Gå til innhold

Gruer meg sånn… rektoskop undersøkelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt litt med litt frisk blod når jeg er på do med avføring. Nå skal jeg i morgen til sykehuset å undersøkes ved hjelp av et rektoskop. Noen som har gjort dette ? Herregud jeg gruer meg . Skal ta klyx i kveld og i morgen tidlig . Har aldri gjort det heller før . 

Anonymkode: bfc5e...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har slitt litt med litt frisk blod når jeg er på do med avføring. Nå skal jeg i morgen til sykehuset å undersøkes ved hjelp av et rektoskop. Noen som har gjort dette ? Herregud jeg gruer meg . Skal ta klyx i kveld og i morgen tidlig . Har aldri gjort det heller før . 

Det er ikke noe å grue seg for. Du kan be om beroligende og smertestillende, men mest sannsynlig vil du ikke trenge noen av delene. Pust med magen, så er det fort ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

ndersøkes ved hjelp av et rektoskop.

Tipper legen gleder seg 😍💩👀

Anonymkode: 8d5a7...d80

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det. Gruet meg noe så forferdelig. Mannen min fulgte meg å var god å ha på venterommet. Jeg takket ja til beroligende, men jeg er så vanskelig å sette veniflon på, slik at de slutt ga opp. Å jeg er så glad det ikke ble noe beroligende. For det var overhodet ikke vondt. Kjente litt i en sving på tarmen, men vondt var det absolutt ikke. Bare huske å puste godt, så du ikke stresser deg opp. Han som utførte det var jo også helt super. Pratet rolig, forklarte godt. Lykke til. 

Anonymkode: dea0c...02e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt rektoskopi og koloskopi. Rektoskopi gikk helt fint. Legen var veldig flink og omsorgsfull og det gjorde ikke vondt. Lykke til!! Det kommer til å gå fint❤️

Koloskopi var mer ubehagelig, men fikk smertestillende og de brukte tynt skop som er mer skånsomt enn det vanlige skopet. Det verste med koloskopi var fasten døgnet før. 

Anonymkode: 7772d...48e

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å Grue seg til, gruet meg svært mye til det når jeg måtte igjennom det. Gikk helt fint bare litt ubehagelig. Lykke til ❤️

Anonymkode: 920e6...990

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har gjort det. Gruet meg noe så forferdelig. Mannen min fulgte meg å var god å ha på venterommet. Jeg takket ja til beroligende, men jeg er så vanskelig å sette veniflon på, slik at de slutt ga opp. Å jeg er så glad det ikke ble noe beroligende. For det var overhodet ikke vondt. Kjente litt i en sving på tarmen, men vondt var det absolutt ikke. Bare huske å puste godt, så du ikke stresser deg opp. Han som utførte det var jo også helt super. Pratet rolig, forklarte godt. Lykke til. 

Anonym med det innlegget her som skriver igjen.

Beklager, jeg har tatt koloskopi. Men er vel noe av det samme. 

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 16.56):

Hvordan gikk det? ❤️

Anonymkode: 7772d...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...