AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Hei. Jeg er gravid i uke 14. De siste 2-3 ukene har jeg våknet om natten og hatt vondt på bakside rygg/hofter. Det er ikke veldig vondt, men vanskelig å finne en god sovestilling. Det er også vondt på morgenen. Det går seg til i løpet av dagen, men kan kjenne det om jeg sitter i ro eller vrir meg. Kan dette være en begynnende bekkenløsning? Eller kjennes det ut på en annen måte? Det er altså IKKE i lysken/på fremsiden, men på sidene bak. Hvordan var bekkenløsning for deg? Er det noen som har hatt det som jeg har? Anonymkode: 2bc8e...60b
KristineS Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Hos meg kjentes det først i korsryggen/bakre bekkenledd i begge svangerskap, før det har kjentes mer foran mot slutten, så det kan være det du begynner å kjenne på. Jeg fikk bare små plager av selve bekkenløsningen, men klarte derimot å pådra meg en bekkenlåsning som jeg måtte til kiropraktor for å få has på. I andre svangerskap gikk jeg forebyggende til kiropraktor fra jeg begynte å kjenne noe i bekkenet og det holdt seg mye bedre, mye lengre denne gangen. Ellers kan jeg sterkt anbefale å sove med en pute mellom beina om du sover på siden. Gjerne ei som er stor nok til å nå helt fra lårene til anklene. I tillegg kan det hjelpe å være obs på å bevege seg med bena samlet når man skal ut og inn av f.eks. bil og seng. Men generelt var beskjeden fra Bode kiropraktor og jordmor at man kunne gjøre det meste som ikke gjorde vondt. Rett og slett følge kroppen. For noen funker det f.eks. godt å gå turer i terreng, mens for meg ble det bare mye verre og jeg måtte holde meg på flatmark. (Oi. Ble litt lengre enn tenkt dette 🙈)
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Her ser du hvor bekkenløsning sitter. Jeg har derimot en del smerter i korsryggen i tillegg, samt at når jeg kjenner det i symfysen så kjennes det ut som sterk svie. Aner ikke om korsryggen er relatert til bekkenløsningen eller hva det er. Det er nok ikke usannsynlig at bekkenløsning kan forplante seg fordi hele systemet generelt sett blir litt skranglete. Men selve bekkenløsningen kjennes for meg der hvor det er markert på bildet. Opp bak/inni/under hver rumleball samt i symfysen. Anonymkode: d85d0...847
KristineS Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Et annet bilde her som illustrerer godt hvor smertene kan sitte. De to prikkene på hver side av korsryggen er omtrent der bekkenleddene på bildet i forrige post sitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå