AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Kan man velge å takke nei? Anonymkode: 7417c...87f
Minmorsbarn Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Hvis du skal ha narkose i forbindelse med operasjon må du ha to venefloner. Hvorfor skulle du takke nei? 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Minmorsbarn skrev (Akkurat nå): Hvis du skal ha narkose i forbindelse med operasjon må du ha to venefloner. Hvorfor skulle du takke nei? Hvorfor to? Anonymkode: 7417c...87f
Minmorsbarn Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 I tilfelle man må gi medisiner raskt. Og i tilfelle den ene ‘svikter’ så kan narkosemedisinene flyttes over til den andre 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Gruer du deg til stikket? Eller hvorfor vil du ikke ha? Anonymkode: 4ac81...567
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 Ja, du må ha veneflon for å operere. Alt etter størrelsen på operasjonen må du gjerne ha to, men den andre blir satt etter narkose. Anonymkode: d748f...4b6 2
minienthe Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Minmorsbarn skrev (31 minutter siden): Hvis du skal ha narkose i forbindelse med operasjon må du ha to venefloner. Hvorfor skulle du takke nei? Har hatt flere operasjoner i full narkose, aldri hatt mer enn en nål. Ingen "ukjente" stikk i kroppen heller. Mulig det er annerledes med lengre operasjoner ? Mine har vært på mellom 30 min til 3 timer sånn ca. 1
Adrenalina1 Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Gruer du deg til stikket? Eller hvorfor vil du ikke ha? Anonymkode: 4ac81...567 Jeg ber alltid om å få satt veneflon i armen. Der de tar blodprøver. Synes å sette den inn i håndbaken er jævla vondt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 minienthe skrev (7 minutter siden): Har hatt flere operasjoner i full narkose, aldri hatt mer enn en nål. Ingen "ukjente" stikk i kroppen heller. Mulig det er annerledes med lengre operasjoner ? Mine har vært på mellom 30 min til 3 timer sånn ca. Kjenner noen som skulle operer bort kjertel i halsen. Hen ble trillet på operasjons stua. Der to anestesifolk satt to venefloner samtidig på henne. En i håndbaken og en oppi armen. Den ene anestesi personen stakk å stakk før det ble. Pasienten ble irritert da det gjorde vondt. Det ble nesten litt mye at hun ble stukket to steder samtidig. Stressende når det gjør vondt i tillegg. Anonymkode: 18977...767
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Det stikket der er over på mindre enn et halvt sekund. Det går kjempefint TS. Jeg har fått satt veneflon over hundre ganger og skal enda få mange fler. Du bare småprater litt med sykepleieren og vips, så er det allerede gjort. Anonymkode: b674d...3d4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 Jeg hater også veneflon. Måtte ha det da jeg var innlagt før fødsel. Jeg fikk i armen da og det var greit men under aktiv fødsel så kunne de ikke skjønne hvorfor veneflonen var satt i armen så da fikk jeg i hånda. Jordmoren bommet og knotet og det gjorde drit vondt. Så hun måtte sette den på nytt. Da det var overstått var jeg så lettet og da sa jordmoren jeg måtte ha en til.. da ville jeg bare gråte så hun utsatte det. Da dagvakten kom satte ny jordmor veneflon og det var myye bedre. Foretrekker å ta epidural over veneflon... Anonymkode: 17d7a...52e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 De gir jo narkosen via veneflon. Så det må man ha. Hvis du er redd for stikket kan du ta på et Embla plaster før du setter veneflon, det er en bedøvelses krem som gjør at du ikke kjenner stikket så godt - mange barn bruker det. Anonymkode: 7d65a...c3a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De gir jo narkosen via veneflon. Så det må man ha. Hvis du er redd for stikket kan du ta på et Embla plaster før du setter veneflon, det er en bedøvelses krem som gjør at du ikke kjenner stikket så godt - mange barn bruker det. Anonymkode: 7d65a...c3a Om man ikke trenger narkose da? Anonymkode: 7417c...87f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 Ja, og jeg syns ikke det er ikke vondt hverken på armen eller oppå hånda. Har hatt mange ganger. Anonymkode: 678f5...63c 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 Eg synest det er litt plagsamt. Men det går greitt. Hadde det under fødsel. Fleste operasjonar har det vil eg tro. Anonymkode: af3d1...6fd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 På mitt barn setter de veneflon når han har sovnet av narkosemaska. Men er kanskje forskjell på barn, voksne og sykehistorie. Anonymkode: 34d30...d80
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På mitt barn setter de veneflon når han har sovnet av narkosemaska. Men er kanskje forskjell på barn, voksne og sykehistorie. Anonymkode: 34d30...d80 Ja absolutt. Det er tryggest med venflon i tilfelle pulsfall, blodtrykksfall og spasmer i luftveiene, med venflon kan vi da gi korrigerende medisiner. . Her forsøker vi nesten alltid med venflon selv på barn. Voksne får ikke velge. Anonymkode: aa1ea...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om man ikke trenger narkose da? Anonymkode: 7417c...87f Ved kun lokalbedøvelse, trenger du ikke veneflon. Anonymkode: 652f2...4a5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Skrevet 4. januar 2023 minienthe skrev (På 2.1.2023 den 20.20): Har hatt flere operasjoner i full narkose, aldri hatt mer enn en nål. Ingen "ukjente" stikk i kroppen heller. Mulig det er annerledes med lengre operasjoner ? Mine har vært på mellom 30 min til 3 timer sånn ca. Jo, du har hatt to. De legger en etter du har sovnet inn. Anonymkode: e112b...aea
minienthe Skrevet 4. januar 2023 #20 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, du har hatt to. De legger en etter du har sovnet inn. Anonymkode: e112b...aea Da hadde jeg hatt sprøytestikk etter nr 2, det har jeg ikke hatt. Står også i journal at det kun har vært satt 1 nål i håndbaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå