Gå til innhold

Mer nasking i selvbetjente kasser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så overraskende. Er man litt frekk er det ganske lett å lure med litt ekstra i selvbetjent når de vanligvis ikke sjekker lappen. Jeg stjeler ikke men er imidlertid ikke så bekymret for matvarekjedene.

Anonymkode: c3311...e3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt overrasket selv! Ser det ikke er at de regelrett stjeler en vare, men at de gjerne "glemmer" å scanne noe. Sukk, jeg elsker selvbetjeningskasser og hater kontrollene hvor alt som er pakket må ut igjen 🙄 Håper de heller har litt mer "nærvær" ved kassene enn å øke kontroller ihvertfall. 

Anonymkode: bbc2f...bdf

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt overrasket selv! Ser det ikke er at de regelrett stjeler en vare, men at de gjerne "glemmer" å scanne noe. Sukk, jeg elsker selvbetjeningskasser og hater kontrollene hvor alt som er pakket må ut igjen 🙄 Håper de heller har litt mer "nærvær" ved kassene enn å øke kontroller ihvertfall. 

Anonymkode: bbc2f...bdf

Pakke ut igjen? Oi. Da er de langt mer nøye i din butikk enn den jeg bruker selvbetjent kasse i.

Jeg har blitt tatt ut for kontroll kanskje 2-3 ganger i selvbetjente kasser i løpet av de seks årene jeg har bodd her og brukt den butikken nå og da. Og ingen av gangene har den ansatte gjort noen særlig anstrengelser for å kikke i bunnen av posene eller tatt ut noe for å virkelig kontrollere. De kaster et lite blikk på skjermen (rekker ikke se alt som står der så kjapt) og gløtter ned i posen(e), og så logger de godkjent på skjermen og går sin vei.

De kan umulig ta mange kjeltringer i den butikken jeg handler i (Coop) med så dårlig kontroll. Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med at selvbetj.kassene skal pipe for kontroll når den gjøres så slurvete uansett?

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke overrasket, samfunnet bruker tross alt mye tid og penger til å passe på voksne som tydeligvis ikke kan passe på seg selv, men samtidig er det litt utrolig å gjøre seg til tyv for en pakke biff. Jeg bruker alltid selvbetjeningskasser hvis det er tilgjengelig og på Coop-butikker scanner jeg mens jeg handler, det er både raskere og enklere enn vanlig kasse. Jeg synes det er veldig synd at noe som skal være et gode blir misbrukt på den måten, og ikke minst er det jo vi kunder som må betale for videoovervåkning og flere ansatte til å holde vakt. 

• Liker 3
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Pakke ut igjen? Oi. Da er de langt mer nøye i din butikk enn den jeg bruker selvbetjent kasse i.

Jeg har blitt tatt ut for kontroll kanskje 2-3 ganger i selvbetjente kasser i løpet av de seks årene jeg har bodd her og brukt den butikken nå og da. Og ingen av gangene har den ansatte gjort noen særlig anstrengelser for å kikke i bunnen av posene eller tatt ut noe for å virkelig kontrollere. De kaster et lite blikk på skjermen (rekker ikke se alt som står der så kjapt) og gløtter ned i posen(e), og så logger de godkjent på skjermen og går sin vei.

De kan umulig ta mange kjeltringer i den butikken jeg handler i (Coop) med så dårlig kontroll. Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med at selvbetj.kassene skal pipe for kontroll når den gjøres så slurvete uansett?

Jeg er enig med deg i det og lurer på hvordan de tenker de skal ta tyver hvis de ikke benytter seg av kontroller. Med unntak av én gang da selvbetjeningskasser var helt nytt har jeg heller aldri blitt bedt om å tømme alle poser. Ofte trykker de bare godkjent på skjermen uten å gjøre noe mens andre ganger kikker de raskt i en pose eller scanner en håndfull varer og det er det. Kan det være at noen får nøyere kontroller enn andre slik tollbetjenter på grensen bruker trynefaktor for å avgjøre hvem de skal stoppe? 

AnonymBruker
Skrevet

De kontrollene er jo en vits. 

På en spar ble jeg plukket til kontroll tre ganger, de sjekka ikke noe. Signerte bare ut. 

På ovs får de beskjed om å sjekke den og den varen som er skannet inn, ikke noe annet. Har jo skannet de, selvsagt er de der… (på løsvekt vet jeg mange lurer systemet). 

På en ekstra, der sjekket han helt overfladisk. Så vidt posen ble åpnet før han kvitterte det ut. 

Jeg bruker selvbetjent overalt hvor jeg kan. 

Anonymkode: afae6...64c

Gjest Adobyen
Skrevet
Arkana skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke overrasket, samfunnet bruker tross alt mye tid og penger til å passe på voksne som tydeligvis ikke kan passe på seg selv, men samtidig er det litt utrolig å gjøre seg til tyv for en pakke biff. Jeg bruker alltid selvbetjeningskasser hvis det er tilgjengelig og på Coop-butikker scanner jeg mens jeg handler, det er både raskere og enklere enn vanlig kasse. Jeg synes det er veldig synd at noe som skal være et gode blir misbrukt på den måten, og ikke minst er det jo vi kunder som må betale for videoovervåkning og flere ansatte til å holde vakt. 

For egen del kunne jeg fort ha bommet på enkelte grønnsaker og urter hvis det ikke var tydelig merket med navn.  Dvs. Jeg kunne like fort ha lurt meg selv som butikken.  Den ene dagen tror jeg at jeg ser forskjell på pastinakk og persillerot, men så er det glemt igjen. 

Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

For egen del kunne jeg fort ha bommet på enkelte grønnsaker og urter hvis det ikke var tydelig merket med navn.  Dvs. Jeg kunne like fort ha lurt meg selv som butikken.  Den ene dagen tror jeg at jeg ser forskjell på pastinakk og persillerot, men så er det glemt igjen. 

Ja, det kan jo skje hvem som helst, men jeg tror nok de ser forskjell på de som glemmer en bunt gulrøtter innimellom ukeshandelen og de som handler fem ting hvor dyre biffen eller sekspakningen med øl tilfeldigvis ble utelatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker selvbetjente kasser fordi da er det meg som slår inn. Husker godt jeg hadde 3 4-pakker med pepsi max, jeg la en på kassa og ga beskjed at jeg hadde 3 men ble likevel beskylt for tyveri. Slikt skjer ikke når jeg skanner selv. Og tenker på all de gangene prisen i kassasystem var feil. Mye enklere med handskanner, da ser jeg om prisen er riktig eller feil med en gang.

Kjedene vil jo få oss kunder til å gjøre enda en jobb for dem, så med litt feil må de nok regne. Jeg tror ikke at det er så mange som gjør det med vilje.

Anonymkode: 18826...963

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må de jo ha tatt høyde for da de innførte selvbetjeningskasser. Altså at det ville bli økt tyveri/svinn. Det kan ikke komme som noen overaskelse at folk et frekke som f.

Og jo, det er en del som bevisst unnlater å scanne varer. F.eks. fyller en hel handlevogn med 30 varer og scanner bare 5. På min Obs tar de folk hver dag.

Anonymkode: 1a45b...463

Skrevet
Million skrev (3 timer siden):

Det er slik jeg har opplevd kontroll også.

Det har skjedd meg 2-3 ganger de siste årene (jeg bruker de kassene sjeldent uansett) og det har alltid vært få ting, så de kunne bare kaste et blikk i posen og på skjermen før alt ble godkjent.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette må de jo ha tatt høyde for da de innførte selvbetjeningskasser. Altså at det ville bli økt tyveri/svinn. Det kan ikke komme som noen overaskelse at folk et frekke som f.

Og jo, det er en del som bevisst unnlater å scanne varer. F.eks. fyller en hel handlevogn med 30 varer og scanner bare 5. På min Obs tar de folk hver dag.

Anonymkode: 1a45b...463

Dette er drøyt! Scanne bare 5 av 30? Hadde man skannet 25 av 30 ville det vært vanskeligere å oppdage uten nøyere kontroll.

Skrevet

Jeg er ikke overrasket. Det er mange frekke folk der ute. Veldig synd at noen få ødelegger for oss som foretrekker selvbetjeningskasser, i alle fall når jeg ikke storhandler. Jeg har blitt plukket ut i kontroll noen ganger, og synes det er stor forskjell på hvor nøye de er. Synes de har blitt nøyere de siste månedene. Går gjennom hele lappen og kikker på og teller over alle varene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg scanner alt men på ting uten strekkode skal en ikke se bort fra at en har bommet mer enn en gang, men det gjelder begge veier

Anonymkode: 80d1c...7cd

AnonymBruker
Skrevet

Så et ekstremtilfelle en gang, stikkord er barnevogn, obs stormarked, dyre sportsklær, selvbetjening, betalte bare for noen matvarer. De ble tatt ved døra. 

Anonymkode: acdab...71a

Skrevet

Jeg bruker selvbetjent hele tiden. Jeg innbiller meg at jeg blir konstant observert i den kassa og hadde aldri turt å finne på noe sprell 😅

Men jeg kjenner ei som jobber i butikk og hun forteller at de har tatt folk i å stjele flere brett med brus, øl, kjøttvarer til flere hundrede kroner. Og at noen er gjengangere, og hver gang de har tatt dem spiller de stokk dumme.. 

Skrevet
Forundret.. skrev (9 timer siden):

Jeg bruker selvbetjent hele tiden. Jeg innbiller meg at jeg blir konstant observert i den kassa og hadde aldri turt å finne på noe sprell 😅

Men jeg kjenner ei som jobber i butikk og hun forteller at de har tatt folk i å stjele flere brett med brus, øl, kjøttvarer til flere hundrede kroner. Og at noen er gjengangere, og hver gang de har tatt dem spiller de stokk dumme.. 

😱 Er det mulig! :hakeslepp:  Noen eier ikke skam.

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Her om dagen gikk jeg for p handle noen varer. Jeg tok en såpe i jakkelomma og bar på resten av varene. Betalte alt i selvbetjeningen og gikk hjem.

Kjente da jeg hadde denne såpa i lomme... Fy så flaut. Skal betale en dag jeg er der igjen.

Men per nå har jeg stjålet.

Skrevet
Grønt blad skrev (3 minutter siden):

😱 Er det mulig! :hakeslepp:  Noen eier ikke skam.

Jeg ble sjokka når hu sa det. Hun sa at noen fyller korga med mange brett cola, og så slår de bare inn det ene. 

Andre kjøper masse kjøtt men slår inn kun den rimeligste. 

Nei, noen eier ikke skam.

AnonymBruker
Skrevet

Vet om en som spiser indrefilet, salmalaks og vilt nesten daglig. Hen stjeler bevisst, også i andre butikker. Ble tatt en gang, men brydde seg ikke. 

Anonymkode: d6581...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...