Gå til innhold

Bli deppa hver gang jeg ser en fin dame

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pgr av dårlig suksess med kvinner stort sett hele mitt liv, så har dette tydeligvis påvirket meg såpass negativt at jeg blir litt små deppa hver gang jeg ser en vakker dame. Føler ett stort savn det å kunne oppleve å date og være sammen med en kvinne jeg finner veldig attraktiv. Joda, vet at det ikke menneskerett og man skal finne noen på eget "nivå"(er ikke stygg eller overvektig eller noe slikt, men generelt dårlig med kvinner) men det er nå slik jeg føler. Jeg har vel fått mentale problemer  pgr av manko på nærhet og sex eller noe sånt. Kanskje dette er mer en mannegreie? Noe tips på hvordan jeg kan komme ut av denne negative spiralen og dette savnet? Går jeg glipp av mye tro? Veldig ødeleggende for livskvaliteten å ha det sånn!

Har datet noen damer opp gjennom årene, men disse har vel strengt tatt ikke vært mine typer damer og vært mer av desperasjon. Må på en måte ta det jeg får. Trist å si det, men er dessverre sannheten!

Anonymkode: 34b03...7b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser en fin dame ut etter din smak?

Anonymkode: 72db4...ae8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Neida, jeg blir også deppa av det, fordi jeg er stygg og blir aldri en fin dame. Men det er mer synd på meg.

Anonymkode: 9fd47...e5d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er urealistisk i forhold til eget utseende, og sikter altfor høyt. Sier du har datet "under ditt nivå", men det høres mer ut som en benektelse av hva ditt nåvi egentlig er. 

Stilk fingen i jorda og få litt realistisk bakkekontakt. De fleste menn tror de er guds gave til kvinnen, men sannheten er at de aller fleste er helt gjennomsnittlige.

Det er du som diskriminerer helt gjennomsnittlige damer selv. 

Anonymkode: d8dfb...99b

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Neida, jeg blir også deppa av det, fordi jeg er stygg og blir aldri en fin dame. Men det er mer synd på meg.

Påtide å komme seg til psykolog, slik vi har bedt deg om i hundre andre tråder.

Anonymkode: c0542...4b0

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Påtide å komme seg til psykolog, slik vi har bedt deg om i hundre andre tråder.

Anonymkode: c0542...4b0

Har ikke opprettet hundre andre tråder, men leit at det er flere som har det som meg da. Men psykolog hjelper jo ikke på noe som helst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke opprettet hundre andre tråder, men leit at det er flere som har det som meg da. Men psykolog hjelper jo ikke på noe som helst. 

Hvorfor ikke? Det er trolig det mørke sinnelaget som holder "drømmedama" borte. Det er tull å si at psykolog ikke kan hjelpe etter å ha lest det du skrev.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er også som deg, så vi er mange her inne.

Anonymkode: 897cd...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om ‘veldig vakker’ er det som er kriteriet ditt for kjærestemateriale, så kan du trøste deg med at selv om du hadde klart å lande ei smellvakker dame så hadde det forholdet vært dødsdømt fra start.

Utseendet er ikke varig.

(Og et elendig grunnlag for å bygge en relasjon.)

Om du ikke klarer å bli tiltrukket av mennesket som er inni kroppen, finne hvem hun er som person attraktiv - ja, da har du ikke noe i en relasjon med en annen person å gjøre.

Livet setter spor på kvinners kropp. Hun vil få babykilo, rynker, strekkmerker, forandret kroppsfasong. Hengepupper.

Det er helt forferdelig ødeleggende å være i et forhold med en som kun elsker kroppen din og det ytre. Skyr slike menn som pesten.

Og som kvinne er sjansen stor for ulike kvinnesykdommer og slitasjeskader etterhvert som en blir eldre. Helt grusomt å bli forlatt om mannen ikke klarer elske en mer om sykdom, skader, uførhet treffer.

Nei, en vakker kvinne  vil ikke ha deg som kun er tiltrukket av hennes ytre. Og kvinner som er normalt søte og pene merker godt at du ikke er oppriktig med dem.

Ikke rart du har uhell i kjærlighet.

Men det er jaggu ikke kvinners feil.

Anonymkode: 061ec...d35

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Høres ut som du er urealistisk i forhold til eget utseende, og sikter altfor høyt. Sier du har datet "under ditt nivå", men det høres mer ut som en benektelse av hva ditt nåvi egentlig er. 

Stilk fingen i jorda og få litt realistisk bakkekontakt. De fleste menn tror de er guds gave til kvinnen, men sannheten er at de aller fleste er helt gjennomsnittlige.

Det er du som diskriminerer helt gjennomsnittlige damer selv. 

Anonymkode: d8dfb...99b

Du misforstår, jeg vet hvilke "nivå" jeg er på og blir derfor deppa siden jeg ikke har sjans på de damene som jeg finner attraktive. Jeg bare delte hva jeg føler og at det er ett problem for meg. Slutt å være så dømmende er anta ting du ikke vet.

Men mulig du hadde blitt overrasket hvis du hadde sett meg, men hvilke "nivå" man er på handler jo ofte om mer(sjarm, intelligens osv) en bare utseende.

AnonymBruker
Skrevet

Om ‘veldig vakker’ er det som er kriteriet ditt for kjærestemateriale, så kan du trøste deg med at selv om du hadde klart å lande ei smellvakker dame så hadde det forholdet vært dødsdømt fra start.

Utseendet er ikke varig.

(Og et elendig grunnlag for å bygge en relasjon.)

Om du ikke klarer å bli tiltrukket av mennesket som er inni kroppen, finne hvem hun er som person attraktiv - ja, da har du ikke noe i en relasjon med en annen person å gjøre.

Livet setter spor på kvinners kropp. Hun vil få babykilo, rynker, strekkmerker, forandret kroppsfasong. Hengepupper.

Det er helt forferdelig ødeleggende å være i et forhold med en som kun elsker kroppen din og det ytre. Skyr slike menn som pesten.

Og som kvinne er sjansen stor for ulike kvinnesykdommer og slitasjeskader etterhvert som en blir eldre. Helt grusomt å bli forlatt om mannen ikke klarer elske en mer om sykdom, skader, uførhet treffer.

Nei, en vakker kvinne  vil ikke ha deg som kun er tiltrukket av hennes ytre. Og kvinner som er normalt søte og pene merker godt at du ikke er oppriktig med dem.

Ikke rart du har uhell i kjærlighet.

Men det er jaggu ikke kvinners feil.

Anonymkode: 061ec...d35

Vet ikke hva du vill frem til, men menn ser mye på utseende til kvinner enten du liker det eller ikke. Men det betyr jo så klart ikke at bare utseende er alt. Sykt generaliserende av deg å skrive dette. Alle ønsker seg en partner de er fysisk tiltrukket av og menn ser kanskje enda mer på fysisk utseende en kvinner når de skal velge partner. Det blander fysisk tiltykning med det å elske noen. Du har vel noen fysiske preferanser på menn du også? Kanskje høyde, vekt, kroppsstørrelse, hender osv?

Merkelig å ikke forstå dette. Hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er livet TS. Det er ikke rettferdig.

Vi damer sliter jo og, er veldig veldig få høye kjekke menn.

Fordelen for oss er at det er mye lettere å være singel. Vi er ikke så desperate som menn er, etter sex.

Anonymkode: 3d3d2...d46

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MortenMunkholm skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke? Det er trolig det mørke sinnelaget som holder "drømmedama" borte. Det er tull å si at psykolog ikke kan hjelpe etter å ha lest det du skrev.

Den du siterte er ei dame som mener hun er stygg.

• Liker 5
Skrevet

Det er forståelig. Fordi hver gang du ser en pen dame har du nok flere automatiske negative tankemønstere som ''jeg er ikke pen nok'' jeg er ikke bra nok'' ''jeg har feilet før'' ''hun synes sikkert...'' osv. Mye usanne antagelser og negative bilder om deg selv som ødelegger. Hva er egentlig sunne og sanne tanker? Det er da du trenger noen å snakke med, ikke fordi det de sier er en endelig sannhet, men du trenger å speile deg for å selv-reflektere om hvilke tanker som hjelper deg og ikke.

Helt riktig det handler ikke bare om utseendet det er bare første del av tiltrekkelse, derimot har du humor? intellegens? og det mest viktig etter min mening: Selv-tillit. Forguder du disse kvinnene istedet for å se individet kan vi føle oss som ett objekt. Du trenger kanskje bare en dash humor og selvtilitt for å få deg ett ligg. Derimot søker du en langvarig partner er generelt sett det å være stabil viktig. ''Ja, men hva med alle disse mennene som får seg damer selv om de behandler dem dårlig?'' #1 De er ikke deg. #2 Ja, og kanskje de har det ikke godt med seg selv, de er ute etter det motsatte av stabilitet; spenning og fylle et tomrom. Det er vell egentlig ikke det du ser etter? Vær ærlig med deg selv i hvertfall.

Det er heller ikke en spesifikk manne-greie, alle mennesker trenger kontakt, bare det er ofte litt forskjellig med at menn trenger mer fysiske og kvinner emosjonell kontakt. Det er derimot ikke svart-hvitt. Det er helt ok å føle et ønske om nærhet, grunnen til at hjernen din gir deg signaler på depressjon er fra gammelt av egentlig ment som å hjelpe deg å bli motivert til å gjøre noe med det. Det funker bare ikke alltid helt sånn i praksis den moderne verden, men nå kan du gjøre noe med det!
Snu den energien til motivasjon.

Så hva er en god kur mot å være ensom og deppa? Jobb med en behandler eller selv-hjelps bok med dine negative tanke mønstre, CBT (Cognetive behavioral therapy). Nøst opp i dine gamle traumer som gir deg usannheter for nå-tiden som du bytter ut med nye og bedre tankesett. Depressjon er nemlig å henge seg i fortiden, så det handler om å ikke henge seg opp i den, men heller hva du kan gjøre/ hvordan du har det (med mindre det er snakk om klinisk deperesjon - hormon ubalanse). Du kan jobbe deg grønn på selv-utvikling og få bra kropp osv, men er du ikke glad i deg selv er det vanskelig for et annet menneske å elske deg eller vise interesse.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du dårlig med kvinner da? 

Anonymkode: 7f53c...fe2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg klarer å synes synd på noen som er "lei seg" fordi de ikke får de mest sexy damene. Sånn er det jo bare og livet består av mer enn bare et vakkert utseende. Veldig kjipt om du treffer en dame som du egentlig ikke synes er fin nok, men som alt annet stemmer med. Skal du da ta til takke med henne mens du drømmer om alle de vakre kvinnene du ikke fikk?

Så kan du jo argumentere så mye du vil med at menn er mer visuelle enn kvinner. Vet ikke om det alltid stemmer da. Men du kan enten klage over det eller faktisk godta hvordan livet er og livet er ikke en godtebutikk der man kan få det man vil hele tiden.

Så du må enten godta hvordan ting er eller gjøre deg selv mer attraktiv for de damene du vil ha.

Anonymkode: 660fb...b3c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet ikke om jeg klarer å synes synd på noen som er "lei seg" fordi de ikke får de mest sexy damene. Sånn er det jo bare og livet består av mer enn bare et vakkert utseende. Veldig kjipt om du treffer en dame som du egentlig ikke synes er fin nok, men som alt annet stemmer med. Skal du da ta til takke med henne mens du drømmer om alle de vakre kvinnene du ikke fikk?

Så kan du jo argumentere så mye du vil med at menn er mer visuelle enn kvinner. Vet ikke om det alltid stemmer da. Men du kan enten klage over det eller faktisk godta hvordan livet er og livet er ikke en godtebutikk der man kan få det man vil hele tiden.

Så du må enten godta hvordan ting er eller gjøre deg selv mer attraktiv for de damene du vil ha.

Anonymkode: 660fb...b3c

Ja, det var det da, om jeg klarer å lære meg å godta det. Livet er jo som sagt litt urettferdig og man kan jo ikke gå rundt å irriterer seg over det. Da blir  jo ikke livskvaliteten så bra! Å gjør meg selv mer attraktiv sånn fysisk er nok ikke mulig, da jeg er sunn og trener mye. Men å få mer sjarm og bli en mer attraktiv person tror jeg nesten også er umulig oppgave i min alder. Da må jeg i så fall være noen andre en meg selv

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Pgr av dårlig suksess med kvinner stort sett hele mitt liv, så har dette tydeligvis påvirket meg såpass negativt at jeg blir litt små deppa hver gang jeg ser en vakker dame. Føler ett stort savn det å kunne oppleve å date og være sammen med en kvinne jeg finner veldig attraktiv. Joda, vet at det ikke menneskerett og man skal finne noen på eget "nivå"(er ikke stygg eller overvektig eller noe slikt, men generelt dårlig med kvinner) men det er nå slik jeg føler. Jeg har vel fått mentale problemer  pgr av manko på nærhet og sex eller noe sånt. Kanskje dette er mer en mannegreie? Noe tips på hvordan jeg kan komme ut av denne negative spiralen og dette savnet? Går jeg glipp av mye tro? Veldig ødeleggende for livskvaliteten å ha det sånn!

Har datet noen damer opp gjennom årene, men disse har vel strengt tatt ikke vært mine typer damer og vært mer av desperasjon. Må på en måte ta det jeg får. Trist å si det, men er dessverre sannheten!

Det er ingenting trist med at du har for høye krav. Du har ikke krav på en "vakker" dame. Du har datet normale damer, men de var ikke bra nok - du "tok til takke". Da er du alene av egen fri vilje. Sorry.

Anonymkode: 4d550...82e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det var det da, om jeg klarer å lære meg å godta det. Livet er jo som sagt litt urettferdig og man kan jo ikke gå rundt å irriterer seg over det. Da blir  jo ikke livskvaliteten så bra! Å gjør meg selv mer attraktiv sånn fysisk er nok ikke mulig, da jeg er sunn og trener mye. Men å få mer sjarm og bli en mer attraktiv person tror jeg nesten også er umulig oppgave i min alder. Da må jeg i så fall være noen andre en meg selv

TS

Hvordan er det URETTFERDIG at du ikke får napp hos damer som er mye penere enn deg? Du gidder jo heller ikke gjøre noe for å bli mer attraktiv, skriver du. Det er aldri umulig å få mer sjarm, bli bedre samtalepartner, fungere bedre sosialt osv. Det er bare at du ikke gidder.

Anonymkode: 4d550...82e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har vært der selv, men fant ut at uansett så jevner det seg ut. Damer som ikke er like billedskjønne kompenserer med så utrolig mange andre fine egenskaper. Og da tenker jeg ikke på matlaging og husarbeid 😅

Anonymkode: b775a...555

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...