Gå til innhold

Vet folk hvordan Tinder fungerer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først noen tåpelige eksempler fra virkeligheten: 

1) "Betaler ikke for Tinder, men send melding" og andre varianter av "Send melding".  Vel. Det går ikke an på Tinder uten at man har matchet først eller betalt.  Dersom den andre har betalt for det, kan han/hun sende "Superlike" med melding til (1 gang!) men denne kommer ikke opp hos folk uten abo annet enn når kortet tilfeldigvis dukker opp. Hvis de har abo, så dukker superlikes med melding opp på lista di.  "Send melding" = funker nødvendigvis ikke.  

2) Ingen bilde, ingen tekst.  - Dette forventer damer at menn skal interessere seg for???  I beste fall kåte menn som synes det er gøy med blind dates.

3) "Ingen ONS" / "Ønsker seriøse henvendelser" men ingen beskrivelser, egenskaper eller noe som helst på kortet ditt som forteller hvem det er vi skal være så "seriøst" interessert i??   Hvorfor er det så mange damer som ikke legger inn noe beskrivelse eller egenskaper??

Så: Algoritmen....

Men én ting som i alle fall er et mysterie er hvordan algoritmen fungerer.  På meg virker det som om folk jeg har sveipet venstre dukker opp igjen etter en stund. Så det er bare å ta det rolig hvis man angrer på for mye venstresveip.  Men hvis jeg "liker" noen, så forsvinner de fra min liste etter 7 dager (hvorfor??)  Men hvis noen liker meg, så blir de liggende i lista mi til jeg sveiper dem vekk... (pussige greier) 
Det virker også som at hvis jeg "liker" noen og de (antageligvis) har sveipet meg venstre, så dukker de aldri opp igjen.

Det er mange som dukker opp på nytt i bunken min, men hittil aldri de jeg har sveipet høyre og ikke fått respons på... 

Kjør gjerne diskusjon på hvordan Tinder virkelig fungerer...

Anonymkode: b13ce...2c2

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg også lurt på, altså at enkelte jeg har sveipet venstre på, dukker opp igjen og igjen, mens andre tydeligvis ikke gjør det. 

Anonymkode: 41ae2...49c

Skrevet

De matchene som forsvinner skyldes ikke en algoritme men at den andre har ombestemt seg.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Snublefot62 said:

De matchene som forsvinner skyldes ikke en algoritme men at den andre har ombestemt seg.

Poenget var at matcher som forsvinner eller folk DU har "liket" tilsynelatende forsvinner for godt, mens de som bare DU sveiper venstre på, kommer tilbake etter en stund. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det har jeg også lurt på, altså at enkelte jeg har sveipet venstre på, dukker opp igjen og igjen, mens andre tydeligvis ikke gjør det. 

Jeg tror de som dukker opp på nytt er folk som har sveipet høyre på deg. 

Anonymkode: cb750...edc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, da hadde de kommet opp på lista mi over folk som har likt meg. (jeg har bet.abo) 

AnonymBruker
Skrevet

Angående punkt tre: 
Jeg er enig i at man bør legge inn noe mer beskrivelse ja. 
Men her drar du bare opp at damer ikke skriver noe, hva med alle menn som mener høyden deres er den eneste beskrivelsen man trenger gi? 

Anonymkode: 38cc6...3ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det tenkte jeg det kunne være, men det er ikke SÅ mange i forhold til likes. Det er vel sannsynlig å tro at de som har likt profilen min også har sveipet til høyre? Jeg har noen hundre likes nå, men det er sikkert bare 10-15 profiler som jeg kjenner igjen, som kommer tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Angående punkt tre: 
Jeg er enig i at man bør legge inn noe mer beskrivelse ja. 
Men her drar du bare opp at damer ikke skriver noe, hva med alle menn som mener høyden deres er den eneste beskrivelsen man trenger gi? 

Anonymkode: 38cc6...3ff

Jeg ser ikke menn på Tinder...  ;) Men det gjelder jo begge kjønn dette; at dersom du mener du er seriøs så må du i det minste GIDDE å beskrive deg selv litt.... 

Jeg jobber ut ifra antagelsen om at alle de som har minimalt med beskrivelse av seg selv, bare er på Tinder for tilfeldig sex. Så de sveiper jeg venstre uansett hvor pene de er. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så enkelt som at det ikke er ubegrenset med mennesker der ute. De viser gjerne noen på nytt for du skal ikke gå tom, da bruker du mindre tid på app-en. Om du er dame og det er svært mange i byen din slik at du aldri går tom, så vil de ofte heller vise kjekke menn på nytt enn å vise deg taperne lenger nede i bunken, ettersom hvis du kun møter de kjekkeste så vil du sannsynligvis ikke få et langvarig forhold og dermed forbli på Tinder.

Tinder vil tjene penger. Du må tenke på hvordan de tjener mest penger, så forstår du hvordan det fungerer.

Anonymkode: b3cc7...696

AnonymBruker
Skrevet

Tinder fungerer på en måte: Stygge folk går til venstre. Ikke vær stygg.

Anonymkode: f7b41...f46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tinder fungerer på en måte: Stygge folk går til venstre. Ikke vær stygg.

Anonymkode: f7b41...f46

Derfor man burde bare holde seg unna tinder, stygg eller pen. Eneste folk bryr seg om er et ligg med et pent ansikt.

Anonymkode: ebb6b...c57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...