AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 I sommer var jeg og noen venner på en leid hytte med boblebad. Vi badet og ble uheldigvis smittet med Pseudomonasinfeksjon, også kalt badekarsbakterie. Sannsynligvis var ikke vannet i boblebadet kloret godt nok fra tidligere eller noe. Fikk kviser på armene og vonde kuler under armene, ellers i fin form og ble frisk ila noen dager. Litt senere fikk jeg positiv gravidtest. Har regnet meg tilbake til at jeg var på hytta i uke 8/9. Nå er jeg i uke 35. Baby er aktiv hver dag, det er ikke funnet noen avvik da jeg tok blodprøve eller på verken TUL eller OUL. Kan infeksjonen allikevel ha ført til misdannelser? Har googlet spørsmålet men finner bare veldig vage advarsler om at bakterien og/eller varmen kan føre til misdannelser eller spontanabort. Jeg ble bare plutselig veldig nervøs for at jeg skadet babyen min uten å vite om det og uten å ha sjekket det ut før😢 Anonymkode: a0dff...535
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Ringte jordmor som ikke visste. Hun ba meg slappe av siden det uansett ikke kan påvirkes nå. Hun skal snakke med noen kollegaer og komme tilbake til meg. Har lettere panikk, vet noen noe?? 🫤 Anonymkode: a0dff...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå