Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så god peiling på hudbehandling, men har bestemt meg for å kjøpe en god retinolkrem. Men jeg blir litt forvirret. Det er jo så mye ulikt som anbefales. Vil gjerne også ha tips til god dagkrem.

AnonymBruker
Skrevet

Zo sine

Anonymkode: f3a56...778

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nr 7 Retinol

CeraVe dagkrem ( eller helst spf 50 )

Anonymkode: 315a9...dc2

Skrevet

Takk for tips. Bruker du denne selv?

Skrevet

Jeg bruker Paulas Choice sin, men vurderer å gå over til Medik8 sin retinal. Skal fungere raskere enn retinol tydeligvis.

Skrevet (endret)

Jeg bruker Medik8 Crystal Retinal 3. Har ikke brukt den lenge nok til å se noen store resultater, men syns porene mine har blitt mindre synlige. Ikke irriterer den i det hele tatt heller og jeg har ikke fått noe utbrudd av den. Bruker den annenhver kveld. Skal kjøpe 6-er’n neste gang tenker jeg. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Samme som @jukkapalme. Begynte med Crystal retinal 1 og er nå på 3, skal over på 6 neste gang. Jeg er atopiker med sensitiv hud, men har ikke merket noe irritasjon ved  bruk av disse. Men bruker bare annen hver kveld og kutter ut bruk av alle aktive ingredienser når hudbarrieren av en eller annen grunn er kompromittert, f.eks ved kulde eller eksem.

Endret av estella87
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker paulas choice.

Skincity har chat med hudpleiere og selger både paulas choice og medik8, så det går an å høre med dem hva de tror passer deg best.

Anonymkode: 50c47...1ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker The Ordinary sine retinolprodukter. Den på 1% er heftig, og krever en lang tilvenningstid. Men du får ren retinol til en billig penge. Etter å ha brukt den 2 ganger i uken, med litt rødhet og irritasjon, har huden min nå vendt seg til den, og den har ikke vært så glatt og fin på mange år. Tidligere fikk jeg hormonelle kviseutbrudd, men har ikke hatt en eneste urenhet etter jeg begynte med denne for 1 år siden. Effekt på smårynker er - tja, litt kanskje. 

Det er ingen krem. Du må hydrere huden godt i tillegg. Retinol er ikke en fuktighetskrem. 

Anonymkode: 219c0...adf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt Isispharma Glyco-A Medium Peeling. Og så har jeg Cosrx  Advanced Snail 92 All In One Cream, COSRX Advanced Snail 96 Mucin Power Essence og COSRX BHA Blackhead Power Liquid. Men så aner jeg ikke om dette i det hele tatt er kompatibelt.

jeg har i tillegg Murad retinolserumet.

noen som vet om dette bør brukes sammen?

kjører på med cicaplast innimellom og solfaktor 50.

Anonymkode: f1b73...80f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Paulas C sin 1%, denne flasset jeg av i starten og kunne ikke bruke den oftere enn et par ganger i uka og brukte den selvsagt ikke på sommeren.  Nå bruker jeg The ordinary retinol i olje 1% et par ganger i uka, flasser ikke nevneverdig av denne.  Vet ikke om retinol utgjør noen forskjell på huden min......jeg har pigmentflekker som aldri forsvinner uansett hva jeg gjør.   Men jeg har svært lite linjer og satser på at retinol vil holde huden min ung lengre.  Er en av de få ingrediensene som har dokumentert virkning på hudens struktur. 

Anonymkode: 037ee...ae3

AnonymBruker
Skrevet

The ordinary

Arguliiteraine

Soulotion 10 %

Anonymkode: 315a9...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Den beste er den du tåler, så du må begynne lavt :) 0,1 eller 0,2. 

Anonymkode: 6dfc4...637

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan dere at kremen fungerer?Må man bruke den i flere år for å se effekten?Jeg er 33 og har ikke spesielt med rynker enda, bare noen linjer mellom brynene..Hjelper retinol på dem?

Anonymkode: 6b94e...126

Skrevet

Jeg bruker Zo recovery creme og er veldig fornøyd. Dette er den eneste retinol kremen huden min tåler. Synd den er så dyr, men verdt alle pengene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...