Gå til innhold

Fordelene med å være singel, kom igjen det er ikke bare forhold som gjelder 💪

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere andre single, kom igjen og gather up, la oss dele noen lyspunkt og grunner til å være singel! Er så lei av det "ååå ja" når jeg sier jeg er singel, omtrent som om livet er tapt og over. Er så lei av å høre "det er ikke for sent å finne noen vet du" for sent for hva? Når er det for sent? Urk

Jeg elsker at jeg hele julen (bortsett fra familie besøk) kunne ha late morgener, spise restemat av god julemat, kunne se alene hjemme 3 ganger på tv uten at noen klaga, kunne la oppvasken flyte hele uka før jeg tok den. Jeg kan komme og gå som jeg vil, bruke pengene mine og planlegge fremtiden, ferieturer med masse spennende mål AKKURAT som jeg vil! Åh elsker det. Det er ingen jeg må rydde etter, krangle med fordi de er i dårlig humør, ingen som sutrer og klager. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 881d2...96c

• Liker 12
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hele den alene-greia er ganske digg. Nå har jeg mange single venninner da, så føler meg ikke ensom. Kan ligge som en sjøstjerne i senga, lage kjip micromat som uansett smaker skikkelig godt fordi jeg har blitt micromesterkokk. Danse naken til techno helt alene hver eneste dag. Slippe å prestere, det er kanskje det diggeste.

Anonymkode: 16dcc...590

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ha det rent og ryddig, ingenting som lukter ekkelt. 

Anonymkode: 99cd6...c94

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slippe å prestere, det er kanskje det diggeste.

Kjenner den traff! Vet ikke om det er det du mente, men jeg er så glad jeg ikke bor med eksen mer, måtte planlegge og ha de ekstra koselige helgene alltid, og noe middag hver dag, og ordne det og det, og oppføre meg som om dette er livet. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slippe å håndtere en annen persons irritasjon, frustrasjon, forventninger, ønske om at jeg skal gjøre noe, gjøre noe annerledes. Være i mine egne tanker og følelser og ha ro og energi :)

Anonymkode: 9a0e5...b37

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker at jeg har hele senga for meg selv, at jeg kan spise hva jeg vil til middag hver eneste dag, at jeg kan se på hva jeg vil på TV. At jeg ikke må rydde etter noen andre og kun har min egen oppvask/klesvask å tenke på. At jeg kan gjøre hva jeg vil på fritiden og ikke må ta hensyn til hva en evt. kjæreste hadde hatt lyst til. Det er ingen som har krav eller forventninger til meg hjemme. Styrer dagene mine helt selv, og det er skikkelig, skikkelig deilig. Har prøvd meg på forhold og samboerskap, og har opplevd det som slitsomt. Trives helt utmerket som singel 😄

Anonymkode: 93da2...fc7

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjøre hva en vil når en vil. Slippe å måtte tilpasse seg hele tiden, spise den maten man vil, ingen som forventer frisert til en hver tid eller middag på bordet osv .

Hele senga for meg selv, hele huset for meg selv. 
Ingen som forhører meg eller prøver å begrense meg på noen måte. 

Anonymkode: 069cf...5f1

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slipper å bekymre meg for å få AIDS, siden de fleste menn er utro. Er også digg å slippe å bruke 1200 kr i mnd på å sjekke seg for kjønnssykdommer, de pengene sparer jeg nå heller til ferie. Skjønner ikke at folk har råd til å være i forhold. Digg å slippe angsten for å bli forlatt også. I tillegg til å bekymre seg for å være tynn nok, pen nok, bra nok. Og likevel få nedlatende kommentarer om at man er stygg og ubrukelig. Er man singel så slipper man å bli psykisk ødelagt av menn rett og slett :) 

Anonymkode: 4d808...de8

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig? Jeg kan fise når jeg vil, hvor høyt jeg vil, og ikke knipe rompeballene sammen når jeg er redd for at det som kommer ut stinker verre enn råtne lik.

Anonymkode: dd99c...f07

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Spise det jeg vil når jeg vil.

Gå kledd i undertøyet hele dagen og med hårete legger

Ha den innetemperaturen jeg selv ønsker

Se på tv det jeg vil og når jeg vil

Ingen andre som lager rot og forventer at jeg skal rydde

Ingen som kritiserer

Ingen som går rundt og lager dårlig stemning med sitt dårlige humør

Ingen å være flau over når de viser hele omverdenen sin mangel på sosiale antenner

Anonymkode: cec79...34a

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan (selv som dame) være en slaskete gris om jeg vil. I et forhold er det visst bare lov for menn ,mens dama må ta hensyn og holde seg så ordentlig som mulig. Det gidder jeg ikke fordi jeg er for lat.

Anonymkode: d2769...387

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

elsker å ha kontrollen selv. Slippe å forhøre meg med et annet menneske om alt muligh hele tiden. Det er mitt liv, tenk så kjipt det er å være nært et annet menneske hele livet, så blir det plutselig slutt.. den smerten klarer jeg meg fint uten ass.

Anonymkode: a0572...68d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun fordeler i det hele tatt med singellivet.

Herregud, så godt man har det😊

Anonymkode: 5f4be...3db

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen mannfolk som kan dra fellesøkonomien ned i dass og drite på den etterpå.

Anonymkode: 34d8a...cf1

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At ingen har noen krav eller forventninger til hvordan jeg ser ut eller ter meg når jeg er hjemme. Jeg kan bare slappe av, la puppene henge, drite i å vaske håret, gå med ubarberte legger, fise, subbe rundt i pysjen og synge høyt og falskt til guilty pleasure-sanger. 

Sååå deilig! 

Anonymkode: 7089d...736

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et ekstremt press om å måtte skulle være i forhold for å bli ansett som "suksessfull". Det er jo bare bullshitt spør du meg, man er mer suksessfull der man står aleine og driter i samfunnets forventninger. Man er helle ikke ensom om man fyller livet sitt med mening. Jeg har ikke oversikt lengre, over hvor mange par jeg er vitne til, som stresser seg ihjel for å få det til å funke.. fasaden lenge leve😅

Anonymkode: a0572...68d

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å være singel, har vært singel i mange år. Men jeg kunne jo også selvsagt tenkt meg å vært i et forhold noen ganger. Det er fordeler og ulemper med begge deler. 

Beste fordelene med å være singel er å kunne bestemme over tven om kveldene, ha hele senga for meg selv, gå rundt i bare trusa hjemme om jeg ikke gidder å ordne meg, kunne feire jul sammen med min familie hvert år, slippe å forholde meg til kjipe svigerforeldre (det hadde jeg før) og kunne gjøre akkurat hva jeg vil uten å ta hensyn til en partner.

Anonymkode: f0bfc...b78

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Angrer nesten litt på at jeg begynte å lese denne tråden her, nå som jeg har en i kikkerten! 

Anonymkode: 16dcc...590

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Dere andre single, kom igjen og gather up, la oss dele noen lyspunkt og grunner til å være singel! Er så lei av det "ååå ja" når jeg sier jeg er singel, omtrent som om livet er tapt og over. Er så lei av å høre "det er ikke for sent å finne noen vet du" for sent for hva? Når er det for sent? Urk

Jeg elsker at jeg hele julen (bortsett fra familie besøk) kunne ha late morgener, spise restemat av god julemat, kunne se alene hjemme 3 ganger på tv uten at noen klaga, kunne la oppvasken flyte hele uka før jeg tok den. Jeg kan komme og gå som jeg vil, bruke pengene mine og planlegge fremtiden, ferieturer med masse spennende mål AKKURAT som jeg vil! Åh elsker det. Det er ingen jeg må rydde etter, krangle med fordi de er i dårlig humør, ingen som sutrer og klager. 

Hva med dere? 

Vi utgjør 1,4 millioner single i Norge. Så joda, vi gather up.
Bra innlegg. Vi må faktisk finne lyspunkt og gode grunner for singeltilværelsen. Rett og slett fordi vi har nokså lite annet valg om vi ikke kaster oss på et beinhardt Forbedre-deg selv-regime.

Anonymkode: 5ca34...0a5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjøre som du vil uten å ta hensyn til noen !!

Anonymkode: e64c8...760

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...