AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 I utgangspunktet var jeg en jente som var glad i sex. Har hatt en del sexpartnere før jeg møtte partneren min, og aldri tenkt på at jeg ikke ville ha sex med dem. Jeg møtte partneren min da jeg var 22. Vi hadde mye sex de første månedene, så dabbet det av. Etter hvert ble det labert, med sex sjeldnere enn hver måned. Han gikk på medisiner som senket sexlysten hans, han gikk mye opp i vekt og var veldig sliten hele tida. Mine initiativ ble ofte avvist. Så fikk jeg selv mindre og mindre lyst på sex, men vi hadde det en sjelden gang i blant, og da var det bra. Men jeg merket at jeg tente mer på tanken med å ha sex med andre, fremmede menn. Som om det var det ukjente jeg tente på. Rollespill funka ganske bra for oss, eller så måtte jeg fantasere under akten... Så ble jeg gravid, og hadde ikke antydning til sexlyst etter det. Jeg følte meg virkelig helt død, ingen lyst på onani eller orgasme (som jeg gjorde flere ganger i uka før). Etter at barnet ble født var det helt likt. Absolutt null lyst. Og med mannen som hadde lav sexlyst, så ble det ingen sterke initiativ fra ham heller. Så vi hadde rett og slett aldri sex igjen, det ble slutt da barnet var et år (av andre grunner, men sexmangelen var nok med på å drive oss fra hverandre). Og nå er barnet snart to år, og jeg føler meg fortsatt helt død seksuelt. Jeg ammer fortsatt litt, og har et håp om at det er noe hormonelt som kan komme tilbake etter ammeslutt. Men dermed er jeg helt uinteressert i å møte noen nye, og det føles egentlig greit å skulle være alene og sexløs resten av livet. Men samtidig så er jeg bare 30 år, og tanken på å aldri ha sex eller bli kåt igjen er jo litt trist. Er jeg blitt aseksuell? Jeg er jo livredd for å skulle gå til sengs med noen, for jeg vil ikke være i en situasjon der kroppen ikke spiller på lag. er det noen andre kvinner som har opplevd en død over sin egen seksualitet, men kanskje også en gjenopplivning noen år senere? Jeg er også redd for at jeg kun tenner på sex med nye og fremmede menn... da blir det jo vanskelig å være i et langvarig forhold. Anonymkode: e61cc...43f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Jeg har ikke et svar på om det faktisk stemmer, men jeg har det helt likt. Var ganske glad i sex før, også med mannen. Så ble jeg gravid og all sexlyst forsvant. Ville hverken ha sex eller onanere. Barnet er nå 14 måneder og sliter fortsatt veldig med lysten. Vi har sex, men for min del er det mest for at jeg må. Vet heller ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme tilbake til hvordan jeg var før. Anonymkode: c9a21...31f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke et svar på om det faktisk stemmer, men jeg har det helt likt. Var ganske glad i sex før, også med mannen. Så ble jeg gravid og all sexlyst forsvant. Ville hverken ha sex eller onanere. Barnet er nå 14 måneder og sliter fortsatt veldig med lysten. Vi har sex, men for min del er det mest for at jeg må. Vet heller ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme tilbake til hvordan jeg var før. Anonymkode: c9a21...31f Kjipt å høre, er ikke noe gøy å presse seg heller akkurat 😕 ammer du fortsatt? Ts Anonymkode: e61cc...43f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Leste ikke alt, men det er jo normalt at tankene er på alt annet enn sex. Amming/flasker/sterilisering, klesvask, baby krever sitt, søvn osv. Anonymkode: 27a38...7a7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Leste ikke alt, men det er jo normalt at tankene er på alt annet enn sex. Amming/flasker/sterilisering, klesvask, baby krever sitt, søvn osv. Anonymkode: 27a38...7a7 Ser poenget, men forskjellen er den veldig kroppslige totale mangelen på lyst. Også under graviditet. Jeg merka hvor hormonelt det var, f.eks. under en romantisk ferie med bading og kropp og nakenhet, var det NULL kroppslig respons hos meg. Og det var utrolig rart... Ts Anonymkode: e61cc...43f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 Jeg tror mye er hormonelt, ja. Det er dritkjipt. Føler det er dødt, som du skriver. Som om kroppen har utført sitt oppdrag: fått et barn. Så den trenger ikke sexdrive lenger, liksom. Ferdig med den delen av livet. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Bortsett fra å ha pliktsex så ikke mannen forlater meg eller er utro. Anonymkode: 12893...5f8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Aseksuell er ikke noe man nødvendigvis er født med Alle kan i utgangspunktet bli aseksuelle en eller flere ganger i løpet av livet. Aseksualitet er ikke som et syndrom man alltid har med seg. Det er mer en tilstand. Noen er sånn hele livet, andre ikke. Å gå inn i en periode som aseksuell i forbindelse med graviditet/fødsel/småbarnsperiode er velkjent. Anonymkode: 2d83d...cb4
Rosa Dartle Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Tror det er mye som er hormonelt, i tillegg til at man har et småbarn på seg nesten hele tiden. Det er utrolig utmattende. Tror barnet var 4 år før jeg fikk igjen lysta, og da ville jeg ta igjen det tapte ila kortest mulig tid. 😅 Så jeg vil i alle fall si at det er mulig å få igjen lysta med riktig partner for noen, selv om jeg selvsagt ikke kan si at det vil skje for deg. Ville i alle fall ikke bekymret meg før barnet er litt større. 😊
Hippogriff Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 (endret) Dette er vel veldig vanlig. Har opplevd det samme. Og opplevd gjenoppvåkningen. Aldri hatt høyere lyst enn nå i 40-årene. Ville ikke bekymret meg enda - fatt håp Endret 2. januar 2023 av Hippogriff
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Går fint an å miste interessen i en periode. Om det er pga graviditet, barn, jobb, stress eller annet. Anonymkode: 6a6ed...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå