Gå til innhold

Fått fast 100% stilling som sykepleier

Puselure

Anbefalte innlegg

Nå har det jeg aldri hadde trodd kunne skje skjedd. Jeg har fått meg jobb som sykepleier fast 100% stilling!!

Jeg var nyutdannet i vår og jeg har søkt på så sinnsykt mange stillinger, overalt. Jeg har ikke kommet inn på et intervju engang!

For to uker siden ringte ei trivelig dame og lurte på om jeg hadde søkt på stilling ved nyopprettet enhet for spiseforstyrrlser, og at hun ville ha meg på intervju dag en etter! Jeg dro på intervjuet og syntes det gikk bra.

I går ringte hun for å fortelle meg at hun hadde innstilt meg på 100% fast stilling :danse: Jeg er helt i skyene for tiden. Dette må være den beste julegaven noensinne :klappe:

Jeg har dårlig erfaring med jobb og graviditet, ble diskriminert i sommer med begrunnelsen at min tilstand passet ikke inn i planene til avdsykepleieren :frustrert: (har sak pågående med Likestillingsombudet om det)

Nå er livet herlig! Jeg koser meg med den voksende magen og den snille mannen min :hjerter_rundt:

Til alle andre i samme situasjon, stå på! Ikke la vær å søk på jobber fordi du er gravid. Plutselig ordner det seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Så bra!

Også på min arbeidsplass er det blitt ansatt gravide. Fint, synes jeg, at arb.plassen klarer å tenke litt ut over den store magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, gratulerer!! Jeg er i 8. måned selv, og sluttet å søke på jobber da jeg fikk omtrent samme negative beskjed som deg da jeg var 3-4 måneder på vei. Betyr det at man bør søke på jobber mens man er hjemme med babyen også?? Kan tanke meg at man virkelig må være "den rette" for å bli ansatt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville søkt på jobber som er interessange selv om jeg var hjemme i svangerskapspermisjon, spesielt hvis det er faste stillinger. Jeg er et godt eksempel på at graviditet skal ikke ha noe med ansettelse å gjøre, MEN hva som praktiseres er vel noe annet...

Likestillingsloven er klar i sin sak at det er ikke lov å diskriminere gravide, personer i svangerskapspermisjon eller som snart skal ut i sv.perm.

I mitt tilfelle så må de lyse ut et vikariat på min stilling, jeg kan ikke begynne å jobbe før om ca 1 år!

På intervjuet fortalte jeg om behandlingen jeg hadde hatt i sommer, og de sa at graviditet og barn er en del av livet, og de så ikke det som noe problem.

Nei, søk jobber selv om du ikke kan starte med en gang å jobbe! Plutselig får du full klaff med de som intervjuer og muligheten er tilstede for å få jobben!

Håper min erfaring vil være en motivasjon til å fortsette jobbsøkingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister

Vi har også nylig ansatt ei jente som var gravid i 7. måned og hadde bortimot kretsrekord i blodtrykk. Det avgjørende var selvsagt at hun har kompetanse som vi i en ideell verden vil ha glede av i over 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min jobb er det også ansatt synlig gravide, til stillinger som er ganske populære og av et visst nivå.

En bekjent fikk forøvrig fast jobb uken før hun gikk ut i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgivere flest klarer jo å tenke litt framover på sikt...så hvis de virkelig vil ha en bestemt person framfor en annen, velger de gjerne den selv om hun skulle være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var herlig å høre! Jeg er ferdig utdannet til våren, så hvis det samme skulle skje meg, er det greit å vite at det kan ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...