AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Del Skrevet 2. januar 2023 Jeg har hatt OCD i varierende grad (og masse slitsomme tics) sålenge jeg kan huske. Tidligere i livet var OCD vanvittig altoverskyggende men jeg har hatt svært mye terapi over mange år og kommet langt. Saken er at nå som OCD som i tvangstanker og tvangshandlinger mindre fremtredende merker jeg at jeg gjenkjenner meg i mye med de som har ADHD når det gjelder konsentrasjon, oppmerksomhet, glemsomhet og idé-prosjekt-mengder. I senere tid har jeg også lest at symptomene kan være overlappende. Minus slike ting som impulsivitet og risiko- jeg tar aldri risker og vurderer alt jeg gjør nøye. Det jeg egentlig vil frem til er å høre andres erfaringer hvordan OCD gir ADHD lignende utfordringer. Hvilke utfordringer har dere med OCD som kan til forveksling minne om ADHD? Anonymkode: d6436...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2. januar 2023 #2 Del Skrevet 2. januar 2023 Det med oppmerksomhetsvansker, konsentrasjonsvansker som du nevner er fellesnevner for mange psykiske sykdommer og avhengigheter, siden en ofte har en indre uro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 2. januar 2023 #3 Del Skrevet 2. januar 2023 Adhd, trenger å ha oversikt hvis ikke så vet jeg ikke hvor ting er, mister fokus osv. Jeg må legge ting på faste steder hver gang ellers så forsvinner det. Kan kanskje minne om tvang, men jeg må ha system for å ha oversikt. Og faktisk ikke la det skli ut med rydding osv. Men nå skal jo alt sykeliggjøres da. Jeg tror ikke det eksisterer et eneste menneske som ikke oppfyller kriteriene til en eller annen diagnose i mer eller mindre grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Del Skrevet 2. januar 2023 Du kan fint ha begge deler. Anonymkode: f94be...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå