AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 For 2 mnd på rad fikk jeg avslag på bostøtte. Dette ble begrunnet med at min eldste sønn har for høy inntekt. Problemet er jo at han flyttet ut i begynnelsen på oktober, og dette står registrert i folkeregisteret! I følge husbanken henter de sine opplysninger fra folkeregisteret ved nye søknadsperioder. Jeg sjekket nå søknaden min for desember, og der står min sønn fortsatt registrert på min adresse. Når jeg forsøker å endre dette, står det bare at jeg må sende skriftlig klage i posten, og forklare hvorfor ikke det er meldt flytting til folkeregisteret...?? Forsøkte å ringe kommunens avdeling, men der var det stengt i dag, selvfølgelig... Andre som har opplevd dette og fått det ordnet ved å snakke direkte med kommunen...? Jeg har ikke printer engang, og syns det blir helt feil at jeg må bruke masse tid på å ordne opp i dette, når det er husbanken som ikke gjør ting riktig 🤬 Tar vel 6 mnd å få svar også, hvis jeg må sende klage i posten.... Kontaktet sønnen min som er på sjøen nå, og han brukte av sin tid på å kontakte skatteetaten, og de sendte ham kopi av bekreftelsen hos folkeregisteret, og jeg sendte nå mail til kommunen, med kopien vedlagt... Kjenner at jeg ikke har tålmodighet til slikt byråkratisk vims og fjas 😩 Anonymkode: d0475...00a 2
Million Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Uff, for et styr. Tungrodd byråkrati. Håper det ordner seg. Du har jo sendt dem det de trenger nå. Håper du får bostøtten etterbetalt! 👍
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Million skrev (22 minutter siden): Uff, for et styr. Tungrodd byråkrati. Håper det ordner seg. Du har jo sendt dem det de trenger nå. Håper du får bostøtten etterbetalt! 👍 Takk! Tipper jeg får til svar av kommunen (når jeg får tak i de) at de tar seg ikke av klager via tlf eller mail, og at jeg må sende skriftlig klage i posten 🙄 selv om feilen ikke ligger hos meg.... TS Anonymkode: d0475...00a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Det tar ofte ganske lang tid før skatteetaten sender ut oppdatert informasjon. Jobber i nav, og ser folk venter i vinter og votter på at det skal bli sendt oppdatert informasjon. Bekreftelse fra folkeregisteret hjelper heller ikke, nav må få informasjonen direkte. Utrolig tungrodd. Anonymkode: 103d0...1fe
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det tar ofte ganske lang tid før skatteetaten sender ut oppdatert informasjon. Jobber i nav, og ser folk venter i vinter og votter på at det skal bli sendt oppdatert informasjon. Bekreftelse fra folkeregisteret hjelper heller ikke, nav må få informasjonen direkte. Utrolig tungrodd. Anonymkode: 103d0...1fe Tror kanskje du har misforstått litt 🙃? Det er ikke NAV som behandler søknader om bostøtte, men husbanken, som jeg skrev i innlegget. Man får jo svar samme tid hver mnd på bostøttesøknad, og som sagt skal husbanken selv hente informasjon hver mnd fra folkeregisteret. Her fra Husbankens nettside om innhenting av personopplysninger: For å kunne behandle søknaden, innhenter Husbanken opplysninger hver måned fra: Folkeregisteret - opplysninger om personnummer, navn, sivilstatus og registrert adresse på alle personer på søknaden. Søker du elektronisk innhenter vi opplysninger om nær familie som er bosatt på samme adresse som deg. TS Anonymkode: d0475...00a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå