Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feiret jul med mine tre barn i alderen 4-10 år, stesøsken, stemor og far. I romjula annonserte stemor at neste år kommer mine stesøsken til å få flere gaver enn meg, fordi hun syntes så synd på dem som fikk så få gaver. De fikk færre enn barna mine, men langt flere enn det jeg fikk. Jeg er på samme alder som stesøsken.

Bryr meg egentlig ikke så mye om dette med gaver til meg selv, men synes det er rart at mine voksne stesøsken skal få flere gaver bare fordi barna får det. For meg virker det som hennes barn blir satt i samme gruppe som mine barn, og ikke som meg.

Noen tanker?

Anonymkode: d0e7b...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er jo deres mor, så spørs om hun ikke ser på deg som voksen og sine egne barn som barn selv om det muligens ikke er SÅ stor aldersforskjell på dere.

Selv er jeg glad for hver julegave jeg slipper å få, i hvertfall når folk absolutt skal kjøpe en pyntegjenstand/julepynt.. og totalt bommer på min smak/stil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du fra din mors familie også? 

Anonymkode: 1d534...650

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får en gave fra min mor ja, men ikke søsken. Vi har blitt enige om å ikke kjøpe til hverandre. Jeg fikk 3-4 gaver totalt (og helt greit det), mens stesøsken fikk også fra venner, halvsøsken og hele fars familie.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ingen mening om. Men man er sine egne nærmest. 

Anonymkode: c52b4...f03

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet bortsett fra at hun annonserte det? Om hun vil gi ungene sine flere gaver enn andre er jo det opp til henne!

Anonymkode: 88cf3...ac0

AnonymBruker
Skrevet

Gavene er fra stemor+ min far, både til hennes barn og til meg.

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg får en gave fra min mor ja, men ikke søsken. Vi har blitt enige om å ikke kjøpe til hverandre. Jeg fikk 3-4 gaver totalt (og helt greit det), mens stesøsken fikk også fra venner, halvsøsken og hele fars familie.

ts

Hva ønsker du blir gjort annerledes? 

Anonymkode: 1d534...650

AnonymBruker
Skrevet

Tror bare jeg var ute etter innspill på hvorvidt mine følelser var legitime. Innser at mye ligger i første kommentaren jeg fikk her, nemlig at stemor (og far) ser på hennes barn som barn (på samme måte som mine barn), mens jeg blir sett på som en voksen. Jeg kunne nevnt flere eksempler på dette, som feks snakker jeg om mine barn forteller stemor om sine. Har jeg kjøpt en kalender til mine barn, forteller hun at hennes barn også skal få kalender. Viser jeg et bilde fra en avslutning, viser hun bilder av sine barn. Flott å være stolt av barna, også når de er voksne men det blir rart når vi er på samme alder. Jeg skulle nok ønsket at voksne barn/stebarn, ikke ble sett på som barn. Det er nok der sårheten min ligger. 
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...