Gå til innhold

Kan jeg levere inn et produkt med skade?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en mobiltelefon for 2 måneder siden. 

Plutselig her om dagen så fungerte det ikke å ringe noen, uten å ringe med høytaler. Jeg må ha høytaler på for å kunne høre hva den andre i enden sier. Jeg har prøvd alt på innstillinger, det virker nesten som om noe er ødelagt? Kjøpte mobilen for 5000 kroner på elkjøp for to måneder siden. Det er en samsung. 

Planen var å gå inn med den i morgen for å levere den inn. Nå i kveld mister jeg den selvfølgelig i gulvet, og det ble et kakk i skjermen. Vil de nå si at det er selvforskyldt fordi det er et kakk i skjermen...? Jeg kan jo ikke bevise at den kom etterpå. Har jeg forsatt reklamasjonsrett?

Anonymkode: 57648...ed0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare si at her i huset har vi hatt to (dyre) Samsung-telefoner, der begge mikrofonene sluttet å fungere etter kort tid, og det måtte brukes høyttaler. Virker som om det er en svakhet ved merket. Du bør absolutt reklamere ja 

Anonymkode: 86fbb...e94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg må bare si at her i huset har vi hatt to (dyre) Samsung-telefoner, der begge mikrofonene sluttet å fungere etter kort tid, og det måtte brukes høyttaler. Virker som om det er en svakhet ved merket. Du bør absolutt reklamere ja 

Anonymkode: 86fbb...e94

Jeg var innom Elkjøp nå, og fikk beskjed om at så lenge det er en skade på telefonen så kan de ikke åpne skjermen uten at jeg må betale flere tusen kroner. Så de kunne egentlig ikke gjøre noe...?

Kjøpte telefonen for 2 måneder siden. Hva gjør jeg nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var innom Elkjøp nå, og fikk beskjed om at så lenge det er en skade på telefonen så kan de ikke åpne skjermen uten at jeg må betale flere tusen kroner. Så de kunne egentlig ikke gjøre noe...?

Kjøpte telefonen for 2 måneder siden. Hva gjør jeg nå?

Det var veldig uheldig at du mistet den i gulvet. Det er dessverre bare din egen feil og det er du som må betale for den skaden.

Hvis du ikke har egen telefonforsikring, bør du sjekke om din innboforsikring kan dekke denne skaden. Noen ganger gjør den det og da kan du bruke den om den ikke har for høy egenandel.

Ellers er det en rekke nettbutikker som selger billige reservedeler og nødvendige verktøysett for å reparere telefonen selv. På Youtube finner du sannsynligvis også detaljerte videoer for din telefon som viser hvordan du kan f.eks. bytte skjermen og høyttaleren. Om du er litt nevenyttig selv, eller kjenner noen som er litt "handyman", da kan du fikse dette langt billigere enn å sende den på reparasjon og uansett mye billigere enn å kjøpe ny. Hva det koster kommer helt an på modellen du har, men en høyttaler koster omkring en hundrelapp og en skjerm fra 7-800,- og oppover til mer enn 2000,-.

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (8 minutter siden):

Det var veldig uheldig at du mistet den i gulvet. Det er dessverre bare din egen feil og det er du som må betale for den skaden.

Hvis du ikke har egen telefonforsikring, bør du sjekke om din innboforsikring kan dekke denne skaden. Noen ganger gjør den det og da kan du bruke den om den ikke har for høy egenandel.

Ellers er det en rekke nettbutikker som selger billige reservedeler og nødvendige verktøysett for å reparere telefonen selv. På Youtube finner du sannsynligvis også detaljerte videoer for din telefon som viser hvordan du kan f.eks. bytte skjermen og høyttaleren. Om du er litt nevenyttig selv, eller kjenner noen som er litt "handyman", da kan du fikse dette langt billigere enn å sende den på reparasjon og uansett mye billigere enn å kjøpe ny. Hva det koster kommer helt an på modellen du har, men en høyttaler koster omkring en hundrelapp og en skjerm fra 7-800,- og oppover til mer enn 2000,-.

Men jeg har jo ikke fått produktet jeg har betalt for i første om gang? Kjøpte telefonen for 5000 kroner og etter 1 mnd så kan jeg ikke bruke den til å snakke i...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg har jo ikke fått produktet jeg har betalt for i første om gang? Kjøpte telefonen for 5000 kroner og etter 1 mnd så kan jeg ikke bruke den til å snakke i...?

Ser den, og det hadde løst seg fint med den lydfeilen hvis du ikke hadde knust skjermen i tillegg.

Det kan hende at forhandler kan ta på seg å fikse lyden, men hvis skjermen er sprukket, er det trolig umulig å åpne telefonen for å reparere lyden uten at skjermen går helt i stykker og da må den byttes også. Kanskje du slipper å betale for høyttaleren, men du må nok uansett betale for skjermbytte, fordi du selv er skyld i skaden på skjermen, og det kan ofte være dyrt.

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (52 minutter siden):

Ja ok.

Men jeg tror jeg bare betaler de tusenlappen skjermen koster, så får det bare være. Har tross alt betalt 5000 kroner for telefonen.

Jeg er ikke vandt dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har reiseforsikring, sjekk om du har skade på telefonen inkludert i denne. Det har jeg. Er sikkert en egenandel, men likevel lurt å sjekke. Du behøver ikke å være på reise for å bruke denne.

Anonymkode: 3bba6...b5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis du har reiseforsikring, sjekk om du har skade på telefonen inkludert i denne. Det har jeg. Er sikkert en egenandel, men likevel lurt å sjekke. Du behøver ikke å være på reise for å bruke denne.

Anonymkode: 3bba6...b5c

Jeg meldte den innpå innbo, og kom opp 1000 kroner i egenandel for knust skjerm.

Kan jeg betale det da, få skjermen ordnet noe som gjør at jeg da kan levere den inn  som reklamasjon på Elkjøp pga høyttalerene?

AnonymBruker
Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...