AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Ei jeg kjenner vasker seg ca en gang i måneden. Noen ganger går det opp til halvannen måned. Vasker bare håret ca en gang i uka. Hjemmet er derimot rent og pent. Hun legger ikke skjul på hennes hygiene vaner og hun mener dette bare er sunt. Lukter gjør hun heller ikke. Men hun bruker håndkrem og til tider deodorant, så det skjuler jo sikkert lukt. Jeg bare fatter ikke at hun aldri er syk. Hun jobber også i butikk. Vil kroppen venne seg til bakterier og derfor bygge seg opp til sterkere immunforsvar? Jeg vet hun drikker fermentert te og andre ting som skal støtte immunforsvaret. Men det gjør jeg også og jeg blir syk. Ikke ofte, men uansett mer enn henne. Noen som vet? Anonymkode: a526d...c4a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Hvem tror du har best immunforsvar? De som vasker og spriter bort alt av bakterier til enhver tid, eller de som ikke gjør det? Jeg har aldri vært så utslått av influensa som høsten 2021, etter nesten to år med stadig spriting og vasking av hendene. Anonymkode: 45c41...dd2 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ei jeg kjenner vasker seg ca en gang i måneden. Noen ganger går det opp til halvannen måned. Vasker bare håret ca en gang i uka. Hjemmet er derimot rent og pent. Hun legger ikke skjul på hennes hygiene vaner og hun mener dette bare er sunt. Lukter gjør hun heller ikke. Men hun bruker håndkrem og til tider deodorant, så det skjuler jo sikkert lukt. Jeg bare fatter ikke at hun aldri er syk. Hun jobber også i butikk. Vil kroppen venne seg til bakterier og derfor bygge seg opp til sterkere immunforsvar? Jeg vet hun drikker fermentert te og andre ting som skal støtte immunforsvaret. Men det gjør jeg også og jeg blir syk. Ikke ofte, men uansett mer enn henne. Noen som vet? Anonymkode: a526d...c4a Ja. Nå er det flere ting som påvirker immunforsvar. Stress, kosthold, tilstrekkelig med immunstyrkende vitaminer og mineraler, frisk luft, aktivitet, osv. Anonymkode: f5c93...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem tror du har best immunforsvar? De som vasker og spriter bort alt av bakterier til enhver tid, eller de som ikke gjør det? Jeg har aldri vært så utslått av influensa som høsten 2021, etter nesten to år med stadig spriting og vasking av hendene. Anonymkode: 45c41...dd2 Jeg er helt enig. Bakterier må vi ha. Anonymkode: a526d...c4a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvem tror du har best immunforsvar? De som vasker og spriter bort alt av bakterier til enhver tid, eller de som ikke gjør det? Jeg har aldri vært så utslått av influensa som høsten 2021, etter nesten to år med stadig spriting og vasking av hendene. Anonymkode: 45c41...dd2 Enig. Jeg har aldri vært så mye og lenge syk som etter lang nedstenging og overdreven håndhygiene. Anonymkode: f5c93...e4b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Man blir jo ikke syk av å ha gammel svette på seg. Man blir syk av bakterier og virus, og de kommer fra enten innpusting ute blant folk, eller å ta på ting ute blant folk. Ikke fra ens egen kropp. Regner med hun vasker hendene sine som normalt. 'Mysteriet' løst. Anonymkode: a1bc0...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå