AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Det er mye snakk om motivasjon her inne. Greia er at du ikke alltid vil være motivert. Svært sjeldent egentlig. Motivasjon kommer i bølger. Cluet er å ikke være avhengig av å være motivert. Da vil man mislykkes. Man må følge planen uansett. Det er DET som er det vanskelige. Anonymkode: 830de...d59 1
MyMichelle Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Det kommer an på hva som er motivasjonen. Selvsagt kan noe være veldig vanskelig, og man blir drittlei, likevel kan en være motivert. Jeg tror at å slanke seg som nyttårsforsett ikke er noen god motivasjon. Men flott for de som greier det! Jeg har for eksempel en plan som motiverer meg til å spare penger, få sterkere kjernemuskulatur og bli smidigere. Og det begynte jeg med for ca. en måned siden. Fordi jeg gleder meg så til å begynne med *vil ikke si hva*. Du stilte ikke spørsmål, men til ditt «svært sjeldent egentlig», vil jeg svare at jeg er uenig. Det kommer an på personen og hvilken motivasjon hen har valgt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Det vil alltid være situasjoner der motivasjonen er sterk nok over tid. Men om du tenker på alle disse nyttårsforsett trådene som florerer nå er jeg helt enig med deg. Det er for mye på en gang. Det er feil tidspunkt. Og alt det der. De gangene jeg har tatt grep og lyktes med det er det som du sier fordi jeg har satt en plan, og holdt meg til den. Og ikke minst forpliktet meg til noen, samt hatt noen som støttet meg. Og ikke minst har det vært et grep om gangen. Blant annet kuttet jeg sjokolade for en del år siden. Da var det eneste jeg fokuserte på når det gjaldt kosthold/trening over to måneders tid, jeg holdt meg strengt til å ikke kjøpe slikt eller ha slikt i hus - her kommer nettverket inn, mannen tok alt av dagligvarehandling, og fikk jeg sjokolade i gave ble det umiddelbart gitt videre til han for oppbevaring. Tilsvarende som brukeren over meg har et eksempel på - sparing. Da jeg var nyutdannet var jeg fast bestemt på å kjøpe bolig, og holdt meg da til en veldig streng spareplan uten glipp i to år. For motivasjonen var stor nok, og jeg så hvordan boligprisene økte. Anonymkode: 546da...594 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er mye snakk om motivasjon her inne. Greia er at du ikke alltid vil være motivert. Svært sjeldent egentlig. Motivasjon kommer i bølger. Cluet er å ikke være avhengig av å være motivert. Da vil man mislykkes. Man må følge planen uansett. Det er DET som er det vanskelige. Anonymkode: 830de...d59 Jeg er til dels enig. Og det hjelper for meg å ta en dag av gangen, hvor jeg gjennomfører planen som jeg har satt meg. Hvis jeg tenker for mye frem i tid så blir jeg stresset og gir opp før jeg knapt har begynt. Men det er viktig å ha motivasjonen klar på forhånd, så man vet hvorfor man holder på med en slik plan. Anonymkode: 029aa...5d0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Folk er så negativt innstilt til nyttårsforsett. Jeg er normalvektig, og går alltid opp 3-5kg i løpet av sommer/høst/jul. Hver «nyttårsforsett» går jeg dem ned igjen i løpet av vinter/vår. Med dette unngår jeg å øke 3-5kg årlig, noe som over tid ville blitt mye. Så selv om jeg «faller tilbake i gamle vaner», er en slik årlig slankekur veldig forebyggende for varig overvekt for meg hvertfall😊 Anonymkode: faec9...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Det er sant, i lengden er det vanene som redder deg. MEN, motivasjon er viktig for i det hele tatt å komme i gang! Vi er avhengige av den motivasjonsboosten i starten for å innhente informasjon, planlegge, få ballen til å rulle. Anonymkode: 6d7cb...154
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk er så negativt innstilt til nyttårsforsett. Jeg er normalvektig, og går alltid opp 3-5kg i løpet av sommer/høst/jul. Hver «nyttårsforsett» går jeg dem ned igjen i løpet av vinter/vår. Med dette unngår jeg å øke 3-5kg årlig, noe som over tid ville blitt mye. Så selv om jeg «faller tilbake i gamle vaner», er en slik årlig slankekur veldig forebyggende for varig overvekt for meg hvertfall😊 Anonymkode: faec9...8fd Men nå er det ikke akkurat 3-5 kg man snakker om her inne... Det går jo nærmest av seg selv i januar for de fleste. En måned uten ferier, der man gjerne begrenser kos etter jula, uten restaurantbesøk og festligheter. Og der man gjerne trener litt ekstra fordi man føler seg dvask etter jula, og det i det hele tatt er lite å ta seg til i mørketiden. Anonymkode: 546da...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå