AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Eksen driver å tar seg fri i hytt og pine på sine dager. Han har vært borte i flere uker om gangen til tider. Han sier han har jobb, men har aldri bevisst noe. Jeg har naturligvis stilt opp fordi jeg elsker å ha barnet hos meg. Men nå har jeg planer neste måned, og jeg har gitt beskjed hvilke dager jeg er opptatt. Det er over en måneds varsel. Han svarte ikke umiddelbart men nå sier han at han ikke kan fordi han har jobb. Jeg finner da annen barnevakt for mine dager. Så sier han at han skal være borte også på sine dager, jeg spør han hva han tenker gjøre da disse dagene siden jeg ikke kan be barnevakt også ta hans dager. Han bryr seg ikke, sier at jobben hans trumfer alt. Hva gjør man da? Orker ikke bli tråkket ned av han fyren lenger. Vanligvis hadde jeg bare stilt opp, men nå trenger jeg virkelig en pause og har gledet meg til å ha litt fri, for første gang på årevis. Jeg vil endre at han bare gjør som han vil, på min bekostning. Er det ingen regler eller instanser som kan hjelpe meg for å få han til å forstå at han ikke har rett til å bryte avtalen i tide og utide. Anonymkode: 90c99...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Jeg vet forsåvidt at han bare gjør dette fordi han ikke tåler at jeg har planer. Bitter er han. At han har gått videre og fått dame betyr ingenting, han elsker å stikke kjepper i mind planer, har gjort det i snart fem år. Ts Anonymkode: 90c99...0c1 2 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Altså... At jobben hans Trump er alt? På tide med en tur på familievernkontoret. Anonymkode: de6dc...aa5 2 1
CAPS LOCK Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ingen regler eller instanser som kan hjelpe meg for å få han til å forstå at han ikke har rett til å bryte avtalen i tide og utide. Anonymkode: 90c99...0c1 Familie og oppvekst | Bufdir "Det kan være utfordrende å få familielivet til å fungere enten som familie eller som par. Hos familievernet kan dere få hjelp gjennom samtaler eller ved å delta på kurs."
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Du dokumenterer fraværet, krever 100 % omsorg og økt barnebidrag Anonymkode: 7f9f9...b48 38 3 3
jabx Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eksen driver å tar seg fri i hytt og pine på sine dager. Han har vært borte i flere uker om gangen til tider. Han sier han har jobb, men har aldri bevisst noe. Jeg har naturligvis stilt opp fordi jeg elsker å ha barnet hos meg. Men nå har jeg planer neste måned, og jeg har gitt beskjed hvilke dager jeg er opptatt. Det er over en måneds varsel. Han svarte ikke umiddelbart men nå sier han at han ikke kan fordi han har jobb. Jeg finner da annen barnevakt for mine dager. Så sier han at han skal være borte også på sine dager, jeg spør han hva han tenker gjøre da disse dagene siden jeg ikke kan be barnevakt også ta hans dager. Han bryr seg ikke, sier at jobben hans trumfer alt. Hva gjør man da? Orker ikke bli tråkket ned av han fyren lenger. Vanligvis hadde jeg bare stilt opp, men nå trenger jeg virkelig en pause og har gledet meg til å ha litt fri, for første gang på årevis. Jeg vil endre at han bare gjør som han vil, på min bekostning. Er det ingen regler eller instanser som kan hjelpe meg for å få han til å forstå at han ikke har rett til å bryte avtalen i tide og utide. Anonymkode: 90c99...0c1 Gå til familievernkontoret og lag samværsavtale. Følg den slavisk. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Han kan dessverre bryte avtalen så mye han vil, du har ingen andre sanksjoner enn å prøve å dokumentere og få økt bidraget. Men hvis det er sporadisk får du ikke det heller. Samværsforeldre gjør som de vil, og det er bare å slutte å regne med dem og å stole på dem. Anonymkode: bbe02...ad8 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du dokumenterer fraværet, krever 100 % omsorg og økt barnebidrag Anonymkode: 7f9f9...b48 Det finnes ikke en sjanse i havet for at han ikke får samvær. Anonymkode: bbe02...ad8 3
Eryn Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Ingen myndighet kan tvinge han til å stille opp, dessverre. Du må bare regne med å være 100 % alene med barnet. Jeg ville også latt være å fortelle han om planene du har på hans samværsdager, da han bevisst saboterer. 14
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 jabx skrev (11 minutter siden): Gå til familievernkontoret og lag samværsavtale. Følg den slavisk. Vi har gjort det for flere år siden. Han tror det vi ble enige om det gjelder bare meg og at han har rett så lenge han skriker ordet "jobb" 🙄 jeg er selv i jobb og studerer på uni men han kaller det "kurset jeg tar" og tror ikke på at jeg jobber. Jeg tar såklart notater av alt, men familievernkontoret er til lite hjelp og de få gangene de har forsøkt forsiktig å sette han på plass så tar han det ikke til seg. Han tror oppriktig at jeg er evig bundet til å hjelpe han når han har ekstra jobb... (Og han har hjemmekontor 😂😂😂) Ts Anonymkode: 90c99...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 Rucula skrev (13 minutter siden): Han må punge ut mer da! Han sluttet å betale barnebidrag for over ett år siden, ikke deler han på reiseutgifter heller. Skal gå til nav nå for å kreve det inn den veien, har bare ikke kommet meg rundt til å gjøre det enda. Tror man kan få bidrag bakover i tid også derfra? Ts Anonymkode: 90c99...0c1 3 1
Rucula Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sluttet å betale barnebidrag for over ett år siden, ikke deler han på reiseutgifter heller. Skal gå til nav nå for å kreve det inn den veien, har bare ikke kommet meg rundt til å gjøre det enda. Tror man kan få bidrag bakover i tid også derfra? Ts Anonymkode: 90c99...0c1 Aner ikke, Men ja, gå til Nav. Krev pengene!! 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 Eryn skrev (7 minutter siden): Ingen myndighet kan tvinge han til å stille opp, dessverre. Du må bare regne med å være 100 % alene med barnet. Jeg ville også latt være å fortelle han om planene du har på hans samværsdager, da han bevisst saboterer. Man bør melde til barnevernet om han ikke stiller opp på sine dager, eventuelt snakke med politiet. Anonymkode: 90c99...0c1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tror man kan få bidrag bakover i tid også derfra? Ts Anonymkode: 90c99...0c1 Hvis du har vært forhindret fra å søke før, så kan du nok få etterbetalt. At du ikke har fått fingeren ut er ikke god nok grunn, så søk NÅ! Du taper penger hver måned du utsetter det! Anonymkode: 92946...5d2 18
Eryn Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Man bør melde til barnevernet om han ikke stiller opp på sine dager, eventuelt snakke med politiet. Anonymkode: 90c99...0c1 Bv har ingen fullmakt til å gjøre noe med saken, mor har jo full omsorg uansett. At samværsfar unndrar seg samvær gjør bv ingenting med. Politiet? Han bryter jo ikke norsk lov... 6
Solsikke34 Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 Rent hypotetisk, hva skjer hvis du sier du ikke kan passe dem på hans samværshelger? Blir de da hjemme alene, eller finner gan andre som kan passe dem?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 Solsikke34 skrev (13 minutter siden): Rent hypotetisk, hva skjer hvis du sier du ikke kan passe dem på hans samværshelger? Blir de da hjemme alene, eller finner gan andre som kan passe dem? Da blir det mor som får barnevernssak og politisak på seg for å ha forlatt barna uten tilsyn. Akkurat på dette har han rett. Ingen kan tvinge en samværsforelder til å ha samvær, og det finnes ingen sanksjonsmulighet. Hennes eneste mulighet er å dokumentere reelt samvær, og kreve økt barnebidrag. Anonymkode: 56042...d20 9 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Skrevet 2. januar 2023 Solsikke34 skrev (27 minutter siden): Rent hypotetisk, hva skjer hvis du sier du ikke kan passe dem på hans samværshelger? Blir de da hjemme alene, eller finner gan andre som kan passe dem? Jeg har sagt det, og han bare sier at nå har han gitt meg beskjed om at han drar, jeg ordnet med mine dager , han bryr seg ikke om å ordne med sine dager.... Jeg regner med at dette ikke reflekterer spesielt positivt på han når vi muligens en dag må gå rettens vei da. Han har aldri kompensert de dagene han ikke stiller opp. Ts Anonymkode: 90c99...0c1 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Skrevet 2. januar 2023 Du får sette dem igjen på trappa hans da. Det gjorde min mor. Ikke å anbefale. Det er ingen ting du kan gjøre. Han er et fritt menneske og du kan ikke under noen omstendigheter tvinge han til å ha samvær. Det er noe dritt at det er sånn, men dessverre ikke noe å gjøre med. Jeg anbefaler at du finner en back up, når du har planer som gjør at du ikke kan ha barna. Dette er konsekvensen av å ha fått barn med en skitstøvel . Jeg skulle ønske man kunne stille foreldre mer til ansvar, men sabotasje, går overhode ikke den veien. Anonymkode: ed8a2...0b7 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå