AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Vi er skilt og har 2 barn, en på 17 mnd og en på 4. konfliktnivået er ekstremt. Jeg biter tennene sammen og prøver å være rolig, men det er ikke så lett bestandig. Bf kjefter og skriker på meg enten jeg henter eller levere barn hjemme hos han eller han gjør det hos meg. Vi bor begge i samme by og i blokk. Det er helt pinlig hvordan han holder på og ja, jeg har noen ganger måtte svare tilbake. Naboene min har selvsagt fått med seg dette. Nå begynte vi på fvk for 3 mnd siden og der modererer han seg veldig. Alt er min skyld og om jeg svarer på tiltale så rakker jeg bare ned på han. Det er hans mantra at jeg bare rakker ned på han. Han enser ikke hva som er barnas beste og har innrømmet hos fvk at målet med mest mulig samvær er mindre bidrag. Han vet også at fvk ikke har noen myndighet over oss, så han driter egentlig i hele fvk. Han har sagt at han ikke har interesse av å møte på fvk mer da han ikke ser nytten ved å være der, siden vi er uenige om ting. Han skal heller dra meg for retten vedr samvær. Hvordan vil saken stille seg for han om det kommer skriv fra fvk om at han ikke viser interesse for videre møter på fvk? Hele meg stritter i mot 50/50 da barna viser tegn til utrygghet sammen med far. Far er en person som trur han alltid har rett og at han har lov å ytre sine meninger akkurat når det passer han. Blir han konfrontert med at hans synspunkt er feil, så er det krangel og surmuling. Han vet, kan og trur alt best. Veldig meg meg meg hele tiden. Anonymkode: b63ba...7dd
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Høres slitsomt ut! Jeg har ikke annet råd til deg enn å prøve å dokumentere, helst via lydopptak, hvordan han oppfører seg ovenfor deg. Da kan andre f.eks de på fvk selv høre hvilken type han er. Anonymkode: a8e9c...ca0 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Høres slitsomt ut! Jeg har ikke annet råd til deg enn å prøve å dokumentere, helst via lydopptak, hvordan han oppfører seg ovenfor deg. Da kan andre f.eks de på fvk selv høre hvilken type han er. Anonymkode: a8e9c...ca0 Jeg har flere dokumentasjonen via lydopptak, men fvk ser ikke poenget med å høre på det. Føler meg så låst. Så og si alt bf sier er løgn og fvk trur på dette. Jeg føler meg mistrodd av fvk når bf nekter for at han hyler og skriker, noe jeg kan bevise bare ved noen tastetrykk på mobilen. Jeg skjønner ikke hvorfor fvk ikke kan høre noen av opptakene. Jeg føler de er mest på far sin siden. Anonymkode: b63ba...7dd
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Spar lydopptakene til dere evt er i retten. Fam.vernkontoret skal være nøytrale, men du kan be om time alene hvor du kan legge fram din side av saken og dine bekymringer, og be om råd fra psykolog/mekler. Far vil ikke fremstå bra i retten mtp å ha sagt at han ønsker mest mulig samvær for å betale minst mulig, men dessverre er ikke det sikkert retten vil legge så mye vekt på det. Uansett - forhold deg rolig, det er dritvanskelig, men la han kjøre på og stevne deg om han ønsker det - skaff deg en god advokat og la han avkle seg selv for retten. En oppnevnt sakkyndig vil neppe anbefale 50/50 om konfliktnivået er høyt og barna dessuten er små. Anonymkode: ebd6a...372 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Spill av lydopptakene på FVK selv om de sier nei. Husk å ikke avtale NOE som helst muntlig med denne fyren. Og husk at han også kan gjøre opptak. Du må hele tiden passe på at det du skriver og gjør kan bli brukt mot deg i retten. Selv om han fortjener kjeft og stygge ord, så vil slike utbrudd fra deg bli tatt ut av sammenheng og du vil bli fremstilt som aggressiv, ustabil og uegnet som mor. Overlever barna via barnehage. Den ene henter om morgenen og har ansvar til 15-16 f.eks , og den andre henter om ettermiddagen. Gjør ALLE avtaler skriftlig! Han kommer til å påstå at han eller du har sagt ting som ikke har blitt sagt. Da MÅ du ha noe skriftlig å vise til! Ellers blir det ord mot ord, og han høres ut som en som heller sulter ihjel enn å gi seg i krig mot deg! Anonymkode: 3a18f...122 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 50% krever SAMARBEID, det har ikke dere. Anonymkode: 6f496...286 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Og denne personen fikk du ikke bare ETT, men TO barn med!!! Hvorfor det`? Anonymkode: 94ba5...0d3 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vil saken stille seg for han om det kommer skriv fra fvk om at han ikke viser interesse for videre møter på fvk? Hele meg stritter i mot 50/50 da barna viser tegn til utrygghet sammen med far. Far er en person som trur han alltid har rett og at han har lov å ytre sine meninger akkurat når det passer han. Blir han konfrontert med at hans synspunkt er feil, så er det krangel og surmuling. Han vet, kan og trur alt best. Veldig meg meg meg hele tiden. Anonymkode: b63ba...7dd Fvk uttaler seg ikke og vitner ikke saker. De skriver kun ut meklingsattest. De kan sende bekymringsmelding til bv. Det du bør gjøre, er å ta opptak av samtalene på fvk. Du må ikke informere. Bare legg telefonen i stolen din/fanget ditt eller noe slikt. Få han til å si sin motivasjon for samværet. Bruk dette overfor en sakkyndig når dere går til retten. Å bruke det som bevis får du nok ikke, men Terkelsen for å vise ting til sakkyndig er langt lavere. Enig med bf at fvk-møtene er bortkasta for dere, for her er den ene parten ikke interessert i å samarbeide. Finn deg en advokat. Anonymkode: 41744...c17 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og denne personen fikk du ikke bare ETT, men TO barn med!!! Hvorfor det`? Anonymkode: 94ba5...0d3 Nyttig… Anonymkode: 41744...c17 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har flere dokumentasjonen via lydopptak, men fvk ser ikke poenget med å høre på det. Føler meg så låst. Så og si alt bf sier er løgn og fvk trur på dette. Jeg føler meg mistrodd av fvk når bf nekter for at han hyler og skriker, noe jeg kan bevise bare ved noen tastetrykk på mobilen. Jeg skjønner ikke hvorfor fvk ikke kan høre noen av opptakene. Jeg føler de er mest på far sin siden. Anonymkode: b63ba...7dd Fvk bryr seg verken om dere eller barna. De er kun interessert i at det kommer fram til en avtale, innholdet er uvesentlig. Anonymkode: 41744...c17 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 Jeg hadde det på samme måte, gikk til sak for å få hjelp til en løsning. Jeg (mor) endte med minst samvær. Til tross for å legge frem 70 sider med samværssabotasje og manglende oppfølging fra fars kant. Far stilte seg uvitende, uskyldig og hard arbeidende og vant på det. Anonymkode: fe0bc...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har flere dokumentasjonen via lydopptak, men fvk ser ikke poenget med å høre på det. Føler meg så låst. Så og si alt bf sier er løgn og fvk trur på dette. Jeg føler meg mistrodd av fvk når bf nekter for at han hyler og skriker, noe jeg kan bevise bare ved noen tastetrykk på mobilen. Jeg skjønner ikke hvorfor fvk ikke kan høre noen av opptakene. Jeg føler de er mest på far sin siden. Anonymkode: b63ba...7dd Ikke vær så tafatt. Trykk på 'avspill' og stikk det opp i fjeset på FVK-personen. Max volumen. Og så bør du for øvrig gjøre opptak på alt. Anonymkode: 8063c...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde det på samme måte, gikk til sak for å få hjelp til en løsning. Jeg (mor) endte med minst samvær. Til tross for å legge frem 70 sider med samværssabotasje og manglende oppfølging fra fars kant. Far stilte seg uvitende, uskyldig og hard arbeidende og vant på det. Anonymkode: fe0bc...8d3 Sykt! Retten tar sjelden hensyn til barna. Anonymkode: 6f496...286
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 Har du sagt til gar du har tatt opp? Om ikke kan ikke det brukes som bevis Anonymkode: 5ebb0...9d9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 Drøft situasjonen med helsestasjonen for råd og veiledning. Med fars oppførsel foran barna syns jeg faktisk at barnevernet også burde bli koblet inn for hjelp. Har selv to barn på akkurat samme alder, med en klin gæren barnefar. Føler veldig med deg og vet hvor tungt det er. Her gikk det så langt at jeg måtte få hjelp fra andre instanser og nekte samvær med far. Var dog verre enn det du skisserer her, men det viktigste er at barna skal føle seg trygg. Ta opptak, kommuniser via sms, hvordan ser du at barna viser tegn på å være uttrygg rundt far? Så lenge det er samvær så bør dere fordele dette via barnehagen, slik at barna ikke utsettes for fars sinne mot deg. Ha eventuelt møter med fvk alene for å få veiledning i situasjonen. I vår situasjon endte det opp med at fvk sa at far ikke burde ha samvær med barna på nåværende tidspunkt (og dette foran han). Be eventuelt om en annen ansatt dersom du ikke føler deg sett. Og har barnet på 17 mnd samvær 50% med far? Anonymkode: 0a891...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 Kjenner meg igjen. Samvær for barn under 3 år er ikke anbefalt å være 50/50. Har lest meg en del opp på hva de ser på i eventuell rettssak, og at han viser lite evne til å samarbeide vil ikke gå i hans favør, og at han ønsker å ha barna mer for å få mindre bidrag viser også at han ikke tenker på barnas beste som er det som skal prioriteres. Tenker heller du burde skrive ned alt han gjør hver gang han gjør noe dumt, med dato og situasjon. Kan være kjekt å ha til en eventuell rettssak. Anonymkode: eb9d2...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sagt til gar du har tatt opp? Om ikke kan ikke det brukes som bevis Anonymkode: 5ebb0...9d9 Dette er feil. Og ts, du trenger advokat. Ikke hør på oss, du aner ikke om vi vet hva vi snakker om. Anonymkode: 07429...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 På tide å kontakte advokat Ts. OG ikke gå med på 50/50. Du får aldri snudd det om du først har det. Anonymkode: 5dfda...cac
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Skrevet 2. januar 2023 Men er han en god far? Anonymkode: ead27...3d2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har flere dokumentasjonen via lydopptak, men fvk ser ikke poenget med å høre på det. Føler meg så låst. Så og si alt bf sier er løgn og fvk trur på dette. Jeg føler meg mistrodd av fvk når bf nekter for at han hyler og skriker, noe jeg kan bevise bare ved noen tastetrykk på mobilen. Jeg skjønner ikke hvorfor fvk ikke kan høre noen av opptakene. Jeg føler de er mest på far sin siden. Anonymkode: b63ba...7dd Grunnen for dette er fordi at de skal holde seg nøytrale. Dette høres ut som må opp på et høyere nivå. Men er lydopptak lov uten samtykke? Anonymkode: 1114f...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå