AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Havnet i en "diskusjon" med vennene mine i dag angående tinder og det å skrive først. Jeg har egentlig satt meg som mål i år å bare kjøre på med første melding når jeg får match. Jeg er dame. Og ifølge flere av mine mannlige venner som er på tinder nå, er det visst sånn at om dama ikke er attraktiv nok for den hun matchet med, så kan man banne på at hun skriver først. Og at om mannen faktisk er interessert, skriver han først. Jeg river meg litt i håret av det her. Vil menn at vi damer skal skrive først eller ikke? Skriver vi først er vi uattraktive og desperate, men det er jo et stort irritasjonsmoment med damer som ikke skriver først også eller? Anonymkode: 7ca6e...998 1
exictence Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Og hvis kvinnen virkelig er interessert, så skriver hun først. Jeg er kvinne og skriver ofte først hvis jeg er interessert. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Det stemmer godt det etter min erfaring. Ikke nødvendigvis ute av min liga, men heller mer at de ikke er interessert. De samtalene jeg har startet blir det aldri noe ut av. Ikke alltid det blir det av de samtalene mennene starter heller, men dersom de starter så er de jo interessert. Jeg er i utgangspunktet interessert i alle jeg sveiper høyre. Interessert nok til å ville se om det kan bli noe i hvert fall. Menn sveiper nok mer tilfeldig og har ikke nødvendigvis noen interesse av alle de sveiper høyre på. Anonymkode: 0d3a4...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 exictence skrev (28 minutter siden): Og hvis kvinnen virkelig er interessert, så skriver hun først. Jeg er kvinne og skriver ofte først hvis jeg er interessert. Men skjer det noe mer, eller dør samtalene ut/sletter de matchen etc? Anonymkode: 7ca6e...998
exictence Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men skjer det noe mer, eller dør samtalene ut/sletter de matchen etc? Anonymkode: 7ca6e...998 Har ofte skjedd lange meldinger, noen flere treff, noen få treff, noen chatter som dør ut, noen som ikke svarer, noen der jeg har avsluttet det. Det skjer også dersom mannen har skrevet først. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 Aldri skriv først som kvinne, sånn der har du det i klartekst. Har vært en stund på tinder og kan garantere deg at de som har vært interessert har skrevet hei, og de som ikke var interessert aldri skrev. Kanskje svarte de når jeg skrev hei, men så stillhet. En stor tabbe av kvinner å ta kontakt først, da risikerer du å konversere med daukjøtt som egentlig bare venter å få match med noen han faktisk vil få match med. Det er konsekvensen av at menn sveiper alle til høyre, så eneste måten å luke ut de uinteresserte på er å få et hei. Anonymkode: 0d345...d9c 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Aldri skriv først som kvinne, sånn der har du det i klartekst. Har vært en stund på tinder og kan garantere deg at de som har vært interessert har skrevet hei, og de som ikke var interessert aldri skrev. Kanskje svarte de når jeg skrev hei, men så stillhet. En stor tabbe av kvinner å ta kontakt først, da risikerer du å konversere med daukjøtt som egentlig bare venter å få match med noen han faktisk vil få match med. Det er konsekvensen av at menn sveiper alle til høyre, så eneste måten å luke ut de uinteresserte på er å få et hei. Anonymkode: 0d345...d9c Det er jo akkurat samme opplevelsen menn som skriver først har. De færreste svarer. Det har ingenting med kjønn å gjøre. Anonymkode: 413a2...398 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Jeg har som prinsipp å ikke sveipe på noen jeg ikke vil ha kontakt med. Kommer hun meg i forkjøpet med melding, så velkommen. Prinsipp nr2, er at det ikke skal være min feil, når samtale uteblir, eller misforståelser blir stående. Så får andre bare gjøre seg så kostbare de vil. Anonymkode: 5cd71...474
