Gå til innhold

Hvor mye kwh brukte dere i desember?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble forbruket deres? Her om vi på ca 2450. Stort hus 5 stk boende.  2 voksne og 3 tenåringer

Anonymkode: 8d0ff...555

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte 2290 kWh

Middels stor enebolig. 2 voksne. Inkluderer lading av en plug-in hybridbil. 

Anonymkode: 1496d...151

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig forstår jeg ikke poenget med disse trådene, som bare framstår som skryt. Det er vel åpenbart at et godt isolert hus med alternative oppvarmingsalternativer bruker færre kWh.

I desember brukte jeg, som bor sammen med to store tenåringer, 1950 kWh i mitt lille, dårlige isolerte rekkehus fra ørtenhundretallet og ingen andre alternative oppvarmingsmetoder. Har også en gammel elbil. 

Anonymkode: b79dd...a0f

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

2200, stort enderekkehus. To voksne, og det inkluderer lading av bil.

Anonymkode: 2dbb4...2fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Egentlig forstår jeg ikke poenget med disse trådene, som bare framstår som skryt. Det er vel åpenbart at et godt isolert hus med alternative oppvarmingsalternativer bruker færre kWh.

I desember brukte jeg, som bor sammen med to store tenåringer, 1950 kWh i mitt lille, dårlige isolerte rekkehus fra ørtenhundretallet og ingen andre alternative oppvarmingsmetoder. Har også en gammel elbil. 

Anonymkode: b79dd...a0f

Det er jeg som har svart over deg. Vi har også et dårlig isolert hus, og selv med vedfyring som oppvarmingskilde har vi hatt en innetemperatur på 18-19 grader det meste av tiden. Vi bor i Innlandet og har hatt mange kalde dager. 

Anonymkode: 1496d...151

Skrevet

Vi brukte 1700 kwh. Gammel enebolig. Vi er 2 voksne. 

2 ungdommer og svigermor på julebesøk, 1-2 uker samt barnebarn på besøk 2 helger i desember.

Skrevet

449 kwh i desember. Bor i blokkleilighet med fjernvarmeoppvarming via radiatorer (altså ikke strømforbruk til det). Samme med varmtvann, det er inkludert i fellesutgiftene. Så bruker ikke strøm til det heller. Men fellesutgiftene ble økt med flere hundre kroner pga økte energipriser for en tid tilbake siden (tror det var i fjor en gang). Så jeg betaler, via en omvei, mer for varme og varmtvann enn det som står på strømregningen.

AnonymBruker
Skrevet

2189 kWh. Enebolig, fem personer. Varmes stort sett opp av varmepumpe (avtrekksluft), men har også fyrt en god del. Fire stk dusjer hver dag. Elbil.

Anonymkode: afa67...53a

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her

Vi bor i et stort dårlig isolert hua fra 70 tallet. Absolutt ikke skryt, synes selv vi har brukt mye.håpet vi kunne holde oss under 2000

Fulgt med hver dag og jeg klarer ikke å forstå når det trekkes mye kontra lite,fire dager med nesten likt forbrukt kunne skille med 40 kwh I døgnet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1150 kwh. Godt isolert hus fra 60-tallet (nye vinduer og tak de siste 10 årene). To voksne, hjemme hele døgnet. Varmer med varmepumpe til 18 grader, og fyrer opp med ved om vi trenger mer.

Huset er 250 kvm, men vi lukker såklart alle dører. Varmer kun opp bad, stue og kjøkken.

Anonymkode: d953d...aae

Skrevet

Det jeg trengte. Har ikke el-bil, men god vedovn og billig ved.

AnonymBruker
Skrevet

Endte på ca 1800 for desember, ca 200 kvm hus. Kun varmepumpe, nesten ikke vasket klær denne mnd 

Anonymkode: ada1f...081

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trådstarter her

Vi bor i et stort dårlig isolert hua fra 70 tallet. Absolutt ikke skryt, synes selv vi har brukt mye.håpet vi kunne holde oss under 2000

Fulgt med hver dag og jeg klarer ikke å forstå når det trekkes mye kontra lite,fire dager med nesten likt forbrukt kunne skille med 40 kwh I døgnet

Oppvarming? Temperaturen har variert mye i desember. Klart det er stor forskjell på to grader og minus 14 grader. 

Anonymkode: afa67...53a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

504 kwh, leilighet på 68 kvm, bor alene.

Var også bortreist i en uke

Anonymkode: 457c2...aaa

Skrevet

Vi brukte 3500 kWh i desember... 😉 Stort hus og mange gjester da! Heldigvis var strømmen "gratis" i de dagene forbruket gikk rett opp!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1582 kwh. To voksne, relativt ny tomannsbolig. 

Anonymkode: 667ca...d75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvordan ble forbruket deres? Her om vi på ca 2450. Stort hus 5 stk boende.  2 voksne og 3 tenåringer

2270 kWh.

Anonymkode: 02092...8bc

AnonymBruker
Skrevet

2272 kwt. Enebolig på 180 m2. Må ha en ovn på nede i kjelleren pga vannet. Det trekker for mye for min del. Det rommet skal innredes i løpet av våren, med varmekabler.

Varmepumpa holder ikke temperaturen når det er mer enn -10 grader, noe det har vært store deler av desember. 

Ny peis kommer til sommeren. 

Anonymkode: d53cf...ec0

AnonymBruker
Skrevet

2020 kWh. Bruker lite strøm til oppvarming, men mye til elbilene. Hus fra 1905.

Anonymkode: 5020d...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...