AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Er dette ok? Hvis man er så god venn, blir det ikke da lettere å favorisere disse foreldrenes barn, i hvertfall ikke være nøytrale ? Min sønn har lekt mye med en gutt som vi opplevde som svært dominerende, styrende og ikke snill ovenfor vår sønn. Tok dette opp med barnehagen - uviten om at de ansatte er venn med moren på Facebook - skriver hilsener på bursdagen osv. Nå kjenner jeg på dette som ubehagelig - og har også merket at moren forholder seg annerledes til meg. Hva syns dere om dette? Jobber selv i helsevesenet og slike usymmetriske forhold er jeg så innarbeidet på at trenges profesjonalitet og avstand dersom man skal få gjort jobben godt. Anonymkode: bfbb5...604 3
Phoenix Heart Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Syns det er uprofesjonelt av de barnehageansatte. Jobber selv i helsevesenet og kunne aldri vært venn med pasientene eller pårørende. 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Synes det er upassende og lite voksent. Minner meg om da jeg jobbet på sykehus og enkelte sykepleiere var Fb-venner med pasienter. Anonymkode: 399f0...d26 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Bor du på et lite sted vil dette lett skje. Tenker vi må ha tiltro til de ansattes profesjonalitet jeg. Anonymkode: 68eea...62a 24 4 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Kommer vel litt an på hvor man bor. I barnehagen jeg jobber i kjenner vi de fleste foreldrene utenom jobb 🙂 Anonymkode: ac5b2...eeb 4 2
abderitt Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 Kan det vere mogeleg at dei kjenner kvarandre frå før? Ein slettar jo ikkje vennar ein har på facebook, berre fordi barnet har starta i barnehagen ein jobbar i. Dette er jo ikkje altfor sjeldant at skjer. Soklart kan det vere veldig mykje favorsering og slikt, som ikkje er greitt at det skjer, og då må det takast opp! 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er dette ok? Hvis man er så god venn, blir det ikke da lettere å favorisere disse foreldrenes barn, i hvertfall ikke være nøytrale ? Min sønn har lekt mye med en gutt som vi opplevde som svært dominerende, styrende og ikke snill ovenfor vår sønn. Tok dette opp med barnehagen - uviten om at de ansatte er venn med moren på Facebook - skriver hilsener på bursdagen osv. Nå kjenner jeg på dette som ubehagelig - og har også merket at moren forholder seg annerledes til meg. Hva syns dere om dette? Jobber selv i helsevesenet og slike usymmetriske forhold er jeg så innarbeidet på at trenges profesjonalitet og avstand dersom man skal få gjort jobben godt. Anonymkode: bfbb5...604 Synes ikke det er greit. Er en ansatt som er venn med en mor i barnehagen vår. Jeg føler den ansatte oppfører seg annerledes rundt og forskjellsbehandler dette barnet. Anonymkode: fc882...fe1 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Bor på en liten plass. I bhg jeg jobber i kjenner de fleste hverandre fra før av og i andre settinger. Mange av foreldrene har jeg gått på skole med. Noen har eldre barn som er bestevenner.. verden er sjelden så svart hvit som man tror Anonymkode: 7e5f5...a0b 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor du på et lite sted vil dette lett skje. Tenker vi må ha tiltro til de ansattes profesjonalitet jeg. Anonymkode: 68eea...62a Det er et lite sted. Eller en liten bydel ja, så tror nok ganske sikkert de kjenner hverandre fra før siden disse ansatte har jobbet der en evighet og mora til denne gutten selv er født og oppvokst (aldri bodd utenbys). Men er ikke en bygd og de fleste andre foreldre i bhg er tilflyttere (evt har studert ute og kommet hjem). Det kan sikkert forklares - men syns det er svært ubehagelig , for det hele er ganske subtilt og vanskelig å ta opp. Det at jeg tydelig merker at denne moren er helt annerledes mot meg nå f,eks.. kanskje jeg kan ta det opp med de ansatte? ts Anonymkode: bfbb5...604