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo akkurat samme opplevelsen menn som skriver først har. De færreste svarer. Det har ingenting med kjønn å gjøre. Anonymkode: 413a2...398 Færreste, det betyr at noen svarer. Det er ikke tilfellet med menn. Av de svarer ingen. Anonymkode: 0d3a4...0f7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Færreste, det betyr at noen svarer. Det er ikke tilfellet med menn. Av de svarer ingen. Anonymkode: 0d3a4...0f7 Det er bare tull, noe som kan bekreftes av utallige menn og kvinner her på forumet, meg selv inkludert. Kanskje ingen svarer deg, men selv det tviler jeg ærlig talt litt på. Anonymkode: 413a2...398 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare tull, noe som kan bekreftes av utallige menn og kvinner her på forumet, meg selv inkludert. Kanskje ingen svarer deg, men selv det tviler jeg ærlig talt litt på. Anonymkode: 413a2...398 Mulig en og annen har svart, men da har ikke samtalen gått noe lenger enn de 4-6 første meldingene før de ikke lenger svarer. Jeg har sluttet å sende melding først. Det er håpløst. Det går uansett fint, der er mange menn som sender melding først så det er ikke tørke, akkurat. Anonymkode: 0d3a4...0f7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mulig en og annen har svart, men da har ikke samtalen gått noe lenger enn de 4-6 første meldingene før de ikke lenger svarer. Jeg har sluttet å sende melding først. Det er håpløst. Det går uansett fint, der er mange menn som sender melding først så det er ikke tørke, akkurat. Anonymkode: 0d3a4...0f7 Så du har gjort et par forsøk, fått lite respons, og basert på det føler du deg tilstrekkelig kunnskapsrik til å komme med en uttalelse om Hvordan Menn Er. Anonymkode: 413a2...398 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 Det der går jo begge veier. Både kvinner og menn - altså mennesker - ønsker seg en partner som er best mulig. Ikke penest mulig, nødvendigvis. For tross iherdige myter velger ikke folk flest å tilbringe 10-40 år av livet med noen som er «pen men dum» eller «pen men udugelig» eller «pen men ufin og frekk»). Vi dater altså - og skal date - oppover. Men folk flest som er noenlunde rasjonelle velger en partner som sikrer dem den beste mulige livskvaliteten de kan få i et forhold. Og en del velger bort forhold fordi de på egenhånd har sikret seg en så fremragende livskvalitet at de fleste partnere vil redusere den. Noe som er årsaken til at mange kjendiser, rikfolk etc ikke har partnere (de har sexpartnere, men ikke livspartnere - de to er ulike). Så spørsmålet, ts, er ikke om du med å skrive først vil signalisere «jeg er under deg» eller ikke. Spørsmålet er kun (og kun bare) dette: hva slags mann ønsker du å tiltrekke deg? Og hvilke typer menn ønsker du å aktivt fremstå frastøtende på? For det er en solid mengde menn vi kvinner har stor interesse av å frastøte oss. Som de som ser ned på kvinner, objektiviserer kvinner, ser bare etter utseende etc. Alle de ønsker vi avvise på minutter, ikke dager. Og helst ønsker vi at de sveiper «reject» for da slipper vi kaste bort liv på søppel. Derfor forstår jeg ikke kvinner som er redd for «rykte» eller annet. Menn som hører på sladder og tøv på nett er menn du ønsker å frastøte deg. Det er kjempepositivt at de springer andre veien. Spart tid. Og er du bare på jakt etter et raskt ligg? Supert. Men bruk andre kanaler, sånn at du ikke havner i seng med en som doper og voldtar deg. Slike menn må siles, som alle folk må. Anonymkode: 93c6a...f16 2
MortenMunkholm Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det der går jo begge veier. Både kvinner og menn - altså mennesker - ønsker seg en partner som er best mulig. Ikke penest mulig, nødvendigvis. For tross iherdige myter velger ikke folk flest å tilbringe 10-40 år av livet med noen som er «pen men dum» eller «pen men udugelig» eller «pen men ufin og frekk»). Vi dater altså - og skal date - oppover. Men folk flest som er noenlunde rasjonelle velger en partner som sikrer dem den beste mulige livskvaliteten de kan få i et forhold. Og en del velger bort forhold fordi de på egenhånd har sikret seg en så fremragende livskvalitet at de fleste partnere vil redusere den. Noe som er årsaken til at mange kjendiser, rikfolk etc ikke har partnere (de har sexpartnere, men ikke livspartnere - de to er ulike). Så spørsmålet, ts, er ikke om du med å skrive først vil signalisere «jeg er under deg» eller ikke. Spørsmålet er kun (og kun bare) dette: hva slags mann ønsker du å tiltrekke deg? Og hvilke typer menn ønsker du å aktivt fremstå frastøtende på? For det er en solid mengde menn vi kvinner har stor interesse av å frastøte oss. Som de som ser ned på kvinner, objektiviserer kvinner, ser bare etter utseende etc. Alle de ønsker vi avvise på minutter, ikke dager. Og helst ønsker vi at de sveiper «reject» for da slipper vi kaste bort liv på søppel. Derfor forstår jeg ikke kvinner som er redd for «rykte» eller annet. Menn som hører på sladder og tøv på nett er menn du ønsker å frastøte deg. Det er kjempepositivt at de springer andre veien. Spart tid. Og er du bare på jakt etter et raskt ligg? Supert. Men bruk andre kanaler, sånn at du ikke havner i seng med en som doper og voldtar deg. Slike menn må siles, som alle folk må. Takk. Der fikk jeg tilbake litt tro på menneskeheten før jeg la meg. Resten av tråden er et makkverk og var i ferd med å skrive det. Nå slapp jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du har gjort et par forsøk, fått lite respons, og basert på det føler du deg tilstrekkelig kunnskapsrik til å komme med en uttalelse om Hvordan Menn Er. Anonymkode: 413a2...398 Ikke et par forsøk nei. Mange! Spesielt i begynnelsen da jeg var full av pågangsmot og tro på menneskeheten. Anonymkode: 0d3a4...0f7 1
Gjest AprilRyan Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 Jeg har ikke særlig god erfaring med det. Noen svarer jo og man kan ha en hyggelig samtale, men husker i hvert fall en gang da jeg ble veldig interessert etter å ha sett profilen til en fyr. Så da sendte jeg melding. Han var litt avvisende, men skrev at vi kunne skrive allikevel. Skjønner ikke poenget med å avvise, men fortsatt ville skrive. "Jeg er ikke interessert i noe med deg altså, men vi kan godt ha kontakt allikevel". Det er litt sånn jeg leser det og sånt gidder jeg bare ikke. Men man kan jo sikkert treffe på menn som kanskje var litt sjenerte og ikke turte å ta kontakt eller at de også er interesserte tilbake. Bare synes det er så rart at jeg opplever en mye større interesse om han tar kontakt først, men nå skal jeg ikke alltid påstå at jeg er interessert i de som tar kontakt heller da Ikke alltid jeg har svart heller om det var på sånne datingsider der alle kan skrive til en.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 Jeg hadde aldri som kvinne kontaktet en mann først. Aldri. Men de mannfolka jeg kjenner som ikke har superdraget, blir veldig glad for kvinnelig oppmerksomhet. Så du må jo bare velge selv. Anonymkode: 69ecb...214 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo akkurat samme opplevelsen menn som skriver først har. De færreste svarer. Det har ingenting med kjønn å gjøre. Anonymkode: 413a2...398 Har en dame sveipet deg til høyre er hun interessert, har en mann sveipet deg til høyre er han 99% sikkert ikke interessert. Så hvorfor er det logisk at dama skal ta initiativ? Anonymkode: 0d345...d9c 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Skrevet 2. januar 2023 Jeg tenker at jeg skal trosse frykten for å bli stemplet, og skrive først uansett. For denne gang iallfall. Om det viser seg at mannen synes jeg er uattraktiv og "under hans liga", så er det jo ikke min feil at han var så dum å trykke like på meg. Anonymkode: 7ca6e...998 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Skrevet 2. januar 2023 Folk her driver bare og generaliserer og troller med dritt. Gjør det du mener er riktig for deg og din personlighet. Ikke overtenk det! Jeg har opplevd at dama skrev først. Var hyggelig det. Ble litt prat men det endte ikke ut i noe. Var ikke noe bra match allikevel. Jeg har noen ganger skrevet først. Får stort sett aldri svar... Veldig uhøflig, spør du meg, men sånn er tydeligvis en del folk. Det er ikke noe "regel" ! Gjør det du synes er riktig og naturlig for deg. Det forteller i det minste noe om hvem du er. Å drive å spekulere i taktikk, slik som mange av de kronisk single, bitre trollene her på KG råder deg til, kommer det ingenting godt ut av. Anonymkode: cc141...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå