AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Jeg tenkte at i det nye året skal jeg være positiv, spre kjærlighet og være blid til alle. I morges skulle jeg ha besøk av en som skulle gi service på varmepumpen. Han spurte om å få låne dusjen til å rengjøre skikkelig en stor flate som så skulle settes på plass. Jeg svarte spisst: Synes egentlig ikke det er så greit, men ok. Jeg er visst blitt en sur gammel kjerring. Stakkars menn som møter meg. Anonymkode: cb9f7...195
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Ja, for nå kan du ikke endre deg. Nå er du nødt til å være sånn resten av livet. Anonymkode: 2dda2...3f7 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Er det ikke din egen varmepumpe da? 🤔 Anonymkode: 60a76...92c 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Hvorfor syntes du ikke det var greit? Var det ikke varmepumpa hjemme hos deg? Men nå fikk du en tankevekker, og så endrer du holdning fra nå av! Fremdeles mange dager igjen av året😉 Anonymkode: 17352...87b 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, for nå kan du ikke endre deg. Nå er du nødt til å være sånn resten av livet. Anonymkode: 2dda2...3f7 Hi, hi, takk for svar. Jeg begynner på nytt med godt mot AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det ikke din egen varmepumpe da? 🤔 Anonymkode: 60a76...92c Jo? Jeg betaler nesten 2000 kr for service. Så må han rengjøre den i dusjen, så det blir støv og skitt i sluken. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor syntes du ikke det var greit? Var det ikke varmepumpa hjemme hos deg? Men nå fikk du en tankevekker, og så endrer du holdning fra nå av! Fremdeles mange dager igjen av året😉 Anonymkode: 17352...87b Anonymkode: cb9f7...195
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hi, hi, takk for svar. Jeg begynner på nytt med godt mot Jo? Jeg betaler nesten 2000 kr for service. Så må han rengjøre den i dusjen, så det blir støv og skitt i sluken. Anonymkode: cb9f7...195 Huff du må klage til sjefen tenk å vaske din varmepumpe dings i din dusj. Anonymkode: 19083...48d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg betaler nesten 2000 kr for service. Så må han rengjøre den i dusjen, så det blir støv og skitt i sluken. Anonymkode: cb9f7...195 Da begynner du med ny rutine fra i dag 😊 Hver x-te uke fra nå av rengjør du filtrene. Da slipper du at det samler seg mye støv og dritt på dem, og servicepersonen slipper låne dusjen for å rengjøre dem. Dette klarer du! 🙂 Anonymkode: 27f30...c13 2
Macro Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Du har jo absolutt et forbedringspotensial når det kommer til oppførsel. Stakkars mann. 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 Hæ? Hvorfor føler du for å være så krass? Er det forsøk på humor? Vi hadde også service rett før jul. Jeg vet da at filtre må skylles, jeg gjør det ofte selv. Så da han spurte om å bruke en vask sa jeg at jeg kunne fikse, så ble det mer effektivt for han. God stemning. Regningen kom forresten bare på 1100, mulig fordi han også følte for å være hyggelig? Anonymkode: 57084...20f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hæ? Hvorfor føler du for å være så krass? Er det forsøk på humor? Vi hadde også service rett før jul. Jeg vet da at filtre må skylles, jeg gjør det ofte selv. Så da han spurte om å bruke en vask sa jeg at jeg kunne fikse, så ble det mer effektivt for han. God stemning. Regningen kom forresten bare på 1100, mulig fordi han også følte for å være hyggelig? Anonymkode: 57084...20f Prisen var satt på forhånd. Men du har rett. Nei, slett ikke forsøk på humor. Jeg blir sint inni meg på meg selv at jeg er så kvass. Ja, stakkars mann. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn, for jeg vil ikke være det. Jeg går rundt og er tordenvær, ingen god følelse det Anonymkode: cb9f7...195 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Prisen var satt på forhånd. Men du har rett. Nei, slett ikke forsøk på humor. Jeg blir sint inni meg på meg selv at jeg er så kvass. Ja, stakkars mann. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn, for jeg vil ikke være det. Jeg går rundt og er tordenvær, ingen god følelse det Anonymkode: cb9f7...195 Jeg har selv litt temperament. Selv praktiserer jeg at jo surere jeg blir, jo lengre tid skal det gå før jeg responderer. Selv om det brenner i fingrene etter å svare "idioten" som sendte mailen. I den grad at jeg innimellom leverer PCen til mannen og sier at han får passe på den en times tid. Eller hvis noen ringer om noe så tenker jeg bare "dette reflekterer du over når du har lagt på, så ringer du heller på igjen i morgen", eller når jeg typisk blir sur på resepsjonisten ved innsjekk; "er du sikker på at dette er hennes feil? Ta det heller med manager i morgen om du fortsatt føler det var feil". Anonymkode: 57084...20f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 Jeg pleier å skrive sinte mailer, lagrer de, tenker litt over saken, sletter utkastet og skriver en nøytral nail. Anonymkode: 60a76...92c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg pleier å skrive sinte mailer, lagrer de, tenker litt over saken, sletter utkastet og skriver en nøytral nail. Anonymkode: 60a76...92c *mail Anonymkode: 60a76...92c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hi, hi, takk for svar. Jeg begynner på nytt med godt mot Jo? Jeg betaler nesten 2000 kr for service. Så må han rengjøre den i dusjen, så det blir støv og skitt i sluken. Anonymkode: cb9f7...195 Ring og be om unnskyldning. Anonymkode: 91e5b...b8d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 Dette er jo ingenting! Jeg har ei venninne som kjefter på fremmede på butikken. Hun har krig med hver og en av naboene i blokka hun bor i, ringer politiet hvis de lager en lyd etter klokka 11. Og da borettslaget satte opp trampoline i fellesarealet ute, meldte hun seg inn i styret for å få fjernet denne. Hun hater spesielt barna i blokka. Hun kjefter på drosjesjåfører, på hun som sitter i resepsjonen hos legen, på postmannen. Og hun ringer sjefene og kjefter videre. Lager sak ut av alt, for "hun skal ikke la seg tråkke på". Hadde forventet litt mer spice i dette innlegget. Syns ikke dette var ille i det hele tatt. Anonymkode: 2c946...cb6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 Du er nå hvertfall i stand til å se at holdingene dine er et problem. Min svigermor er som deg og hver gang hun får reaksjoner på egne utsagt så er det «helt og holdent andres feil som ikke tåler å høre det» og det er hvertfall ikke hennes feil at hun omtrent ikke har venner og at uansett hvor hun bor havner i konflikt med naboene. Begynn å jobbe med deg selv så du slipper å bli som henne for hun er rett og slett et forferdelig menneske. Til og med min mann, hennes egen sønn sliter med å forholde seg til henne. Du har fremdeles selvinnsikt nok til å ta tak i det. Anonymkode: aa5d9...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 Takk for svar. Føler jeg i hvert fall har selv innsikt. Da han skulle gå, smilte jeg og prøvde å møte blikket forsiktig. Inni meg tenkte jeg på å si unnskyld at jeg var kvass, men det ble ikke til at jeg sa noe. Gode tips noen kommer med. Selv har jeg passet på å lukke munnen min i det jeg får et raserianfall eller hører noe som irriterer, stå går jeg ut av rommet, setter meg ned, lukker øynene, teller til ti inni meg. Puster noen dype pust, og går rolig inn igjen, og evt snakker med fatning. Jeg er somoftest en sprudlende og høflig, snill dame. Bare noen ganger jeg reagerer veldig, mest inni meg og med fatning. Anonymkode: cb9f7...195
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 morsomt å lese hva dere gjør, hvordan dere reagerer. Anonymkode: cb9f7...195
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 13.23): Dette er jo ingenting! Jeg har ei venninne som kjefter på fremmede på butikken. Hun har krig med hver og en av naboene i blokka hun bor i, ringer politiet hvis de lager en lyd etter klokka 11. Og da borettslaget satte opp trampoline i fellesarealet ute, meldte hun seg inn i styret for å få fjernet denne. Hun hater spesielt barna i blokka. Hun kjefter på drosjesjåfører, på hun som sitter i resepsjonen hos legen, på postmannen. Og hun ringer sjefene og kjefter videre. Lager sak ut av alt, for "hun skal ikke la seg tråkke på". Hadde forventet litt mer spice i dette innlegget. Syns ikke dette var ille i det hele tatt. Anonymkode: 2c946...cb6 Hvorfor er du venn med denne personen? Hvordan orker du? 😵 Anonymkode: 06793...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå