AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Jeg eier allerede en bolig, men pga sykdom får jeg nesten ikke brukt boligen. Den er lite praktisk. I begynnelsen gikk det greit, men tilstanden min blir progressivt verre. Jeg er uføretrygdet og fikk lån på 1 mill (det meste jeg kunne få) fra vanlig bank for å kjøpe boligen. Resten betalte jeg med betydelig egenkapital (erstatningspenger grunnet sykdom). Men sykdommen min har forverret seg, og jeg er i behov av ny bolig som er større og nærmere familien min. Men da må jeg opp i pris. Jeg har ikke hatt noen problemer med å betale ned på nåværende lån, sparer til og med. Så jeg lurer på om jeg kan få høyere lån fra Husbanken enn fra vanlig bank, sånn at jeg kan klare å bo i egen leilighet? Eller bidrar de kun med startlån? Synes det er så kjipt å måtte bo hos mine foreldre, når jeg er voksen og egentlig kan klare meg selv, så lenge jeg har en mer tilrettelagt bolig. Hvis noen har erfaringer så setter jeg stor pris på det. Anonymkode: f1a66...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå