mill ser jeg husene i nabolaget får for der nå. Men (heldigvis) har vi gode gener på begge sider, så selv om de nærmer seg 70, så lever de nok begge i minst 20- sikkert 30 år til;) Da er jeg Iver 70 selv, så pengene går nok videre til barn/barnebarn.

Anonymkode: 2e1e9...cf5

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 5 mill ser jeg husene i nabolaget til foreldrene mine går for nå. Men (heldigvis) har vi gode gener på begge sider, så selv om de nærmer seg 70, så lever de nok begge i minst 20- sikkert 30 år til;) Da er jeg over 70 år selv, så pengene går nok videre til barn/barnebarn.

(Fikk vondt i øynene av den elendige autokorrekturen over der😄

Anonymkode: 2e1e9...cf5

AnonymBruker
Skrevet

Verdien av en halv leilighet.

Anonymkode: 22bb1...d1b

AnonymBruker
Skrevet

En leilighet på Grünerløkka + en del småting som familien har hatt i generasjoner. 

Anonymkode: 81118...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Ble 9 siffer

Anonymkode: e5df7...d02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville at de skulle bruke pengene på seg selv, ikke tenke på at de skulle etterlate noe til meg. Men jeg arvet et hus og ca. 800 000. 

Anonymkode: b9e3a...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Ca. 50 mill

Anonymkode: 9d158...5fe

AnonymBruker
Skrevet

Nips kanskje 🎉

Anonymkode: d0e84...063

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke. Antar rekkehuset er nedbetalt, har fått noe forskudd som gikk til egenkapital. 

Anonymkode: f8d27...11e

AnonymBruker
Skrevet

Pliktdelen, går jeg ut fra, om det er såpass igjen. Mine foreldre har selv fått store verdier i arv, men de er flinkere til å bruke penger enn å forvalte dem godt. 

Det jeg eventuelt arver går uansett til mine barn. Jeg er godt etablert. Det blir større arv etter meg og min mann. 

Anonymkode: 09be6...528

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å arve 365 000 000 kr. 

Kan bruke en million hver dag i ett år :fnise:

Anonymkode: e5df7...d02

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...