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Jeg kom på sykehus en gang. Da fikk jeg sykepleiere jeg kjente fra før. Ikke så mye å gjøre med det når det er få på jobb osv. Skjedde også en gang jeg var innlagt med barnet mitt. Plutselig kom det inn en pleier jeg har gått på skole med og har på FB. Ikke så mye å gjøre med det… Anonymkode: 5520f...307 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 Kjenner man hverandre fra før er det selvsagt helt greit, måte på hva mam skal reagere på Anonymkode: d59d5...db5 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 Jeg bor på bygda og jobber på sfo. Jeg kjenner over halvparten av foreldrene fra før barna deres begynte der, og har som stand å ikke legge til foreldre jegvikke kjenner fra annet enn jobb. Begynner en av dem derimot i koret jeg synger, så blir det for dumt å nekte. Jeg er attpåtil hatt tre av mine fadderbarn, samtlige av barna til mine nærmeste venner og barna til min kusine. Om jeg gjør noe forskjell så er det kanskje at jeg er strengere mot disse barna enn de andre, fordi de kjenner meg fra før og derfor tør tøye mine grenser lenger... Anonymkode: 406cb...15e 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Synes det er upassende og lite voksent. Minner meg om da jeg jobbet på sykehus og enkelte sykepleiere var Fb-venner med pasienter. Anonymkode: 399f0...d26 Lite voksent ? Herregud Anonymkode: d59d5...db5 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 Jeg er venn med flere av de ansatte som jobber i barnehagen. Helt naturlig det når man bor på et lite sted Anonymkode: 0c184...94a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 Athena Catalina. skrev (12 minutter siden): Syns det er uprofesjonelt av de barnehageansatte. Jobber selv i helsevesenet og kunne aldri vært venn med pasientene eller pårørende. Så om du får inn pasient du kjenner fra før så sletter du personen på fb? Anonymkode: d59d5...db5 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er dette ok? Hvis man er så god venn, blir det ikke da lettere å favorisere disse foreldrenes barn, i hvertfall ikke være nøytrale ? Min sønn har lekt mye med en gutt som vi opplevde som svært dominerende, styrende og ikke snill ovenfor vår sønn. Tok dette opp med barnehagen - uviten om at de ansatte er venn med moren på Facebook - skriver hilsener på bursdagen osv. Nå kjenner jeg på dette som ubehagelig - og har også merket at moren forholder seg annerledes til meg. Hva syns dere om dette? Jobber selv i helsevesenet og slike usymmetriske forhold er jeg så innarbeidet på at trenges profesjonalitet og avstand dersom man skal få gjort jobben godt. Anonymkode: bfbb5...604 Å nei man favoriserer likevel ikke barna, snakk om å ha lite tiltro til de so tar vare på barnet ditt Anonymkode: d59d5...db5 10
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å nei man favoriserer likevel ikke barna, snakk om å ha lite tiltro til de so tar vare på barnet ditt Anonymkode: d59d5...db5 La oss inderlig håpe du har rett! ikke for min skyld , men for min sønn. ts Anonymkode: bfbb5...604 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La oss inderlig håpe du har rett! ikke for min skyld , men for min sønn. ts Anonymkode: bfbb5...604 Igjen må være trist å ha sp lite tiltro Anonymkode: d59d5...db5 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er et lite sted. Eller en liten bydel ja, så tror nok ganske sikkert de kjenner hverandre fra før siden disse ansatte har jobbet der en evighet og mora til denne gutten selv er født og oppvokst (aldri bodd utenbys). Men er ikke en bygd og de fleste andre foreldre i bhg er tilflyttere (evt har studert ute og kommet hjem). Det kan sikkert forklares - men syns det er svært ubehagelig , for det hele er ganske subtilt og vanskelig å ta opp. Det at jeg tydelig merker at denne moren er helt annerledes mot meg nå f,eks.. kanskje jeg kan ta det opp med de ansatte? ts Anonymkode: bfbb5...604 Hvis de kjenner hverandre fra før, så er der jo ikke noe uprofesjonelt at de er venner på Facebook. Om det gjelder hennes barn, er det heller ikke rart om dette blir tatt opp med henne. Hvordan hun oppfører seg etter det har med hennes personlighet å gjøre, enten tar man det til seg og følger opp med barnet eller så ser man det som et "angrep" på eget barn og er det slik kan det ganske være sikkert derfor hun oppfører seg annerledes mot deg. Har selv opplevd å få beskjed av ansatte både i barnehage og skole, enten det er mine barn som har gjort noe/hatt en dårlig oppførsel mot andre og hvem, eller om noe har blitt gjort mot mine barn og av hvem. Anonymkode: 29e66...70d 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen må være trist å ha sp lite tiltro Anonymkode: d59d5...db5 Man vil jo ikke ha lite tiltro. Har lite interesse av å mistro folk. Men vil ikke være naiv heller. Hadde det ikke vært for at mor til gutten har endret atferd drastisk etter at jeg snakket med de ansatte , så hadde jeg nok ikke tenkt så mye over det. Kan virke som de har snakket sammen… og ja.. det føles ubehagelig. Når det ikke er i ordnede , profesjonelle intensjoner . Anonymkode: bfbb5...604 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå