Gå til innhold

Skal jeg ta tilbake at jeg kalte han microcheater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen hadde nettopp en liten periode hvor vi skulle prøve på nytt, men det ble ikke noe av pga hans dårlige mentale helse. 

Iløpet av den perioden tok jeg på meg skylden for mye iløpet av forholdet for å skåne han og fordi jeg ville gjøre alt for å fikse ting mellom oss. Etter å ha snakket med flere venninner så skjønte jeg at det ikke var riktig og jeg tok det opp med han. Vi endte opp med å komme innpå en samtale om noe han gjorde i forholdet som ikke var bra.

Han avtalte å møte en venninne uten å si noe til meg. Jeg brukte da ordet microcheating om dette. Han ble da veldig opprørt over at jeg ville bruke det ordet om han da han aldri kunne vært utro og heller aldri hadde noen intensjoner om det. Jeg har egentlig gått videre fra den saken og har ikke noe mindre tillit til han pga det ettersom jeg har prosessert alt. Han ble veldig opprørt å bli kalt microcheater og spurte om jeg ville ta det tilbake. 

Det har nå gått noen dager siden denne samtalen og siden vi snakket sist (ettersom vi kom frem til at det var for tidlig til å prøve på nytt). Jeg lurer på om jeg skal sende melding og ta det tilbake? Det er ikke viktig for meg å kalle han noe og jeg er redd for at han kanskje liker seg selv mindre pga dette siden han sliter generelt...

Anonymkode: 9a0fb...a16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå videre i livet er mitt råd.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har han meldeplikt til deg??
Jeg hadde skikkelig forbanna om kjæresten min hadde sagt jeg drev med microcheating (hva nå enn det er slags tullete begrep) bare fordi jeg ikke meldte i fra om hva jeg skulle. 
Jeg gidder virkelig ikke være sammen med noen som er så kontrollerende. 
Så hadde jeg vært kjæresten din, så hadde jeg nok bedt deg ryke og reise, og jeg ville ikke brydd meg om du tok det tilbake heller. 

Anonymkode: ce010...2f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Angrer du på at du kalte det microcheating, eller mener du fortsatt at det er det det var?

Du må jo stå for det du mener, men det er riktig og gå tilbake på det om du har funnet ut at du egentlig ikke mener at det var microcheating likevel. Altså, kanskje han sa noe som fikk deg til å se annerledes på det, f.eks? 

Anonymkode: 90059...c5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han meldeplikt til deg??
Jeg hadde skikkelig forbanna om kjæresten min hadde sagt jeg drev med microcheating (hva nå enn det er slags tullete begrep) bare fordi jeg ikke meldte i fra om hva jeg skulle. 
Jeg gidder virkelig ikke være sammen med noen som er så kontrollerende. 
Så hadde jeg vært kjæresten din, så hadde jeg nok bedt deg ryke og reise, og jeg ville ikke brydd meg om du tok det tilbake heller. 

Javel, det jeg skrev var ganske kort fortalt om situasjonen for å si det sånn

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Angrer du på at du kalte det microcheating, eller mener du fortsatt at det er det det var?

Du må jo stå for det du mener, men det er riktig og gå tilbake på det om du har funnet ut at du egentlig ikke mener at det var microcheating likevel. Altså, kanskje han sa noe som fikk deg til å se annerledes på det, f.eks? 

Ts

Det han gjorde er jo "textbookdefinisjonen" av microcheating, men han hadde ikke noen intensjoner bak det. For meg er det så ikke viktig å ha et begrep på det, bare at han forstår at det han gjorde ikke var greit

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Det han gjorde er jo "textbookdefinisjonen" av microcheating, men han hadde ikke noen intensjoner bak det. For meg er det så ikke viktig å ha et begrep på det, bare at han forstår at det han gjorde ikke var greit

Men dere er jo ikke sammen lenger så hvorfor i alle dager henger du deg opp i dette nå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Men dere er jo ikke sammen lenger så hvorfor i alle dager henger du deg opp i dette nå?

Fordi jeg er bekymret for om han går rundt og banker seg selv opp for det. 

Skrevet

Why? Kom igjen. Gå videre i livet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Forstår han at det ikke var greit da? Er han enig i at det han gjorde var feil? 

Forstår han at det var det var det at han avtalte møtet uten å gi beskjed til deg, som var problemet, og ikke hvilke tanker han la bak møtet? 

Kanskje han mener at microcheating er selve baktanken? At han ikke er enig i din definisjon. 

Hva man kaller det, er jo ikke så nøye, men det er jo viktig at han forstår hvor du mente at han trådde feil. At det var det at han valgte å skjule det, som var problemet.

Men alle er ikke enig i at microcheating er en greie en gang, så...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare si at du ikke mente det sånn da, om du er bekymret og mener at det ikke er noe å gå rundt å dvele med. Si at du ordla deg litt feil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Javel, det jeg skrev var ganske kort fortalt om situasjonen for å si det sånn

TS

Ah, da beklager jeg, jeg forholder meg bare til det du faktisk skriver, jeg kunne dessverre ikke gjette meg til at det var enda mer som gjør at du har behov for å kontrollere han... 

Ts

Men her igjen, jeg hadde fortsatt blitt forbanna om partnere min mente jeg hadde meldeplikt og måtte si i fra til h*n før jeg avtalte noe med venner. og enda verre dersom eksen faktisk mente jeg måtte melde i fra om planer. 
Jeg vil si at det er DU som har gjort noe som ikke er greit, med å være så kontrollerende. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tviler på at han bryr seg like mye om dette, som du gjør. La det ligge. Ellers blir du et gnagsår.

Anonymkode: 4b05c...818

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ah, da beklager jeg, jeg forholder meg bare til det du faktisk skriver, jeg kunne dessverre ikke gjette meg til at det var enda mer som gjør at du har behov for å kontrollere han... 

Men her igjen, jeg hadde fortsatt blitt forbanna om partnere min mente jeg hadde meldeplikt og måtte si i fra til h*n før jeg avtalte noe med venner. og enda verre dersom eksen faktisk mente jeg måtte melde i fra om planer. 
Jeg vil si at det er DU som har gjort noe som ikke er greit, med å være så kontrollerende. 

Ts

Han hadde skrudd av varslene på samtalen med henne for at jeg ikke skulle se det. Sagt til henne at forholdet mellom oss ikke gikk så bra for så å spørre henne om å møtes når han skulle på jobbreise til byen hun bor i som er 5 timer unna. Det ble noe av fordi hun ikke kunne. 

Poenget er at jeg ikke setter pris på at han går ut av sin vei for å holde ting hemmelig for meg. Og han innrømte at han gjorde det. Grunnen var pga forrige dama hans ikke likte at de snakka sammen, ikke pga jeg er sjalu og kontrollerende. Han får lov til å henge med hvem han vil uten å ha noen meldeplikt 

Skrevet

Så. La. Han. Gå.

AnonymBruker
Skrevet

TS, du er overkontrollerende. Hvis du i det hele tatt eier en "textbook" som inneholder en definisjon på noe de kaller "microcheating", så kast den. Det er en bok som er en "enabler" (for å fortsette å bruke engelsk) for gærninger som ikke evner å ha tillit til partneren.

Anonymkode: f51a3...b98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begrepet du bruker spiller ingen rolle. Handlingen hans var like begredelig uansett.

Du kan ikke redde psyken hans ved å ta tilbake et ord. Hvis han henger seg opp i det er det nok fordi du traff et sårt punkt. Han tenker ille om seg selv, og du bekreftet at det stemmer at han har dårlige sider. Kun vedrørende denne ene tingen, men han generaliserer sikkert. Men det er ikke noe du kan løse. Han må faktisk lære seg at han, som alle andre, gjør dumme ting, har dårlige sider ved seg selv. Så må han akseptere det, og innse at han må lære å leve med det. Du kan ikke hjelpe han her, for om du tar tilbake det ordet vil det alltids komme et nytt ord fra en annen kant.

Høres sikkert kynisk ut, men sånn er det.

Anonymkode: 0b8f9...f2b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han hadde kun vennskapelige intensjoner, men skjulte det pga at du overreagerer eller ikke tåler at han har jentevenner, så ville jeg tatt det tilbake.

Om han gjorde det for å se om det kunne bli noe romantisk/seksuelt, så ville jeg ikke tatt det tilbake

Anonymkode: afc0c...1f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at du skriver at dere er ekser, og at du har for uvane å ta på deg skyld for å skåne han. Hvis du mener at han microcheater, så trekker du det ikke tilbake. Nå må du slutte å ta på deg skyld og jatte med fyren så han ikke skal bli lei seg. Han må tåle sannheten, og om han ikke tåler verdenen slik den er, så får han oppsøke hjelp.

Anonymkode: afc0c...1f2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...