Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å søke meg inn på flygeleder. Jeg tror det er et yrke jeg kunne passe godt til. Selv om det er veldig vanskelig å komme inn, tror jeg at jeg kunne hatt en sjanse til å komme inn. Det som får meg til å tvile litt på yrke er tanken på turnus. Jeg vet ikke helt hvordan jeg ville taklet en turnusjobb. Men jeg tror også det kommer litt an på hvordan turnusen er lagt opp. Jeg finner ikke noe særlig infomasjon på nettet. Det eneste jeg kan finne er at det typisk er delt inn i tre skift: morgen/dag, ettermiddag/kveld og natt.

Finnes det noen flygeledere her som kan fortelle meg litt om turnusen sin?

Anonymkode: cec5f...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags turnus som er lagt opp varierer veldig fra enhet til enhet. Noen steder er døgnåpne, noen er stengt om natta. Noen enheter har bakvakt, andre ikke. Noen enheter har to skift, noen har tre eller fire. Noen steder tilpasser de turnusen så man får mange dager fri etter hverandre, andre steder kommer fridagene innimellom arbeidsdagene.

Og så må man gjerne bytte arbeidssted underveis, særlig under plikttjenesten.  

Det eneste man kan være sikker på er at man må være veldig fleksibel i forhold til turnus, arbeidstider og arbeidssted.  

Anonymkode: 1fb92...785

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra svart over her. Gi det et forsøk!
Jeg kom meg igjennom opptaket, men måtte avbryte underveis fordi jeg syntes at det ble for mye ansvar. Angrer ikke den dag i dag, tok den riktige avgjørelsen. :) 

Anonymkode: f593d...4a5

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er bare å søke i vei, man vet ikke om man kommer inn før man har prøvd siden opptaket er en del IQ tester, engelsktester og lignende. Jeg prøvde for en del år siden, men kom ikke inn dessverre. Men det er noen som har det som skal til der ute. 

Endret av William_S
AnonymBruker
Skrevet

Som andre skriver, det er bare å søke og se. De fleste kommer ikke gjennom, og da er det jo ikke noe å gruble videre på. Skulle du komme gjennom, så kan du ta vurderinga da  ☺️

• 11 måneder senere...
Skrevet

Er det noen som jobber som flygeledere her som kan fortelle meg disse to tingene :)

1. Hvordan er regelverk rundt privat mobilbruk i roligere perioder på jobben

2. Hvor mange og hvor lange pauser får dere i løpet av skiftet ?

svar gjerne anonymt eller send meg en PM så kan vi ta det der. 

Skrevet
Snusmumrikken78 skrev (13 timer siden):

Er det noen som jobber som flygeledere her som kan fortelle meg disse to tingene :)

Du er jo ikke seriøst interessert i selve jobben. De to punktene dine handler jo om private interesser.

Styr unna

Anonymkode: cc257...49f

• Nyttig 1
Skrevet
Snusmumrikken78 skrev (13 timer siden):

Om det er dette du lurer på angående jobben, så er nok ikke dette jobben for deg. 

Svaret på begge to er at det varierer. Men man sitter ikke med mobilen når man er på jobb, da er man på jobb. Hvordan arbeidsdagen og pausene er lagt opp er det ingen universell regel for, det kommer an på om man sitter på et områdesenter på østlandet eller i et tårn i Finnmark. 

• Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 10.43):

Om det er dette du lurer på angående jobben, så er nok ikke dette jobben for deg. 

Svaret på begge to er at det varierer. Men man sitter ikke med mobilen når man er på jobb, da er man på jobb. Hvordan arbeidsdagen og pausene er lagt opp er det ingen universell regel for, det kommer an på om man sitter på et områdesenter på østlandet eller i et tårn i Finnmark. 

Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne, lurte av helt andre grunner en at jeg har lyst til å jobbe som flygeleder. 

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 10.43):

Anonymkode: 1fb92...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...