AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Hei! føler meg som verdens verste mamma! Starten av ett nytt år og tok med datteren min på 5 år til rutinekontroll til tannlege. Hun hadde hele fire hull i jekslene vært utfordrende å pusse tennene hennes når noen har vært løse (men blitt gjort hver dag) drikker ikke brus, saft, juice.. Hun er hos pappaen annenhver lang helg og sier han ikke pusser dem, men skal ikke si det er noen hovedårsak til problemet. noen trøstende ord fra andre foreldre? Ble oppriktig sjokkert og trodde ikke det kunne være mulig.. Anonymkode: b5849...ac4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Vår datter var 4 år da hun måtte trekke en jeksel pga hull! Jeg følte meg helt forferdelig. Men han på sykehuset som trakk tannen sa at noen tenner er bare slik. Uansett hvordan vi pusset. For hun pusset jo tennene godt, eller vi pusset jo de for henne. De andre var jo fine. Det er den eneste gangen hun har hatt hull. Så ikke føl deg som verdens verste mamma, for det tror jeg neppe du er. Slikt skjer. Anonymkode: f6e14...af9 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Noen har bare lettere for å få hull i tennene. Variasjoner i bakteriefloraen i munnhulen har mye å si. Bruk munnskyll kanskje? Anonymkode: 91aae...15a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Noen ganger kan det skyldes medfødt svekket emalje, men for sikkerhets skyld kan du be tannlegen demonstrere hvordan man pusser. Det er visst ganske vanlig å ha dårlig teknikk. Faren bør selvfølgelig også begynne å pusse tennene hennes, men hvordan du skal kunne få til det hvis han ikke forstår det av seg selv kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Anonymkode: 41510...589 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! føler meg som verdens verste mamma! Starten av ett nytt år og tok med datteren min på 5 år til rutinekontroll til tannlege. Hun hadde hele fire hull i jekslene vært utfordrende å pusse tennene hennes når noen har vært løse (men blitt gjort hver dag) drikker ikke brus, saft, juice.. Hun er hos pappaen annenhver lang helg og sier han ikke pusser dem, men skal ikke si det er noen hovedårsak til problemet. noen trøstende ord fra andre foreldre? Ble oppriktig sjokkert og trodde ikke det kunne være mulig.. Anonymkode: b5849...ac4 Får alltid kjeft hver gang jeg går til tannlegen med mine Siden jeg bruker sånn trekant tannbørste og vegansk tannkrem. Men de evner stort sett å beklage etter de har sett på tennene deres. Null hull. Er ikke flink til å pusse men tannbørsten gjør at pussingen går fortere. Anonymkode: eeaca...c0f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen ganger kan det skyldes medfødt svekket emalje, men for sikkerhets skyld kan du be tannlegen demonstrere hvordan man pusser. Det er visst ganske vanlig å ha dårlig teknikk. Faren bør selvfølgelig også begynne å pusse tennene hennes, men hvordan du skal kunne få til det hvis han ikke forstår det av seg selv kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Anonymkode: 41510...589 Jeg har 3 med svak emalje men null hull. Skylder på tannbørsten for at jeg klarer å holde tennene deres fri for hull Anonymkode: eeaca...c0f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Jeg opplever det samme som deg ts, du er ikke alene. Pusser tennene til ungen hver dag, og hun får fluortablett. Men dukker opp hull med jevne mellomrom likevel 😔 Anonymkode: 19f0d...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Sånn er det ts. Slutt og ta alt så alvorlig. Anonymkode: 7b752...471 1
Heln Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 Du kan pusse morgen og kveld supergodt og likevel få hull i tennene. Det er genetikk inni bildet også, pussing er forebyggende absolutt, men noen har svakere tenner enn andre og sånn er det bare.
abderitt Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Eg har eit barn som har slike tenner og. Veldig lett for å få hull, til trass for at vi pusser tenna veldig grundig, tanntråd, fluortablett og munnskyll. Plutselig ein dag, hadde ho fem hull, som måtte borast. Eg følte meg som verdas værste mamma. Heldigvis har det gått veldig fint, jentungen elskar tannlegen og vil no ha fleire hull i tenna, for å kunne gå dit oftare....
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår datter var 4 år da hun måtte trekke en jeksel pga hull! Jeg følte meg helt forferdelig. Men han på sykehuset som trakk tannen sa at noen tenner er bare slik. Uansett hvordan vi pusset. For hun pusset jo tennene godt, eller vi pusset jo de for henne. De andre var jo fine. Det er den eneste gangen hun har hatt hull. Så ikke føl deg som verdens verste mamma, for det tror jeg neppe du er. Slikt skjer. Anonymkode: f6e14...af9 Det var godt å lese din erfaring! Tusen takk, føler meg bedre 💛 Anonymkode: b5849...ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå