philippa starck Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Toppen av idioti her. Jeg har en ekssvoger, som aldri har hatt spesiell interesse av sine to sønner. Han er superegoist, seg selv foran alt. I fjor gav han sin sønn på 15 sine brukte ski. Mannen er utstyrsfreak, og skiene var av aller beste sort/merke/pris - men!!? I forfjor fikk sønnen farens slalåmstøvler - men måtte tom betale et godt mellomlegg for dem!!! Faren har absolutt ikke knepent med penger, men vil tydeligvis heller bruke dem på seg selv. Feks da han var på sydenferie i sommer, og ringte hjem til sønnen og fortalte om en kuul t-skjorte han hadde kjøpt til ham. Da sønnen ble kjempeglad og fortalte faren hvor kuul denne t-skjorten var, ble skuffelsen desto større da han ikke fikk noen t-skjorte likevel. Faren hadde tatt den selv. I år skal den gode far kjøpe seg ny skidress til 11.000 kr, og har lovet sønnen å dra på skiferie til Østerrike. Nå blir det ingen tur på sønnen - faren har ikke råd... Men ny skidress på ham blir det, naturligvis! Så nå venter jeg bare på hva sønnen får i julegave i år. Farens gamle skidress, vil jeg tro. Jeg blir så oppgitt.
Gjest LoisLane Skrevet 14. desember 2005 #2 Skrevet 14. desember 2005 Skrekk og gru. Hadde han enda hatt dårlig råd kunne jeg ha skjønt det, men dette høres ut som en forferdelig egoist. Stakkars sønner!
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2005 #3 Skrevet 14. desember 2005 (endret) Han der høres like absurd ut som hun som mente at datteren kunne sove på campingseng. Endret 14. desember 2005 av Smurf
Gjest Carmensita Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 Toppen av idioti her. Jeg har en ekssvoger, som aldri har hatt spesiell interesse av sine to sønner. Han er superegoist, seg selv foran alt. I fjor gav han sin sønn på 15 sine brukte ski. Mannen er utstyrsfreak, og skiene var av aller beste sort/merke/pris - men!!? I forfjor fikk sønnen farens slalåmstøvler - men måtte tom betale et godt mellomlegg for dem!!! Skjønner godt at han er en EKS-SVOGER.....
Gjest christineemily Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 Verste jeg har hørt !!! Han er jo ikke bare en kjempeegoist, men dum som et nek, som ikke skjønner hva han gjør mot sønnen sin! Eller går han inn for å såre ham ? Håper sønnen forstår litt mer ettersom han blir eldre, og setter foten ned for sin fars idiotiske utspill! Håper ihvertfall det er familie rundt ham som forteller denne mannen hvilken egoist han er !!!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #6 Skrevet 15. desember 2005 Toppen av idioti her. Jeg har en ekssvoger, som aldri har hatt spesiell interesse av sine to sønner. Han er superegoist, seg selv foran alt. I fjor gav han sin sønn på 15 sine brukte ski. Mannen er utstyrsfreak, og skiene var av aller beste sort/merke/pris - men!!? I forfjor fikk sønnen farens slalåmstøvler - men måtte tom betale et godt mellomlegg for dem!!! Faren har absolutt ikke knepent med penger, men vil tydeligvis heller bruke dem på seg selv. Feks da han var på sydenferie i sommer, og ringte hjem til sønnen og fortalte om en kuul t-skjorte han hadde kjøpt til ham. Da sønnen ble kjempeglad og fortalte faren hvor kuul denne t-skjorten var, ble skuffelsen desto større da han ikke fikk noen t-skjorte likevel. Faren hadde tatt den selv. I år skal den gode far kjøpe seg ny skidress til 11.000 kr, og har lovet sønnen å dra på skiferie til Østerrike. Nå blir det ingen tur på sønnen - faren har ikke råd... Men ny skidress på ham blir det, naturligvis! Så nå venter jeg bare på hva sønnen får i julegave i år. Farens gamle skidress, vil jeg tro. Jeg blir så oppgitt. ← Be sønn si ifra at om at hvis han har så dårlig råd, så vil han avstå fra gave. han vil nødig belaste farens økonomi. kansje far vil tenke noe mere.
Gjest Miloine Skrevet 15. desember 2005 #7 Skrevet 15. desember 2005 Hvilken frekk jævel! Ting som er brukt arver man, man pakker det da ikke inn å gir bort brukte ting som gave! Når man lover noe skal man også holde det! Dette er barndomslære som tydeligvis denne faren aldri har tatt til seg! Det å love sitt eget barn en gave eller reise eller hva det enn måtte være, så skal man være 100% sikker før man sier noe som helst! Så skuffet og såret denne sønnen må ha blitt. Hva sier barnas mor til dette? Jeg hadde blitt fly forbannet!
Elle Melle Skrevet 15. desember 2005 #8 Skrevet 15. desember 2005 Ting som er brukt arver man, man pakker det da ikke inn å gir bort brukte ting som gave! Tja, vi fikk overta en gammel fryseboks og en gammel komfyr da vi flyttet sammen (som vedkommende hadde arvet og ikke trengte selv siden hun fikk ny samboer), og da vi giftet oss et halvt år senere fikk vi en bokklubbkokebok siden vi "allerede hadde fått gaven". Så det er ikke helt uvanlig heller...
Kittykat Skrevet 15. desember 2005 #9 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Han høres ut som en superegoist. Tror jeg hadde fortalt han hva jeg mener om han og sagt at det er bedre å ikke gi noen gave til sønnen sin, for da kan han spare sønnen sin for den store skuffelsen når han åpner gaven på julaften. Hadde jeg vært moren til denne gutten, så hadde jeg levert de brukte gavene tilbake igjen og også forlangt at han leverte skidressen tilbake, brukte den gamle, og tok sønnen sin med på tur sånn som han lovet. En ting er sikkert: Denne fyren høres ikke ut som en god og hyggelig far. Han driter jo i sønnen sin virker det som. Jeg kan ikke forstå at sønnen gidder å prøve å ha et forhold til faren en gang når faren gjør dette mot sønnen sin. Endret 15. desember 2005 av Kittykat
philippa starck Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2005 Superegoist, ja. Moren til gutten (min søster) har heldigvis skilt seg fra denne mannen, så hun har ikke så mye hun skulle sagt. Eller - hvis hun prøver, blir hun trakassert. For gutten er det ikke så lett heller, han er blitt 16 år nå, og ser hva faren driver med - men han klarer ikke å si noe, han heller. Utrolig trist. Og når lillebroren skal til pappa i helgene, strigler han seg, og jeg mener STRIGLER seg. Han klipper negler, dusjer leeenge, finner de fineste klærne frem og shiner seg opp for å besøke faren. Elllers blir det pepper å få. Jepp - er glad det er EKS svoger...
Gjest vsn Skrevet 16. desember 2005 #11 Skrevet 16. desember 2005 Det er ikke mulig? Få sønnen til å gi noen av sine gamle sokker (gjerne med hull i) til faren i julegave :grine2:
koldbruna Skrevet 17. desember 2005 #12 Skrevet 17. desember 2005 Det er ikke mulig? Få sønnen til å gi noen av sine gamle sokker (gjerne med hull i) til faren i julegave :grine2: ← Stakkars Gutt. Faren er jo EGOIST ....sånn behandler man ikke sine egne barn.
Pimbila Skrevet 17. desember 2005 #13 Skrevet 17. desember 2005 Fint å høre at han er din EKS-svoger, men for guttene vil han alltid være pappa'en. Huff og huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå