AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #61 Del Skrevet 7. januar 2023 Drizzt skrev (23 timer siden): Jeg er opptatt av at relevant informasjon ikke skal feies under teppet selv om det kan være ''stigmatiserende'' overfor ''en hel gruppe''. Det er som å si at Breiviks etnisitet skal feies under teppet fordi det er stigmatiserende overfor en hel gruppe, altså gruppen nordmenn. At jeg er selv utenlandsk er irrelevant - dette burde gjelde både norske og ikke-norske. Det er veldig relevant. Du er fiendtlig innstilt når det gjelder muslimske utlendinger og generelt utlendinger fra Midtøsten eller Afrika. Du vil aldri være norsk uansett hvor hardt du prøver😉 Anonymkode: c1654...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #62 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er ikke dette et juridisk begrep og ganske entydig? Selv om man har dobbelt statsborgerskap - er det ene norsk så er man norsk statsborger. Anonymkode: a3acb...17f Jeg er ikke ute etter et juridisk begrep. Mitt spørsmål er hva media legger I ordet norsk statsborger og hva vi som publikum oppfatter ut fra det. Som i den tragiske saken fra Kragerø hvor to ble funnet døde. De skriver :" De er norske statsborgere, og de er ikke kjent for oss fra tidligere" , sier Skottmyr til NTB. siden de skrev norske statsborgere så tenkte jeg innvandrere som ikke er av skandinavisk, europeisk. herkomst. Er de som omtales helnorske så skriver de som regel ingenting om opprinnelse. Det er min erfaring Endret 7. januar 2023 av Pipaluk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå