Julie Skrevet 12. mars 2002 #1 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei alle sammen! Har vært inne i en "krim" periode de siste månedene, så nå føler jeg for litt andre bøker. Noen her med tips? Noen her som har lest Carl-Frode Tillers "Skråninga"? Er litt nysgjerrig på den, hørt den skal være bra. Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 13. mars 2002 #2 Del Skrevet 13. mars 2002 Karin Fossums bøker er kjempebra! Hun skriver krim og man blir helt oppslukt i historiene hun forteller. Lurt å begynne på den første boken hennes (husker ikke hva den heter), da de samme karakterene går igjen i alle bøkene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Gemini Skrevet 23. mars 2002 #3 Del Skrevet 23. mars 2002 Jeg er også veldig nyskjerrig på Tillers "Skråninga". Var på bok-kafé for en stund siden, hvor han leste et utdrag av den boka, og det hørtes absolutt lesbart ut På tide å få øynene opp for debutantene våre også kanskje? Har du rukket å lest den så vil jeg gjerne høre hva du synes, Julie. Klem12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Mist Skrevet 23. mars 2002 #4 Del Skrevet 23. mars 2002 CEL.: den første boka til Karin Fossum heiter "Evas øye". Eg også synes ho skriv veldig gode bøker. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 23. mars 2002 #5 Del Skrevet 23. mars 2002 Jeg er Anne Holt-fan jeg.......hennes bøker og skrivemåte faller i min smak..... så jeg vil anbefale hennes bøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. mars 2002 #6 Del Skrevet 23. mars 2002 Hvis du aldri har lest Knut Hamsun vil jeg anbefale han. Ellers er Lars saaby Christensen er Konge når det gjelder romaner; "Halvbroren" har du vel allerede fått med deg, men se også til hans "Beatles" den er også bra. Ellers kan jeg neven "enke for et år" med John Irving. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #7 Del Skrevet 25. mars 2002 britney spears boken da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeanie Skrevet 27. mars 2002 #8 Del Skrevet 27. mars 2002 Ja, boktips har jeg "Surfing i Himalaya" Det var faktisk en veldig spennende bok, som skapte mengder av sunne og gode tanker. _________________ ~~Jeanie~~1212[ Dette Innlegg er endret av: jeanie den 2002-03-27 15:52 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luna Skrevet 27. mars 2002 #9 Del Skrevet 27. mars 2002 Må bare si meg enig i Lars Saabye Christensen. 'Beatles', 'Halvbroren', noveller, alt er kjempebra. Vikram Seth har også skrevet bra bøker, 'En egen musikk' (om en fiolinist medlem av en kvartett, og alt de medfører seg. Legg til en tapt kjæreste som plutselig dukker opp, og du har en nydelig roman!) og 'En passende ung mann' (har ikke lest den selv, men den har fått utrolig gode kritikker overalt. Handler om å vokse opp i India, og er på over 1000 sider. Du er herved advart. ). Om du liker fantasy (eller om du ikke liker det, begynn å les, nå!), er Terry Pratchett-bøker utrolig morsomme (Discworld-serien og Good Omens). Les helst på engelsk. Harry Potter er også bra, legg til side alle fordommer, og kjøp dem. Her også, best på engelsk. Så har vi Henning Mankell og Kurt Wallander-bøkene. Dette er krim på et høyere plan, plottene er helt utrolige og språket likeså. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grethe Skrevet 3. april 2002 #10 Del Skrevet 3. april 2002 Heisan!! Jeg vil først takke for noen gode boktips. Vil også gi dere noen. Har nettopp lest Hanne Ørstadvik "Tiden det tar", den gjorde veldig inntrykk. Akkuratt nå holder jeg på med Martha Christensen "Alt for Irene", den er også grei. Veldig enig med deg som likte "Enke for et år", tror aldri jeg kommer til å glemme den boken. Hilsen Grethe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Gemini Skrevet 4. april 2002 #11 Del Skrevet 4. april 2002 Ikke krim, bare en lettlest "kosebok" som kan være litt vemodig til tider; "Muskat" av Kristin Valla. Jeg koste meg iallefall da jeg leste denne.. Klem fra meg _________________ *Miss Gemini* Forresten. Har du lest "Skråninga" enda?1212[ Dette Innlegg er endret av: Miss Gemini den 2002-04-04 18:26 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 4. april 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 4. april 2002 Hei! Miss Gemini: Har dessverre ikke fått lest "Skråninga" enda, har du? Holder på med en dansk forfatter akkurat nå, Hanne-Vibeke Holst med "Thereses tilstand". Helt grei bok, hverken det ene eller det andre. Takker for mange tips folkens Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 4. april 2002 #13 Del Skrevet 4. april 2002 - Roots, husker ikke forfatter - Hulebjørnens Klan-bøkene, hvis du har mye tid å slå ihjel - Hard Asfalt av Ida Halvorsen - About A Boy av Nick Hornby, lett og humoristisk - Hvite niggere av Ingvar Ambjørnsen - alt av Alistair MacLean 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Signals Skrevet 4. april 2002 #14 Del Skrevet 4. april 2002 Hei Julie. En bok jeg kan anbefale, er "Kildens utspring" av en forfatter ved navn Ayn Rand. Dette er en av de bøkene jeg aldri klarte å legge fra meg, leste hele boken i en engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 4. april 2002 #15 Del Skrevet 4. april 2002 Til dere som har lest bøkene om Ayla (fra hulebjørnens klan). Bok nr 5 kommer 30.04.02 både på norsk og engelsk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 4. april 2002 #16 Del Skrevet 4. april 2002 Ånei Skravla, nå går eksamenene rett i vasken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaK Skrevet 19. april 2002 #17 Del Skrevet 19. april 2002 Til alle bok intresserte jenter; har dere lest Amalie Skram??? Hennes bøker er fantastiske- det var ei dame med bein i nesa gitt! Kan virkelig anbefale hennes bøker! Og Knut Hamsun er jo bare helt fantastisk! Til slutt vil jeg også anbefale Jens Bjørneboes bøker-de er verdt å lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #18 Del Skrevet 24. april 2002 "KVINNEN SOM KLEDDE SEG NAKEN FOR SIN ELSKEDE" -er en utrolig fantastisk poetisk og vakker bok!!! Kanskje det høres ut som jeg overdriver, og kanskje jeg gjør det. Men den er verdt å lese hvis man vil lese en vakker liten fortelling. Den er forresten skrevet av Jan Wiese. Ha en god lesestund. Klem fra Tussi'en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå