AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Skulle lete etter en jakke i skapet til moren min, og helt innerst i hjørnet under masse klær fant jeg en tung pose hun hadde gjemt inni en boks. Ble nysgjerrig på hvorfor posen var så tung og derfor åpnet jeg den. Var sykt masse pengesedler oppi, sånn man ser i narko filmer, store bunker med 500 sedler i tillegg til masse ruller med mynter. Sånne ruller som penger opprinnelig kommer i før man åpner de. Forstår ikke hvor disse pengene kommer fra, må være mange mange titusen kroner. Er det ikke veldig rart å ha så mye kontanter? Vet at hun har hatt en jobb ved siden av hovedjobben, men alt blir jo betalt ut digitalt i dag. Blir seriøst bekymret og redd? Tror ikke hun har rotet seg oppi noe med narkotika ettersom hun overhodet ikke er typen til det, så forstår ikke hvor disse pengene kommer fra og hvorfor de er forsøkt skjult så godt? Hadde det vært fra en vanlig jobb hadde hun vel ikke gjemt det så godt? Har noen erfaringer med lignende ting? Anonymkode: 2b82d...36e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Det er vel ikke verre enn at hun har gått i banken og tatt ut masse penger fra kontoene sine. Jeg vet mange, særlig litt eldre mennesker, vil sikre seg i tilfelle noe kollapser og man ikke kan betale med kort. Det er ikke alle som har nesegrus tro på banken sin, banksystemet generelt, internett eller staten. Uansett er det jo hennes penger og ikke noe du har noe med. Anonymkode: 9df5e...e49 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Jeg tenker også at hun kanskje er redd for at samfunnet skal kollapse og vil sikre seg. Problemet med det er jo inflasjonen som er nå, at penger som står både på vanlig sparekonto og kontanter blir mye mindre verdt. Anonymkode: d397f...928 2
Nåleputa Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Var det gamle penger? Google sedlene opp i mot de nye som er laga nå. 2
Hensatt Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Helt normalt å ha litt kontanter liggende tilfelle banksystemet krasjer. Det ser sikkert ut som mer enn det egentlig er. Er rull med mynter er fra 50-500 kroner. 2
Eva-Lena Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skulle lete etter en jakke i skapet til moren min, og helt innerst i hjørnet under masse klær fant jeg en tung pose hun hadde gjemt inni en boks. Ble nysgjerrig på hvorfor posen var så tung og derfor åpnet jeg den. Var sykt masse pengesedler oppi, sånn man ser i narko filmer, store bunker med 500 sedler i tillegg til masse ruller med mynter. Sånne ruller som penger opprinnelig kommer i før man åpner de. Forstår ikke hvor disse pengene kommer fra, må være mange mange titusen kroner. Er det ikke veldig rart å ha så mye kontanter? Vet at hun har hatt en jobb ved siden av hovedjobben, men alt blir jo betalt ut digitalt i dag. Blir seriøst bekymret og redd? Tror ikke hun har rotet seg oppi noe med narkotika ettersom hun overhodet ikke er typen til det, så forstår ikke hvor disse pengene kommer fra og hvorfor de er forsøkt skjult så godt? Hadde det vært fra en vanlig jobb hadde hun vel ikke gjemt det så godt? Har noen erfaringer med lignende ting? Anonymkode: 2b82d...36e Hvorfor snoket du i skapet til moren din? Hun legger vel neppe jakker i en pose inne i en boks. 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Alle eldre jeg kjenner har kontanter. Min far hadde over en halv million hjemme, og så gikk de ut på dato da nye sedler kom, måtte kjøre 5 timer til nærmeste NOKAS og bytte de inn samt skaffe en bevis på at de ikke var ulovlig ervervet. Good times. En ting er å kjøre på tur og være redd for motorstopp, en annen er å ha med en halv million i kontanter i tillegg. Anonymkode: 100cb...a67 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Smart mamma. Burde gjemt de bedre. Anonymkode: b1e50...e61
Eva-Lena Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Motelvibes skrev (21 minutter siden): Spør henne? Støtter dette forslaget. Bare si du lette etter en jakke og oppdaget dette skrinet og tenkte jakken antakeligvis lå inne i det skrinet. Hvem har ikke gjemt unna en jakke eller tre i ett skrin liksom? 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 Dersom det er mynter i ruller som ikke er åpnet så kan de ha samleverdi. Vi har en god del slike ruller, ikke noe mer spennende en samling😄 Anonymkode: 60302...c49
Leselusa Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Smart mamma. Burde gjemt de bedre. Anonymkode: b1e50...e61 Så når sedlene går ut og hun ikke rekker og veksle dem inn og hun mister beløpet, gjør henne til en smart mamma...? Anonymkode: d7657...dd2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 Man anbefales jo å ha kontanter som beredskap. Anonymkode: 503ef...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå