Gå til innhold

Allerede lyst til å bryte nyttårsforsett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada. Trenger å gå ned 20 kg. Kanskje met og, våger ikke veie meg. Har spist så mye jeg har kommet over i julen og nå har jeg fortsatt en del sjokolade liggende. I morgen starter jobb. Nå har jeg lyst til å kaste meg over resten og starte i morgen isteden. Noen som kjenner seg igjen? Jeg et helt håpløs. All motivasjon i gårsdagens kvalme metthet er borte. 

Anonymkode: b40d3...7c7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette gikk jo skeis allerede før jul, og da fungerer det dårlig å brått starte en dag. Særlig i januar, når det er mørkt og grått, lite å se frem til, og man må tilbake på jobb etter noen rolige dager. 

Dropp å kjøpe snop, dropp å ha snop i hus, dropp å stappe i deg fult av sjokolade. Også i jula, påske, og helg. Det er det eneste som funker.

For velger du å begynne med dette hver 1.januar, eller hver mandag, så vil du møte egen viljestyrke på akkurat denne måten. Du vil gå i en evig loop med dårlig samvittighet, prøve på den igjen, får så å mislyktes. 

Anonymkode: d61e9...94e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp derfor måtehold gjennom hele året er så viktig. Ellers blir endringen så bratt og brå.

Anonymkode: cf3c4...bb0

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nå har jeg lyst til å kaste meg over resten og starte i morgen isteden. Noen som kjenner seg igjen? Jeg et helt håpløs. All motivasjon i gårsdagens kvalme metthet er borte. 

Du har et par valg. Enten går du for vektnedgang fra og med nå. Eller så tyller du i deg sjokoladen og angrer som en hund etterpå. 

Valget er ditt ;)  

Anonymkode: 5db01...c0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å føle deg enda verre dersom du spise all sjokoladen, tro meg! Da vil du angre at du ikke lot være. Hvis du ikke klarer å spare sjokoladen bør du gi den bort eller kaste den. Jeg vet hvor vanskelig det er, men prøv å hold ut!

Sett deg korte mål, en dag av gangen, en uke, to uker etc. Hvis det er for mye så prøv med en time av gangen. Det tar 12 dager å endre en uvane, prøv å hold ut - du kommer til å føle deg mye bedre.

Lykke til TS, jeg heier på deg😊

Anonymkode: 02cce...6e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tøm alltid huset for usunn mat før en livsstilsendring. Lag deg en ukeplan med menyer og klokkeslett for måltider. Du skal ikke sulte. Lær deg kaloriinnholdet i måltidene.

Anonymkode: cb415...ff5

AnonymBruker
Skrevet

Putt alt det du ikke burde spise i en pose og gå ut og kast den i søpla. Umulig å ha sånt i skapene for meg nå hvertfall. Og fokuser på å spise nok mat istedenfor. Så du slipper BÅDE godtestopp OG sult på en gang. 

Anonymkode: 15228...855

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil føle deg fantastisk vel hvis du sparer den sjokoladen til helgen. Si til deg selv at du har lov å spise den, og du skal kose deg ordentlig med den uten dårlig samvittighet, men det blir til helgen. Så tar du en dag, en time om du må, om gangen til helgen kommer.

Anonymkode: c8066...4b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noen fan av cold turkey-metoden, å kutte alt(eller veldig mye) på en gang, det sprekker man av. Jeg vil heller anbefale å starte med en uvane om gangen. Om man spiser mye snop, funker det for noe  å kun spise sjokolade osv på lørdag, mens andre heller tar en lite bit nå og da i løpet av uka, andre kutter helt. Du må finne ut hva som funker for deg:)

Når du føler du har kontroll på det, kan du ta for deg neste uvane, for store porsjoner f.eks, eller å gå fra ingen trening til trening fast tirsdag og torsdag f.eks.

Du skal helst ikke tenke over at du gjør disse tingene noe mer enn du tenker over å pusse tenna, det er bare rutine man gjør. 

Anonymkode: 70c19...051

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du vil føle deg fantastisk vel hvis du sparer den sjokoladen til helgen. Si til deg selv at du har lov å spise den, og du skal kose deg ordentlig med den uten dårlig samvittighet, men det blir til helgen. Så tar du en dag, en time om du må, om gangen til helgen kommer.

Det er alltid en dårlig plan.

Man må kjempe mot viljestyrken hver time man er hjemme, og på et tidspunkt tar viljestyrken slutt. 

Men så spiser man alt til helgen, og så er det på samme kjøret neste uke. Selv om man ikke har noe i hus kjører man mulig forbi butikken hver dag. 

Så med mindre man kutter, eller lærer seg moderasjon, vil det være en evig kamp med stadige tilbakefall. 

Men TS vet vel med seg selv om hun er en person som kan ta to biter og så la resten være. Eller om hun er en person som kan kjøpe inn 100 gram til lørdag, og så være fornøyd og ikke tenke mer på godteri resten av uka. Men er man en stor-fråtser slik TS er, så tror jeg hun innerst inne vet svaret på dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg startet en livsstilsendring, så kastet jeg alt godteri jeg hadde i hus. ALT. Selv om man i prinsippet kaster penger ut av vinduet.

For om du har sjokolade (uavhengig om det er melkesjokolade, mørk sjokolade, kokesjokolade), så vil man spise den tilslutt. 

Anonymkode: 8733d...ebf

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for alle svar. Jeg har fastet hittil i dag og vurderer fortsatt å spise det når det er her og sånn sett få det vekk. Og hører selv hvor tynn unnskyldning det er. Jeg har så klart ikke tenkt til å kjøpe noe nytt, men burde kaste det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts her. Takk for alle svar. Jeg har fastet hittil i dag og vurderer fortsatt å spise det når det er her og sånn sett få det vekk. Og hører selv hvor tynn unnskyldning det er. Jeg har så klart ikke tenkt til å kjøpe noe nytt, men burde kaste det. 

Hvor gjør godteriet mest skade, når det allerede er kjøpt inn?

I magen din, eller i søpla? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor gjør godteriet mest skade, når det allerede er kjøpt inn?

I magen din, eller i søpla? 

:) Så var det det med en dag fra eller til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

:) Så var det det med en dag fra eller til. 

Men det har du vel fortalt deg selv i 14 dager allerede? Minst? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også lyst til å kaste meg over alle sjokoladeplatene jeg har liggende etter jula. Men sjokoladen går ikke ut på dato med det første, så jeg velger å spare den, for å nyte litt på lørdager.  👍😊 

Anonymkode: a13a1...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg aldri blir tjukk uansett hva jeg spiser. Spiser egentlig ikke så mye uansett men blir ikke feit om jeg bare spiser junkfood dag ut og inn heller. Vekt har aldri vært et problem, er tynn uansett så lenge ikke overspiser og trener for å få muskler. Vektproblem må være genetisk. Betyr ikke at jeg er sunn heller om jeg bare spiser dritt men ser iallfall ikke sånn ut

Anonymkode: 4715b...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Ts. Skal lage meg vanlig middag, så kanskje jeg klarer å avstå. Samboer kaster seg nok over når hjemme fra jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor? Hva er vitsen med og spise sjokoladen i helgen, og hvorfor skal det gi god samvittighet? Er sjokolade sunnere enkelte ukedager enn andre? Og holde sukkertrollet i gang på denne måten vil jo gi akkurat samme situasjon neste mandag. 

Anonymkode: 596ab...12d

AnonymBruker
Skrevet

Du må kutte ut fasten, jeg skal ned 20 kg og alt eller ingenting-holdningen. Ta 0,5 kg av gangen. Spis mindre enn du pleier. Bytt ut én potet med en skje grønnsaker. Halvér mengden saus. Spis én sjokolade, ikke ti. Kjøp små sjokolader selv om de er dyrere. Drikk mer vann. Spis mer kalorifattig mat. Ta en skive mindre til lunsj. Dropp smør. Gjør små endringer, ikke ta bort alt du synes er deilig. 

Anonymkode: 09f08...d2c

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...