AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Hei. Vi har flyttet i et eldre hus. Jeg liker ikke området, men har sagt at oM vi pusser opp huset og trives i huset, så skal jeg takle området. (Han kjøpte huset før han møtte meg). Han har en leilighet som han leier ut, men det går opp i opp, så vi tjener ikke noe på den annet enn at lånet går nedover. Han vil beholde leiligheten fordi vi da om 10-15 år har en leilighet med bare inntekt, og det er jeg helt enig i. Samtidig driver vi eget og gjør det veldig bra, og jeg tror helt oppriktig at om 10 år, så har vi det ganske så godt pga jobben. Hvert kvartal kommer kommunale avgifter på leiligheten, vi går da i minus. (På leiligheten). Jeg har lyst til å selge leiligheten, så vi kan pusse opp huset og gjøre så vi trives her hvis vi skal bo her i mange år.. hva hadde dere gjort? Anonymkode: 05b34...f16
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Venta noen år med å selge hvertfall. Å selge i markedet nå er et stort tap Anonymkode: 5872c...f6e 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Hadde aldri i utgangspunktet klart å trives i et område bare fordi huset hadde vært oppusset, så det hadde vært pri 1 for min del. Men ja, hadde uansett ventet med å selge leilighet på dette markedet. Personlig hadde jeg nok ønsket å beholde den mtp investeringen sin del, trekker du fra avdragene på lånet så går dere tross alt i pluss vil jeg anta? Anonymkode: 243fa...ef3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Venta noen år med å selge hvertfall. Å selge i markedet nå er et stort tap Anonymkode: 5872c...f6e Om det er et stort tap eller ikke vet du da ingenting om da ts hverken skriver hva leiligheten ble kjøpt for eller hva verdien er i dag. At verdien har vært høyere på et mer attraktivt marked betyr ikke automatisk at man selger med tap. Vi kjøpte leilighet for 1,5 år siden og solgte før jul. Selv om naboen solgte i våres for mer enn hva vi fikk så tjente vi likevel flere hundrede tusen på salget. Anonymkode: 243fa...ef3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om det er et stort tap eller ikke vet du da ingenting om da ts hverken skriver hva leiligheten ble kjøpt for eller hva verdien er i dag. At verdien har vært høyere på et mer attraktivt marked betyr ikke automatisk at man selger med tap. Sammenlignet med å vente til markedet stabiliserer seg så er det jo tap? Jeg kunne f.eks. solgt hele aksjefondet mitt nå og tatt ut overskudd, men allikevel solgt med tap fordi verdien kommer til å øke. Anonymkode: 95254...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå