Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fortvila og må bare få ut frustrasjonen. 

Jeg og "venninna" mi er gravide med førstemann samtidig. Jeg har termin mars og hun i mai. 

Når vi snakker om babyene, er hun veldig opptatt av å snakke om hun tror babyene vil arve av utseende osv. Hun er veldig opptatt av å gni inn at hun tror barnet mitt kommer til å skjele med øynene og få dårlig syn siden samboeren min har dårlig syn og skjelte som barn.

Jeg har selv helt perfekt syn og sier at det ikke er sikkert barnet får dårlig syn da,   men hun sier likevel  "skulle du ikke ønske du fikk barn med noen som kan garantere barnet godt syn?"  og "barnet ditt vil sikkert bli mobbet.. " "baby med briller.. uff" 

Jeg er usikker på om hun bare sier dette fordi hun har dårlig selvtillitt, men jeg har lyst til å si ifra at dette er greit men har ikke turt enda.. vil jo ikke ha ei venninne som henne lenger. 

Anonymkode: 9d3d3...407

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det for en venninne? Dersom hun ikke er en veldig viktig del av livet ditt synes jeg likegodt du kan droppe hele dama.

• Liker 37
  • Nyttig 8
Skrevet

Hva faen……

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Denne venninna di er ei avlsmerr rett og slett. Om folk skulle ha dumpa hingstene sine for sånne små "skavanker" så hadde verden vært et trist sted. Barnet deres blir perfekt, og skulle det trenge hjelp med no så får dere det. Ingen er garantert noe uansett.

Gi henne kaffe i en To Go-kopp neste gang hun kommer innom.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dump henne!

Anonymkode: 8122f...910

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venninne som heletiden sa til meg når jeg gikk gravid at det var synd på babyen om den ble født med nesa til barnefar, at han kom til å «sette seg fast» på vei ut fordi han ville ha så stor nese. Skulle alltid påpeke hvor mye bedre hennes baby er og at min blir en pinglete taper kort oppsummert :)

men ut kom den vakreste gutten i verden, og ikke fikk han nesa til faren sin, og ikke er han pinglete heller. Stor baby som er godt foran i utviklingen.

Har fortsatt kontakt med denne venninna, og det har ikke blitt bedre..

Anonymkode: 389c7...d1d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager. Du kan jo si til henne at skjeling ikke trenger å være arvelig alltid.

Søsteren min skjelte ekstremt og ingen i slekten gjorde det eller hadde gjort det. Ikke ble hun mobbet heller.

Eventuelt kan du gå etter svakhetene i deres familie. "Huff, tenk om babyen deres arver nesa til Hans, eller får tenner på tørk som svigermor" Ikke så hyggelig gjort kanskje, men jeg synes på en måte at man ber om ufine svar når man er ufin selv.

Anonymkode: 883b8...40e

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart, kanskje hun har noen redsler selv som hun ikke vet hvordan hun skal håndtere.. så dette er måten hun prøver å snakke om det på..? 😅 utrolig frekt uansett.. men tror ikke du mister henne som venninne hvis du sier på en fin måte at du ikke synes dette er ok.

Anonymkode: d2157...aa9

• Liker 1
Skrevet

Hun vet at hennes barn kan bli født med ganske mange feil og mangler både her og der? På tross av friske foreldre osv?

Ting kan skje, og utseendet vet man aldri hvordan blir uansett.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, be henne om å holde kjeft. For en idiot av ei venninne, sosial kompetent er hun iallfall ikke.

Hva så om barnet får dårlig syn? Det har jo ingenting å si.

Anonymkode: ec1b2...e5f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde en venninne som heletiden sa til meg når jeg gikk gravid at det var synd på babyen om den ble født med nesa til barnefar, at han kom til å «sette seg fast» på vei ut fordi han ville ha så stor nese. Skulle alltid påpeke hvor mye bedre hennes baby er og at min blir en pinglete taper kort oppsummert :)

men ut kom den vakreste gutten i verden, og ikke fikk han nesa til faren sin, og ikke er han pinglete heller. Stor baby som er godt foran i utviklingen.

Har fortsatt kontakt med denne venninna, og det har ikke blitt bedre..

Anonymkode: 389c7...d1d

Men om han hadde fått nesa til faren - hva så? Du elsker han jo til å syns det er en kjekk og vakker fyr. :) 

Anonymkode: c1261...1bd

• Liker 3
Skrevet

Det der er jo mobbing av både en ufødt baby og barnefar. Gi beskjed! So what om babyen din ser dårlig, det betyr ingenting i det store og hele selvom alle selvfølgelig foretrekker godt syn fremfor dårlig syn.. Det er fortsatt babyen din som du elsker over alt på jord og ikke noe man snakker nedlatende om

• Liker 5
Skrevet

Jeg slutter aldri å la meg fascinere over hva slags mennesker folk tillater seg å kalle venner. Det der er ikke en venninne, ts, det er et ondskapsfullt hespetre!

• Liker 16
  • Nyttig 3
Gjest Albbas
Skrevet

Og du lar henne bare si slike ting??? Jeg hadde spurt hva faen som feiler henne og gitt klar beskjed om at sånn snakker man ikke om andre, barn eller ei! 

AnonymBruker
Skrevet

Å hun skal bli mor🙄 huff. 

Anonymkode: 7cd5a...1e9

• Liker 7
Skrevet

Neste gang ser du bare helt uttrykksløst på henne mens du sier «Oi. Det var ikke noe hyggelig sagt». Så holder du fast blikket hennes like uttrykksløst og lar den pinlige tausheten senke seg, uansett om og hva hun svarer. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Si til venninna di at du synes synd på babyen hennes som kommer til å bli en mobber. 

Anonymkode: 0e15e...2a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er en dårlig " veninne".  Dersom hun fortsetter, bør du vurdere å kutte henne ut, før ungene blir gamle nok til å forstå hva hun faktisk gjør. Men du kan prøve å prate alvorlig med henne om hvordan du oppfatter dette, det kan hende at hun ikke ser det selv. 

Anonymkode: 60a0a...7ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Er du ikke redd for at barnet ditt skal arve nesa til mannen din?"

-Nja, blir det gutt så arver han hvertfall stor p*** da hahaha  Er du redd ditt barn arver utseende til deg og far? Kjedelig å bli såpass (sett inn passende) lav, kortbent, smalskuldra, lubben ect

Anonymkode: c37db...576

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg du må si rett ut at disse kommentarene er veldig sårende. Spør henne hvorfor hun sier sånn, og om hun har tenkt på hvordan det får deg til å føle deg. Du vil jo elske ungen samme hvordan den ser ut, og får barna våre noe skavanker så er det vår jobb som foreldre og lære barna våre å bli glad i seg selv. Hun skal snart bli mamma, og sånn må hun aldri si foran barn i alle fall. 
Dersom hun ikke forstår ville jeg vurdert hele vennskapet. Hun virker jo veldig lite sosialt oppegående. 

Anonymkode: be925...679

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...